metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
Gość ~Gość (Gość)12.10.2012 09:24

Proszę o wyjaśnienie gdzie ten szlak do Kleszczowa leży , jakoś nie widziałem torów w Kleszczowie, kończą się w Piaskach.

00


as ~as (Gość)12.10.2012 09:35

Mają rozmach sku@#*&. U nas za to zastanawiają się od 30 lat czy opłaca się pociągnąć 20 km rury z praktycznie darmowym ciepłem.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga12.10.2012 09:59

Cytuję:
przewożone są (...) wapno z elektrowni do odsiarczania

Chyba do elektrowni. W wyniku odsiarczania spalin w elektrowni powstaje gips.

00


grek ~grek (Gość)12.10.2012 11:32

a kto bogatemu zabroni...

00


do ~as ~do ~as (Gość)12.10.2012 12:21

[i][b]Gościu uważaj na to co piszesz jasne?

00


P51 ~P51 (Gość)12.10.2012 14:29

To już dużo lepszy pomysł niż lotnisko... ;-)

00


CoolMen ~CoolMen (Gość)12.10.2012 18:05

Cytat: "Na zapomnianym, kolejowym szlaku Piotrków – Kleszczów ma zwiększyć się ruch pociągów towarowych."
Nigdy przecież nie było kolejowego szlaku Piotrków - Kleszczów. Istnieje tylko linia kolejowa nr 24 Piotrków Trybunalski - Biały Ług, która zresztą na końcowym odcinku (Stawek - Biały Ług) miała byc rozebrana, lub już jest rozebrana. Ten końcowy odcinek był bowiem tylko bocznicą potrzebną dla Mostostalu w Piotrkowie w okresie montażu koparek, zwałowarek i przenośników taśmowych.
Właściwe byłoby raczej mówienie o budowie linii kolejowej do Kleszczowa, a nie modernizacji, a to jest już zupełnie inny temat.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga12.10.2012 20:30

"CoolMen" napisał(a):
Nigdy przecież nie było kolejowego szlaku Piotrków - Kleszczów. Istnieje tylko linia kolejowa nr 24 Piotrków Trybunalski - Biały Ług, która zresztą na końcowym odcinku (Stawek - Biały Ług) miała byc rozebrana, lub już jest rozebrana. Ten końcowy odcinek był bowiem tylko bocznicą potrzebną dla Mostostalu w Piotrkowie w okresie montażu koparek, zwałowarek i przenośników taśmowych.

I nie tylko - do stacji Biały Ług jeździł, bodajże do 2000 roku, pociąg osobowy z Piotrkowa Trybunalskiego dowożący pracowników do elektrowni i kopalni. Pamiętam, że jeszcze w połowie lat 80. poprzedniego stulecia ciągnął go parowóz - pewnie stąd wzięła się żartobliwa nazwa "Ekspress Błękitna Strzała do Białego Ługa".

Komentarz był edytowany przez autora: 12.10.2012 20:32

00


CoolMen ~CoolMen (Gość)12.10.2012 20:56

"Piotrkowianin" napisał(a):
I nie tylko - do stacji Biały Ług jeździł, bodajże do 2000 roku, pociąg osobowy z Piotrkowa Trybunalskiego dowożący pracowników do elektrowni i kopalni. Pamiętam, że jeszcze w połowie lat 80. poprzedniego stulecia ciągnął go parowóz - pewnie stąd wzięła się żartobliwa nazwa "Ekspress Błękitna Strzała do Białego Ługa".


Pociąg osobowy dojeżdżał tylko do specjalnie zbudowanej stacji Rogowiec, zlokalizowanej przy samej elektrowni. Z Rogowca do Białego Ługu jest jeszcze ze 3 km. Parowóz jeździł tylko zimą co załatwiało sprawę ogrzewania wagonów i codziennie przyjeżdżał ze Skierniewic.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga12.10.2012 21:54

"CoolMen" napisał(a):
Pociąg osobowy dojeżdżał tylko do specjalnie zbudowanej stacji Rogowiec, zlokalizowanej przy samej elektrowni.

Nieprawda. Stacja, którą nazywasz Rogowiec, nazywała się Stawek: http://pl.wikipedia.org/wiki/Stawek_%28przystanek_kolejowy%29 Pociąg wysadzał tam część pasażerów, po czym jechał dalej, do końcowej stacji Biały Ług: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bia%C5%82y_%C5%81ug_%28stacja_kolejowa%29
Kilka razy nim jechałem, ale tylko do stacji Stawek, ostatni raz jesienią 1997 roku. Na dworcu w Piotrkowie Trybunalskim można było wykupić bilet tylko do Bełchatowa, ale jechać na nim do końca. W drodze powrotnej kupowałem bilet u konduktora.
Na dowód zdjęcie pociągu osobowego na stacji Biały Ług: http://ogk.cal.pl/details.php?image_id=6215

Komentarz był edytowany przez autora: 12.10.2012 21:59

00


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat