Ten prezes jest taki głupi, czy tylko udaje?
Przecież karty miejskiej nie używają ludzie dojeżdżający codzienne do pracy, często jeszcze z przesiadką, bo im się to nie opłaca - dla nich jest bilet miesięczny. Karta była dla ludzi nie korzystających codziennie z MZK. Widać jak na dloni, że prezes chce wykończyć MZK, odbierając mu sporą część klientów, którzy do tej pory mogli przejechać 3 przystanki za 65-80 gr, a wg nowych cen za 2 złote. Idę o zakład, że zdecydowana większość pasażerów wybierze spacer, rower lub samochód. Pogratulować prezesa!!! Jak widać Chojniak i jego ludzie potrafią tylko psuć wszystko, do czego się dotkną. A argument o różnych cenach na różnych nośnikach jest nietrafiony - np. to samo piwo w puszcze i w butelce ma inne ceny i nikomu to nie przeszkadza. Ciekawe dlaczego w Radomsku funkcjonuje taki bilet elektroniczny na podobnych zasadach i może fukncjonować? Bo tam nie ma minibusów!
http://www.mpk-radomsko.pl/?q=mpk/cennik
Mam kilka uwag na temat stosunku MZK w Piotrkowie do swoich klientów:
Po pierwsze, zmiany w opłatach za bilet Kartą Miejską.
Od połowy lipca mają się zmienić ceny biletów kupowanych za pomocą Karty Miejskiej. Karta Miejska jest przedpłacowa. Zasilając ją odpowiednio dużą kwotą dostawało się upusty na bilety. Tak samo w przypadku jazdy tylko przez kilka przystanków. W skrajnym przypadku przejazd na normalnym bilecie mógł kosztować nawet 0,65 zł, gdy w przypadku tradycyjnego biletu wynosiło to 1,7 zł. Od połowy lipca każdy bilet kupowany za pomocą Karty Miejskiej ma kosztować zawsze tyle samo czyli 2 zł. Problemem jest to, że niektórzy klienci mogli zasilić niedawno kartę sporą kwotą, aby korzystać z upustów. Teraz czeka ich podwyżka w zależności od upustów z jakich korzystali od 53% do 207%.
W moim przekonaniu pojawia się tu także problem prawny. Zniesienie upustów oznacza zmianę warunków umowy. W takim razie powinno się dać możliwość klientom MZK zrezygnowania z Karty Miejskiej i odzyskania wpłaconych tam, a niewykorzystanych pieniędzy. Na zapytanie o ten problem Dział marketingu MZK odpowiedział następująco:
„W zwiazku z pytaniem dotyczącym przyszłego funkcjonowania Karty Miejskiej informujemy, że w przypadku rezygnacjji z Karty Miejskiej kaucja zostaje zwrócona, zaś pieniadze, które znajdują się jeszcze na koncie Karty należy wykorzystać, ponieważ nie podlegają zwrotowi.
W przypadku, gdy pozostanie Pan naszym Klientem a przed zmianami nie wykorzysta Pan wszystkich środków, będzie istniała możliwość zamiany ich na bilet okresowy, który będzie funkcjonował na Karcie.
Więcej informacji na naszej stronie internetowej.”
Tyle, że bilet okresowy opłaca się osobom korzystającym przynajmniej raz dziennie z komunikacji miejskiej. Dla tych którzy korzystają sporadycznie, bądź pokonują trasę tylko kilku przystanków te zmiany są nieopłacalne. I dlatego niektórzy mogą nie chcieć przyjąć nowych warunków umowy.
Problem ten został już poruszony na: http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/wydarzenia/864627.html
Po drugie, rozkład jazdy autobusów MZK
Zauważyłem, że w rozkładzie jazdy piotrkowskiego MZK czas na przejazdy między danymi przystankami są zawsze takie same. Nie różnicuje się ich ze względu na porę dnia. W praktyce powoduje to spóźnianie się autobusów MZK w godzinach szczytu.
Po trzecie, funkcjonowanie Biura Obsługi Klienta.
Zgodnie z informacją umieszczoną na drzwiach BOK MZK w Piotrkowie Trybunalskim Biuro pracuje w poniedziałki, środy, piątki od godz. 7 do godz.15 oraz wtorki i czwartki między 8 a 16 (co ciekawe inne godziny podane są na stronie internetowej MZK http://www.mzk.piotrkow.pl/index.php?option=content&task=view&id=63&Itemid=54). Taka organizacja pracy utrudnia kontakt z Biurem osobom pracującym.
Ponieważ w ostatnim czasie moja Karta Miejska z niewiadomych mi przyczyn przestała być aktywna postanowiłem udać się do Biura Obsługi Klienta w celu wyjaśnienia tej sytuacji. BOK zjawiłem się we wtorek o godzinie 15.20 czyli 40 minut przed zakończeniem jego pracy. Moje pytanie o brak aktywności Karty Miejskiej spotkało się z prośbą o przyjście innego dnia. Okazało się bowiem, że od godziny 15 w BOK została tylko jedna osoba, która twierdzi, że pracuje dopiero od dwóch tygodni i nie wszystko jeszcze potrafi. Dodatkowo a nawet jeżeli chciałaby podjąć jakieś działania to jest to niemożliwe gdyż nie posiada ona hasła do systemu obsługującego Karty Miejskie. W związku z taką organizacją pracy, gdzie w godzinach otwarcia BOK nie można załatwić podstawowych spraw chciałem się spotkać z kierownikiem BOK. Niestety ta osoba także pracuje do 15.
O zaistniałej sytuacji postanowiłem napisać w e-mailu do MZK. W nadesłanej odpowiedzi nie było, ani przeprosin, ani zapewniania o wyciągnięciu wniosków z zaistniałej sytuacji w celu przyszłego zapobieżenia takim faktom. Była za to informacja, że takie sprawy obsługiwane są także w czterech innych Punktach Obsługi Klienta na terenie miasta. Ich pomoc ogranicza się do pośredniczenia w przekazaniu problemu do BOK, jednak sprawa ma zostać załatwiona tego samego dnia. I owszem udałem się do jednego z POK, lecz tam dowiedziałem się, że moja Karta Miejska straciła ważność, a ponownie aktywowana będę mógł odebrać po dwóch dniach. Wizyta w POK po odczekaniu dwóch dni jednak nic nie dała, ponieważ Karta nie wróciła. Ostatecznie czekałem pięć dni.
Sam fakt utraty przez moją Kartę ważności też jest zastanawiający, gdyż regulamin jej użytkowania umieszczony na stronie internetowej MZK w pkt. 35 stanowi, że Karta jest ważna 12 miesięcy od ostatniego zasilenia. W moim przypadku było to 2 miesiące wcześniej.
http://www.mzk.piotrkow.pl/index.php?option=content&task=view&id=95&Itemid=101
"POLITYKA JAKOŚCI
Celem Polityki Jakości jest
świadczenie przez nas usług spełniających potrzeby i wymagania Klienta i postępowanie służące realizacji tego celu.
Podstawowym celem działalności Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Spółka z o.o. w Piotrkowie Trybunalskim jest świadczenie usług przewozowych w komunikacji miejskiej z uwzględnieniem wymagań i potrzeb Klienta. Świadczymy usługi transportowe w sposób niezawodny, bezpieczny i przyjazny środowisku. Dążymy do wzrostu zaufania i zadowolenia naszego Klienta poprzez zapewnienie wysokiej jakości oferowanych usług.
Główne kierunki działania w realizacji polityki jakości:
funkcjonowanie przedsiębiorstwa w ramach obowiązujących przepisów prawnych,
doskonalenie wykonywanych usług przewozowych poprzez wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych w zakresie komunikacji miejskiej,
systematyczne monitorowanie i usprawnianie procesów w przedsiębiorstwie,
współpraca z dostawcami gwarantującymi materiały i usługi o wymaganej jakości,
podnoszenie kwalifikacji pracowników, oraz uświadamianie znaczenia jakości i spełnienia wymagań Klienta,
ciągłe doskonalenie skuteczności funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością.
