- Udostępnienie cudzego posta – na początek to o co najłatwiej. Sprawdź branżowe strony (najlepiej zagraniczne), publikacje partnerów i klientów – ktoś na pewno w ostatnich godzinach dodał treści, które mają potencjał, a Ty masz dobry powód, żeby podać je dalej swoim odbiorcom.
- Mem – czyli wyższa (przynajmniej w teorii) forma śmiesznych obrazków z kotkami. Zabawny/interesujący mem powiązany z Twoją branżą ma realną szansę „zrobić zasięg”
- Grafika z cytatem – najwyższa forma tego typu treści. Inspirujący/motywujący/śmieszny/merytoryczny krótki cytat znanej postaci przedstawiony w formie graficznej.
- #rozdajo - rozdawnictwo próbek, produktów, gratisów. Duża szansa na interakcje i dobry sposób na pozyskanie wiernych fanów. Przed użyciem skonsultuj z księgową.
- Konkurs – czyli rozdawnictwo z szansą na dodatkowe korzyści dla marki. Możesz po prosić o stworzenie treści, które potem przydadzą Ci się marketingowo. Pamiętaj o dobrym regulaminie, a najlepiej skonsultuj się z prawnikiem (i regulaminem Facebooka).
- Zapowiedź – firma wprowadza nowy produkt, przewiduje promocję, a może na firmowym blogu niebawem pojawi się nowy artykuł? Mała zapowiedź na zaostrzenie apetytu odbiorców z pewnością nie zaszkodzi.
- Wywiad – choć możesz zamieścić go w całości w formie posta na fanpage’u, to jednak korzystniejsze będzie opublikowanie go na blogu firmowym i udostępnienie tylko linka. Na start masz 2 praktycznie pewne udostępnienia – rozmówca i jego firma z pewnością będą chciały podać Twój post dalej.
- Z życia firmy – przyjechała pizza, prezenty gwiazdkowe, materiały na konferencję, a może ktoś ma na biurku budowlę z kubków, która przeczy prawom fizyki? Zrób zdjęcie i wrzuć na fanpage! (Protip: jeśli na zdjęciu „przypadkiem” znajdzie się coś intrygującego, np. hasło do komputera viral gwarantowany)
- Trendy – świeże trendy, aktualne wydarzenia, newsy. Jeśli wiesz o nich jako jeden z pierwszych i nie widzisz jeszcze wszędzie memów, filmów i żartów na dany temat to moment aby brać się do pracy. W końcu praktycznie co tydzień pojawiają się jakieś „pokemony”, mistrzostwa świata czy złotousty polityk.
- Zapytaj – dobrze zadane pytanie nie będzie trącić desperacją, a wskaże na wielką troskę o Twoich odbiorców. Jakie pytania ich dręczą, jakie treści chcieliby czytać?
- Stwórz praktyczną listę i udostępnij na fanpage’u – jak widzisz, to dobry sposób aby zdobyć czytelnika
Artykuł przygotowany we współpracy z Digital Marketing Agency Internetum.