Obsługa prawna przedsiębiorstwa - outsourcing, czy własny radca?
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy lepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie własnego radcy prawnego, czy skorzystanie z outsourcingu obsługi prawnej. Podejmując decyzję w tym zakresie należy wiedzieć, że zewnętrzna kancelaria prawna jest zazwyczaj tańsza niż utworzenie dedykowanego etatu radcy prawnego w firmie, który trzeba również utrzymać oraz wyposażyć w niezbędne narzędzia pracy. Outsourcing obsługi prawnej ma także przewagę pod względem kompleksowości obsługi, ponieważ daje przedsiębiorcy dostęp do zespołu prawników, którzy specjalizują się w konkretnych dziedzinach prawa. Kancelarię tworzą doświadczeni specjaliści, których wiedza wzajemnie się uzupełnia z pożytkiem dla klienta. Działając wspólnie są w stanie zdobyć więcej klientów i świadczyć na ich rzecz najwyższej jakości usługi.
Obsługa prawna firmy z branży e-commerce
W związku z szybkim rozwojem branży e-commerce, firmy poszukują prawników oraz kancelarie prawne, które świadczą usługi prawne polegające m.in. na:
- doradztwie prawnym w zakresie handlu elektronicznego i działalności e-commerce;
- doradztwie prawnym i wsparciu w rozwiązywaniu bieżących problemów prawnych;
- tworzeniu projektów regulaminów świadczenia usług, polityk prywatności oraz cenników wykorzystywanych w ramach prowadzenia działalności gospodarczej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj. handel elektroniczny e-commerce;
- ochronie przed nieuczciwą konkurencją, nielegalnym wykorzystywaniem zdjęć produktów, opisów towarów, znaków towarowych, itp.;
- przygotowywaniu wzorów zamówień oraz wzorów odstąpień od umowy.
- obsłudze prawnych aspektów reklamy oraz marketingu internetowego, w tym reklamy targetowanej, cookies i reklamy śledzącej;
- prowadzeniu kampanii reklamowych z wykorzystaniem newsletteru oraz doradztwie w zakresie tworzenia i wykorzystywania elektronicznych baz danych klientów;
- opracowywaniu warunków gwarancji w zakresie sprzedanych towarów i usług oraz tworzeniu procedur zwrotu towaru;
- wdrażaniu programów lojalnościowych;
- reprezentowaniu firmy na zewnątrz, w szczególności przed sądami powszechnymi, organami administracyjnymi i urzędami;
- prowadzeniu szkoleń z zakresu prawa e-commerce.
Kancelaria prawna, która jest wyspecjalizowana w obsłudze prawnej firm powinna umieć nie tylko świadczyć standardowe usługi prawne, ale być również partnerem przedsiębiorcy, który wspiera w bieżącym prowadzeniu biznesu, rozwijaniu go oraz wytyczaniu strategii na przyszłość. Prawnik powinien potrafić rozpoznać potrzeby klienta, zrozumieć je, a następnie działać w taki sposób, by móc je zaspokoić. Dodatkowo musi znać specyfikę branży, w której funkcjonuje dana firma oraz rozumieć technologie, które są przez nią stosowane. Aspekty te pozwalają stwierdzić, że przyszłością rynku prawnego jest outsourcing obsługi prawnej, ponieważ umożliwia on dostęp do zespołu prawników o określonych specjalizacjach.
Więcej pod adresem: https://www.bhpex.pl/kancelaria-prawna/