Wszyscy wiemy, że samo posiadanie strony internetowej, w żaden sposób nie gwarantuje sprzedaży oraz nie jest jednoznaczne z osiągnięciem oczekiwanych efektów i zysków. Właśnie dlatego dziś popularyzowanych jest co najmniej kilka działań, które odpowiadają za skuteczną promocję marki.
Wszyscy wiemy, że samo posiadanie strony internetowej, w żaden sposób nie gwarantuje sprzedaży oraz nie jest jednoznaczne z osiągnięciem oczekiwanych efektów i zysków. Właśnie dlatego dziś popularyzowanych jest co najmniej kilka działań, które odpowiadają za skuteczną promocję marki.
SEO, czyli optymalizacja witryny pod wyszukiwarkę
Podstawowym działaniem pozwalającym uzyskać lepszą widoczność w internecie jest SEO, czyli pozycjonowanie. Proces ten na ogół wykonywany jest pod czujnym okiem ekspertów pozycjonowania, choć bywa, że niektórzy przedsiębiorcy podejmują się go samodzielnie. Jeśli jednak faktycznie zależy nam na widocznych efektach, lepiej powierzyć ten proces specjalistom posiadającym odpowiednio duże doświadczenie w tym temacie.
Pozycjonowanie to ogół działań, których celem jest zdobycie jak najlepszych pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki. Czynności te uwzględniają zarówno działania wewnętrzne (tak zwane działania on-site), jak i zewnętrzne (off-site). Całość procesów pozwala odpowiednio zoptymalizować stronę internetową pod kątem wymagań wyszukiwarki oraz pozyskać wartościowe dla niej linki przychodzące (określane jako link building).
Content Marketing, czyli wartościowe treści
Kolejnym narzędziem, odpowiadającym za lepszą widoczność naszej firmy, jest Content Marketing. ,,Content is king”, głosi słynne hasło, inspirując do tworzenia i publikowania wartościowych i przydatnych treści. Dobry, merytoryczny content to doskonałe podłoże do pozycjonowania, a zatem widoczności w wyszukiwarce. To także jednocześnie narzędzie do budowania silnej wartości marki oraz pozytywnego jej wizerunku. Artykuły publikowane na firmowym blogu będą zaś przede wszystkim sprzyjać budowaniu dobrej relacji z klientem.
Media społecznościowe, czyli interakcja z klientem
Kolejny punkt zarezerwowany jest dla mediów społecznościowych. Media te to doskonałe miejsce do publikowania interesujących, angażujących konsumentów treści. Wszyscy wiemy, jak wielu użytkowników Internetu zrzesza Facebook, Instagram czy Twitter. Bez wątpienia warto skoncentrować nasze działania wizerunkowe również w tym obszarze.
Reklamy Google’a, czyli promocja w Internecie
Dłuższa chwila uwagi należy się też reklamom Google’a. Platforma Google AdWords to szereg możliwości dotarcia do określonych grup docelowych. Do wyboru będziemy mieć tradycyjne linki sponsorowane, usługę Google Zakupy czy kampanie remarketingowe – takie, które pozwalają ponownie dotrzeć do klienta, który już odwiedził naszą witrynę.
Warto rozważyć powyższe możliwości oraz zasięgnąć porad co do pozostałych sposobów zwiększania widoczności w Internecie. Lepsza pozycja w wyszukiwarce oraz obecność w najważniejszych kanałach dotarcia do klienta, mogą być już prostą drogą do osiągnięcia sukcesu. Pamiętajcie, by powierzyć te działania specjalistom – nieprofesjonalne, nieumiejętnie prowadzone działania mogą przynieść wręcz odwrotny efekt. Sprawdźcie usługi firmy o wieloletnim doświadczeniu w usłudze pozycjonowania oraz marketingu internetowego - https://www.eactive.pl/.
/materiał powstał we współpracy z firmą eactive.