ARTYKUŁ SPONSOROWANY

One by One – działania CSR, które mają sens

Wtorek, 29 grudnia 2015
Społeczna odpowiedzialność biznesu skupia się nie tylko na ładzie organizacyjnym i dbaniu o pracowników, ale też na zainteresowaniu problemami otaczającej go społeczności. Działania CSR obejmują wiele obszarów, w tym nierzadko tych dotyczących dzieci. Jakie praktyki podejmowane z myślą o najmłodszych są warte szczególnej uwagi?
One by One – działania CSR, które mają sens

Dlaczego firmy decydują się na działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu?


Co do tego, że działania CSR przynoszą obopólną korzyść, nie można mieć najmniejszych wątpliwości. Firmy, które decydują się na społeczną odpowiedzialność biznesu, zyskują w oczach swoich klientów, a ich marka staje się lepiej rozpoznawalna. Jak powiedzieliby specjaliści ds. marketingu – dzięki CSR zwiększa się świadomość marki. Obszary, których dotyczy społeczne zaangażowanie, otrzymują z kolei ogromne wsparcie, nie tylko finansowe.

Wiele globalnych koncernów, poza udzielaną pomocą, informuje społeczność międzynarodową o problemach, którym stara się zaradzić. O działaniach CSR powiadamiani są chociażby jej pracownicy na wszystkich szczeblach, sporo przedsiębiorstw prowadzi także strony internetowe i blogi informujące o krokach podejmowanych w ramach konkretnych kampanii CSR.


Ważna jest choćby najmniejsza pomoc – nawet ona może dać ogromne efekty!


Wielu z nas najbardziej dotykają problemy najmłodszych, szczególnie tych z biednych zakątków świata, ubogich rodzin i poważnie chorych. Tak naprawdę każdy może przyczynić się do poprawy ich sytuacji. Jakie kroki warto zatem podejmować? Konsument może angażować się w akcje podejmowane przez fundacje i organizacje NGO. Z pozoru niewielkie działania mogą przynieść ogromnie pozytywny efekt. Przykład? W październiku 2015 r. z okazji obchodzonego co roku Światowego Dnia Mycia Rąk, Poznańska Fundacja Pomocy Humanitarnej „Redemptoris Missio” zainicjowała akcję „Podaj mydło!”. Jej celem było wyrobienie nawyku mycia rąk z użyciem mydła wśród najmłodszych mieszkańcach Kamerunu i Republiki Środkowoafrykańskiej. Każdy zainteresowany mógł przynieść do siedziby fundacji dowolną liczbę kostek mydła.

Odzew był ogromny – zaangażowali się nie tylko mieszkańcy serca Wielkopolski, ale też poznańskie przedszkola, szkoły i uczelnie. W ciągu trzech tygodni trwania akcji udało się zebrać 100 tysięcy kostek, czyli około 10 ton mydła. Innym sposobem na wspieranie działań CSR jest wybieranie produktów i usług firm społecznie zaangażowanych. Na które z nich warto zwrócić uwagę?

 


Działania CSR z myślą o dzieciach – najlepsze przykłady


Doskonałym przykładem globalnej marki wrażliwej na los najmłodszych jest Amway. Lider sprzedaży bezpośredniej w 2003 roku rozpoczął kampanię One by One na rzecz dzieci. Bilans działań z pierwszych 10 lat działalności doskonale obrazuje zaangażowanie marki w poprawę sytuacji – w latach 2003–2014  Amway pomogło ponad 12 milionom dzieci, przekazując na ten cel 250 milinów dolarów. Co ciekawe, w kampanię One by One od samego początku angażują się pracownicy korporacji i związani z nią przedsiębiorcy, którzy w omawianym okresie przepracowali jako wolontariusze aż 3,5 miliona godzin.


W ramach kampanii One by One do tej pory udało się zrealizować wiele projektów na całym świecie, m.in.: udzielono pomocy niepełnosprawnym dzieciom, podjęto walkę z niedożywieniem i trudnym dostępem do edukacji, doposażono biblioteki dziecięce, zbudowano domy dla całych rodzin i place zabaw, wreszcie zadbano o odpowiednią opiekę medyczną nad najmłodszymi. W naszym kraju Amway rozpoczęło współpracę z fundacjami prowadzonymi przez Ewę Błaszczyk i Jana Melę. Pierwszej z nich, Fundacji Ewy Błaszczyk „AKOGO?”, Amway pomógł w budowie Kliniki „Budzik” im. Oli Janczarskiej. Do placówki trafiają dzieci, które zapadły w śpiączkę – dzięki wysiłkom lekarzy i terapeutów w ciągu ponad dwóch lat działalności (od lipca 2013 do końca listopada 2015) udało się wybudzić 23 pacjentów.

Razem z Fundacją Amway przeprowadził także kampanię edukacyjną „Pomóż dziecku, gdy się zakrztusi”, uświadamiającą rodziców, jak przeprowadzić pierwszą pomoc w przypadku zakrztuszenia się pociechy. Druga z organizacji, Fundacja Jaśka Meli „Poza Horyzonty”, otrzymała wsparcie na pomoc dzieciom i młodzieży po amputacjach – Amway zachęcał też do przekazywania 1% podatku na rzecz fundacji, pomagał w organizacji zbiórki pieniędzy podczas warszawskiego Biegu Niepodległości.

Zachęcamy również do informacji na temat Amway Business Centre Europe.


Działania CSR świadczą o zaangażowaniu przedsiębiorstw w sprawy wykraczające poza zyski korporacji. Pozytywne postrzeganie firmy i kojarzenie jej z działaniami na rzecz innych to najważniejsze korzyści, jakie niesie ze sobą społeczne zaangażowanie biznesu. Z punktu widzenia beneficjentów takich działań, nawet tych pozornie najmniej znaczących, mają one ogromny sens.


Zainteresował temat?

0

8


Zobacz również

reklama
reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat