Jak agencja e-commerce z Wrocławia przeprowadza optymalizację sklepu internetowego?
Skuteczna optymalizacja zaczyna się od sprawdzenia kodu strony. Sklepy internetowe trzeba projektować w sposób przyjazny dla użytkownika. Dlatego z kodu należy usunąć wszelkie błędy. Nie ma nic gorszego, niż serwis wyrzucający komunikat o błędzie podczas użytkowania. Takie sytuacje odstraszają nabywców i pchają ich prosto w ramiona konkurencji.
Co ważne, platforma sklepowa musi też działać szybko. Współczesny konsument nie jest człowiekiem cierpliwym. Zdobywa informacje w ekspresowym tempie i chce, by sklep nadążał za jego tokiem myślenia.
Czy pozycjonowanie to wyłącznie chwyt marketingowy?
I tak i nie. SEO, czyli Search Engine Optimization, skupia się na poprawie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tak więc jak najbardziej należy uznać pozycjonowanie za chwyt marketingowy, który działa na Twoich klientów. Wdrożenie sklepu, który nie jest odpowiednio zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych, nie ma najmniejszego sensu. Po wpisaniu w okno wyszukiwarki frazy lub pytania pojawiają się linki do konkretnych stron. O tym, która strona udziela najlepszej odpowiedzi na zadane pytanie, decydują roboty podpięte pod wyszukiwarkę.
Współczesny użytkownik internetu zwraca uwagę wyłącznie na pierwszą stronę wyników. Dlatego w Twoim interesie leży, by teksty na Twojej stronie zawierały dokładnie te słowa, których klienci używają do wyszukiwania Twoich towarów lub usług.
Na czym polega kompleksowy marketing zewnętrzny?
Możesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. Wystarczy wdrażać systematycznie określone działania. Przede wszystkim zadbaj o to, by Twoje produkty były widoczne w porównywarkach cen. Warto także pomyśleć o artykułach sponsorowanych. Publikując je na odpowiednich portalach możesz zaciekawić nabywców swoją ofertą. Wiele dobrego może także zdziałać sklepowy blog. Dzięki dobrym tekstom zbudujesz wizerunek eksperta i zdobędziesz zaufanie, na jakie zasługujesz.
Dobrym pomysłem jest również newsletter wysyłany na adresy mailowe Twoich klientów. W ten sposób pozostaniesz z klientami w stałym kontakcie i nie pozwolisz, by o Tobie zapomnieli.
Czy media społecznościowe są ważne w branży e-commerce?
Sklep stworzony na platformie ecommerce nie może istnieć w oderwaniu od współczesnych kanałów komunikacji. Facebook czy Instagram pozwalają opublikować zdjęcia i oferować własne produkty lub usługi. Co ważne, przy odrobinie wysiłku możesz zachęcić obserwujących do reakcji. W ten sposób stworzysz społeczność osób, które czują się związane z Twoim sklepem. A stąd już prosta droga do owocnych zakupów.