Łącznie złożono dziesięć ofert, które nie przekraczają kwoty przeznaczonej przez dyrekcję na sfinansowanie inwestycji (blisko 2,5 mld zł). Jedna z nich opiewa na realizację wszystkich czterech odcinków. Przypomnijmy, podział wygląda następująco:
Odc. A od węzła „Tuszyn” (bez węzła) do węzła „Bełchatów” (z węzłem)
( długość 15,862 km )
Odc. B od węzła „Bełchatów” (bez węzła) do węzła „Kamieńsk”
(z węzłem) ( długość 24,200 km )
Odc. C od węzła „Kamieńsk” (bez węzła) do węzła „Radomsko”
(z węzłem)
( długość 16,720 km )
Odc. D od węzła „Radomsko” do granicy województwa łódzkiego/śląskiego
( długość 7,023 km )
Zamawiający wymaga, aby prace projektowe i Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji Robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Minimalny termin realizacji wynosi 32 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).
Wszyscy oferenci złożyli deklarację gwarancji jakości zgodną z warunkami zamówienia. Termin wykonania wynosi 32 miesiące (bez okresów zimowych).(za inf. prasowa GDDKiA Łódź)
Sporo zmieni się zwłaszcza na trzech ostatnich odcinkach (trasa przebiega w śladzie obecnej krajowej "jedynki"). Zamiast dwóch pasów ruchu w obu kierunkach pojawią się trzy; wybudowane zostaną węzły bezkolizyjne, a skrzyżowania jednopoziomowe zostaną zlikwidowane. Trzy pasy jezdni to - w porównaniu z odcinkiem A - istotna różnica; na tzw. starej autostradzie, kierowcy będą mogli korzystać z dwóch pasów na każdej z jezdni. Nie zmieni się natomiast kształt drogi między zachodnim i południowym węzłem w Piotrkowie (cztery pasy na jezdnię).
Maciej Zalewski, rzecznik prasowy GDDKiA w Łodzi zaznacza, że budowa czterech odcinków jest ostatnim brakującym fragmentem autostrady A1 w łódzkiem. - Po jej ukończeniu całkowita długość tej trasy na terenie województwa (od granicy z województwem kujawsko – pomorskim do granicy z województwem śląskim będzie liczyła 167, 3 km). Aktualnie do dyspozycji kierowców na terenie województwa łódzkiego jest 121,0 km autostrady A1, w tym stary odcinek między węzłem „Tuszyn” i węzłem Piotrków Trybunalski - przypomina.
grafika. GDDKiA
Co więcej, GDDKiA zapowiada poprawę funkcjonalności zbiegu autostrady A1 i ekspresowej "ósemki". Pojawią się tu dodatkowe, brakujące dotychczas skręty. Jadący S8 od Warszawy będą mogli wreszcie pojechać A1 w stronę Gdańska, a podróżujący A1 z północy - na Warszawę (S8).