Chroniczny brak czasu
Tylko osoby pracujące na pełen etat i w stałych godzinach wiedzą, jak trudno załatwia się sprawy urzędowe lub administracyjne, robi zakupy w osiedlowych sklepach lub zleca wykonanie konkretnej usługi. Problem polega na tym, że wiele firm i instytucji państwowych pracuje relatywnie krótko uniemożliwiając osobom aktywnym zawodowo osiągnięcie konkretnego celu (np. nowy paszport, naprawa butów u szewca). Jeśli natomiast działalność sprawowana jest w Internecie, a zamówienie złożyć można jedynie przez wypełnienie formularza mówić można o naprawdę dużym ułatwieniu i postępie cywilizacyjnym.
Kreatywność to podstawa
Sprzyjające warunki do podjęcia działania nie są jednak wystarczające. W przypadku drukarni ważna jest pomysłowość, bogaty asortyment produktów (np. ulotki, broszury, plakaty, kalendarze, wizytówki, banery, etykiety, naklejki, artykuły papiernicze dla dzieci), realizacja nietypowych zleceń personalizowanych i projektów odbiegających od przyjętych standardów oraz komunikacja i szybka reakcja w przypadku pojawienia się jakichkolwiek komplikacji.
Negocjacje i owocne współprace
Wiele drukarni internetowych przyjmuje dyspozycje głównie od klientów indywidualnych na skromne kwoty. Jeśli natomiast zdarzy się firma, która zechce podjąć długotrwałą współpracę z całą stanowczością podjęcie negocjacji, osiągnięcie kompromisu i podpisanie umowy, jest jak najbardziej wskazane. Umiejętność pracy ze skromnymi projektami, ale również ogromnymi partnerami uznać należy za powód do dumy. Najważniejsze jest, że spełnianie zmiennych potrzeb nie stanowi problemu, a drukarnia jest gotowa na podjęcie nowych wyzwań.
Przykładem udanego zarządzania drukarnią internetową jest strona http://www.polishdruk.pl/ , która zachwyca nie tylko rozbudowaną ofertą, ale również wysoką jakością produktów i dość niską ceną!
Reklama dźwignią handlu
Oczywiście nic nie dzieje się bez przyczyny. Aby osiągnąć sukces biznesowy trzeba ciężko pracować i przez cały czas dążyć do perfekcji. Konta w mediach społecznościowych, akcje marketingowe, konkursy z nagrodami, sprawna komunikacja z klientami to absolutne minimum. Postępująca cyfryzacja i rozwój informatyczny powodują, że tradycyjne formy dokonywania zakupów przestały przynosić niegdysiejsze miliony. Trzeba podążać z duchem czasu i śledzić najnowsze trendy związane z mądrym PR.
Na zakończenie należy powiedzieć, że sklepy internetowe nie są obecnie niczym nadzwyczajnym. W Polsce działa ich tysiące, każdy próbuje zwabić promocjami czy bezpłatną wysyłką. Za prawdziwy hit uznaje się natomiast branże, które dotychczas mogły funkcjonować jedynie stacjonarnie, a obecnie pojawiają się również w cyberprzestrzeni. Tak jest właśnie w przypadku drukarni, do tej pory przyjmujących klientów jedynie w swoich stałych lokalizacjach.
/Materiał powstał we współpracy z firmą polishdruk.pl