Wdrażając i utrzymując System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2000 potwierdzamy wiarygodność podejmowanych przez nas działań, uzyskując w efekcie zadowolenie Klienta.
Zarząd Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Spółka z o.o. Piotrkowie Trybunalskim deklaruje powszechne zaangażowanie wszystkich pracowników w sprawy jakości, przyjmując zasadę, że : jakość jest motywem działania wszystkich pracowników.
Prezes Zarządu
MZK Spółka z o.o. w Piotrkowie Tryb.
Piotrków Tryb. dnia 20 grudnia 2004 r "
Czyżby polityka jakości przestała w MZK obowiązywać wraz z odejściem poprzedniego prezesa?
Ciekawe, co na to firma certyfikująca?
Shazza, polecam podzielić się Twoimi wątpiwościami z:
http://www.tuv.com/pl/index_2.html
Sekcja Systemów Zarządzania Jakością
Kierownik Sekcji Systemów Zarządzania Jakością
Andrzej Załęcki
tel. +48 22 846 79 99
e-mail: andrzej.zalecki@pl.tuv.com
Jak informuje MZK wraz z wchodzącą w życie 18.07.2008 ulegają zmianie zasady korzystania z karty miejskiej:
za: mzk.piotrkow.pl/index.php?option=content&task=view&id=127&Itemid=2
"Nowe ceny biletów
W związku z podwyżką cen biletów od dnia 18 lipca br. zmianie ulegają także formy opłacania przejazdów przy użyciu Karty Miejskiej.
Zlikwidowano strefy przystankowe oraz rabaty dotyczące doładowań.
Karty miejskie będą funkcjonować na zasadzie jednorazowych biletów ulgowych i normalnych (elektroniczna portmonetka).
Nowością są wprowadzone na Kartę Miejską bilety okresowe. Ceny biletów imiennych okresowych uległy zmianie na korzyść pasażera
(patrz cennik opłat).
Nowe zasady funkcjonowania oraz szczegółowy regulamin dostępny jest
w zakładce >>Karta miejska<<"
Ale to już przegięcie:
www.mzk.piotrkow.pl/index.php?option=content&task=view&id=49&Itemid=54
"KASOWANIE KARTY MIEJSKIEJ (BILETY OKRESOWE)
1. Karty Miejskie z wykupionym biletem okresowym podlegają
rejestracji.
2. Wsiadając do autobusu należy zbliżyć Kartę do czytnika jednego z
kasowników. Zaświecenie czerwonej lampki oraz pojedynczy sygnał
dźwiękowy sygnalizuje zarejestrowanie przejazdu. Na czytniku pojawi
się komunikat: „Zarejestrowano ważny do dnia …….”
3. W przypadku korzystania z biletu okresowego na 1 linię, bilet nie
zostanie zarejestrowany na innej linii niż na tej, na którą został
wykupiony. Przy przyłożeniu Karty do czytnika pojawi się
komunikat: „Bilet nieważny na tej linii!!!” i automatycznie zostaną
pobrane pieniądze z elektronicznej portmonetki. W przypadku braku
środków na koncie Karty można skorzystać z debetu (patrz kasowanie
KM pkt 8) lub zakupić jednorazowy bilet u kierowcy."
Co za mądra głowa wymyśliła to kasowanie biletów okresowych? A po
drugie - czy za nieskasowanie biletu okresowego grożą jakieś sankcje?
A jak rozumieć to:
www.mzk.piotrkow.pl/index.php?option=content&task=view&id=64&Itemid=54
"7. Kierowca nie sprzedaje biletów papierowych ze zniżkami na
krótkie przejazdy."???
To wygląda jak gwóźdź do trumnny MZK.
Wygląda więc na to, że kilaset tysięcy wydanych przez MZK na
wdrażanie Karty Miejskiej to pieniądze wyrzucone w błoto!!!
Ciekawe dlaczego w Radomsku spokojne funkcjonuje bilet elektroniczny
z ulgami i rabatami, jakie jeszcze przez kilka dni będą w Piotrkowie:
www.mpk-radomsko.pl/?q=mpk/cennik
Gratulujemy prezesowi MZK świetnego sposobu na jeszcze większy spadek liczby klientów MZK i w efekcie doprowadzenie do szybkiej upadłości spółki.
no niestety kończy się era elektronizacji w mzk. Wracamy do dziurkaczy :D
Ż E N A D A!!
Dnia 11 lipca 2008 r. na stronie internetowej MZK w Piotrkowie (http://www.mzk.piotrkow.pl/index.php?option=content&task=view&id=127&Itemid=2) ukazała się informacja potwierdzająca wzrost cen biletów jednorazowych i zniesienie upustów na Karcie Miejskie z dniem 18 lipca. Nie wspomina się w niej jednak nic o możliwości odzyskania wpłaconych wcześniej na Kratę Miejską pieniędzy. Przekonuje się za to po raz kolejny o możliwości skorzystania z tańszych biletów okresowych. MZK dalej nie zauważa, że upusty na Karcie Miejskiej i bilety okresowe były wykorzystywane przez pasażerów o innych potrzebach odnoście przemieszczania się po mieście. W nowym regulaminie korzystania z Karty Miejskiej punkt 54 stanowi: „Środki zgromadzone na elektronicznej portmonetce nie podlegają zamianie na bilety okresowe”, podczas gdy punkt 8 brzmi następująco: „Karta miejska imienna może funkcjonować także jako bilet okresowy:
- imienny na jedną linię,
imienny na wszystkie linie.”
Można z tego wysnuć wniosek, że niewykorzystane pieniądze nie będą mogły zostać zamienione nawet na tak polecane bilety okresowe. A od 18 lipca najpierw trzeba będzie wykorzystać posiadane pieniądze i od następnego zasilenia decydować czy chce się mieć elektroniczną portmonetkę czy bilet okresowy. Chyba, że punkt 54 jest błędem w regulaminie.
Rozwijając wątek regulaminu korzystania z Karty Miejskiej. W umieszczonej na stronie internetowej wiadomości znajduje się także informacja: „Nowe zasady funkcjonowania oraz szczegółowy regulamin dostępny jest w zakładce >>Karta miejska<<”. W zakładce tej można odnaleźć m.in. regulamin korzystania z Karty Miejskiej. Został on zmieniony. Niektóre zapisy odnoszą się do kwestii poruszonych w moim poprzednim poście. W regulaminie nastąpiło doprecyzowanie informacji odnoście ważności karty miejskiej. Już nie 35 a 37 pkt regulaminu stanowi o jej ważności, a brzmi on następująco:
„Okresy ważności Karty Miejskiej:
– od momentu ostatniego doładowania w BOK lub w POK– 1 rok
– okres ważności nieużywanej Karty – 3 lata
– okres ważności ulgi”
Zmiana brzmienia ogranicza się tylko do wprowadzenia w pierwszym myślniku słów w BOK lub w POK. Jednak teraz punkt ten mógłby tłumaczyć czemu moja Karta Miejska stała się nieaktywna. Zasilałem ją 2 miesiące wcześniej, ale u kierowcy. Dlaczego mógłby tłumaczyć? Już w kolejnym punkcie jest mowa o tym co należy zrobić gdy mija 12 miesięcy od ostatniego zasilenia w POK lub BOK i czytamy tam: „Przed upływem 12 miesięcy od momentu ostatniego doładowania w BOK lub POK należy zgłosić się z Kartą do BOK w celu jej aktywacji lub ją załadować w BOK, POK lub u kierowcy”. W tym punkcie już zasilenie u kierowcy jest równoważne z tym w POK i BOK. Rodzi się pytanie czy kompetentna osoba przeczytała cały regulamin, a nie tylko odbyło się wprowadzanie pojedynczych zmian nie dbając o spójność całości.
Nawiązując do wątku kasowania biletu okresowego, także uważam go za bezsensowny.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!