metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
Ja ~Ja (Gość)23.07.2023 18:17

Armatorzy promów w krajach skandynawskich zaczynają wprowadzać zakazy wjazdu elektryków na promy ze względu na zagrożenie pożarów. Taka nas czeka przyszłość z elektrykami.

50


Hmmm ~Hmmm (Gość)23.07.2023 18:48

Nie mam nic do aut elektrycznych, ani autobusów hybrydowych. Fajna alternatywa, z tym ze nagonka na obowiązkowe "elektryki", podczas gdy w Polsce energia z, OZE, to niespełna 1/3. Reszta to tradycyjne kopcenie z węgla.
W naszych warunkach realna oszczędność emisji CO2 między elektrykiem a dieslem, to zaledwie 8-12%. Czyli to nie troska o środowisko, a zwykły biznes.

52


Rencista ~Rencista (Gość)23.07.2023 11:16

Te auta są z moich podatków

82


Joasia ~Joasia (Gość)23.07.2023 12:26

I bardzo dobrze, przynajmniej nie kopcą jak te wasze śmierdzące 20 letnie dizle

615


eko ~eko (Gość)23.07.2023 22:42

szkoda, że hali sportowej i basenów nie na stelażach nie wybudują dla dzieciaków. ręce opadają

32


Owszem... ~Owszem... (Gość)23.07.2023 23:13

... Urząd Miasta się wzbogacił, za to mieszkańcy mają kolejny kredyt do spłacenia.
Jednak pójdę na to referendum.

73


Łukasz ~Łukasz (Gość)23.07.2023 20:11

Tylko w Piotrkowie Trybunalskim takie rzeczy. Bezpieczeństwo mieszkańców nieważne - połowę latarni wyłączonych ze względu na oszczędności na prądzie za to władza miasta kupuje (za nasze pieniądze!) auta elektryczne.
Ktoś to rozumie i potrafi wyjaśnić? Nie stać na prąd to nie kupuje się samochodów elektrycznych - tak na logikę.

85


Urzędnik. ~Urzędnik. (Gość)23.07.2023 12:30

Jeżeli państwu to nie odpowiada, to zawsze można przeprowadzić się tam gdzie nie ma elektryków. Pozdrawiam serdecznie.

622


goœć_gość ~goœć_gość (Gość)24.07.2023 10:47

Co to za rusztowanie koło wejście ??
Mogli by coś zrobić ze schodami do urzędu, bo jest tragedia

30


gfdi ~gfdi (Gość)24.07.2023 14:49

Trudno się dziwić, że jest taki hejt na elektryki skoro jest tak dużo nieaktualnych bądź wyssanych z palca informacji powielanych bez sprawdzenia.
Czy wypowiadający się tutaj wiedzą np. że do sprzedaży weszło volvo EX30, małe elektryczne pudełko wielkości toyoty yaris które rozpędza się do setki w 3,5 s. W zasadzie taki mały samochodzik do jazdy po bułki i do kościoła, który na jednym ładowaniu zrobi ze 400 km.
Ciężko niektórym pojąć jak to możliwe, że taki elektryczny chińczyk nie hałasuje nie smrodzi a ma przyspieszenie jak mała rakieta.
Albo taki Koenigsegg kultowa marka spaliniarzy petrolheadów. ogłosili żebędą montować w swoich supercararach silnik elektryczny który się nazywa dark matter waży zaledwie 39 kg przy 800KM i 1250 Nm . No koniec świata. Koenigsegg będzie melexem.
Natomiast jeśli chodzi baterie o których tak tu się rozpisują forumowi pseudoeksperci to warto zauważyć, że tylko w Polsce mamy już kilka fabryk zajmujących się recyklingiem. Co prawda żadna nie jest Polska ale są i powstają nowe.
https://logistyka.rp.pl/elektromobilnosc/art38422281-w-polsce-rusza-recykling-litowych-baterii
Takich fabryk powstaje na świecie w tej chwili bardzo dużo bo to przyszłościowy biznes. Żeby to zrozumieć warto odszukać w rozmowę z szefem Volksvagena ,który tłumaczy dlaczego inwestują setki mln euro w labolatoria i fabryki recyklingu samochodów elektrycznych. Zresztą robią to w tej chwili wszyscy. Oprócz Niemców chyba najmocniej Koreańczycy.
W skrócie facet tłumaczy:
Baterie składają się w głównej mierze rud metali. Dzięki nowym technologiom poddawane są rafinacji w 95 procentach. Z każdym miesiącem optymalizują te procesy żeby były tańsze i wydajniejsze. Mówiąc w skrócie zawartość baterii to nie mydło i się nie wymydli podczas eksploatacji. Rudy się poddaje oczyszczaniu i można je wykorzystywać tysiące razy. Fabryki postawione są w oparciu o OZE, działają w obiegu zamkniętym więc nie emitują zanieczyszczeń na zewnątrz.
Jednocześnie pomiędzy koncernami trwa wyścig w doskonaleniu baterii. Tutaj warto znaleźć sobie wywiad z szefem Toyoty. Mówi, że testują w laboratoriach solid state bartery czyli akumulatory ze stałym elektrolitem. Deklaruje że w ciągu trzech lat będą gotowi ruszyć z masową produkcją. W skrócie bateria będzie znacznie lżejsza przy dwukrotnie większej gęstości co zapewni zasięgi 1000-1200 km na jednym ładowaniu. Ponadto będzie odporna na wysokie temperatury przez co będzie ją można ładować szybciej ponadto będzie całkowicie niepalna w normalnej eksploatacji.
Także z tymi elektrykami będzie jak ze smartfonami z miesiąca na miesiąc będą coraz lepsze, tańsze aż spowszednieją. W międzyczasie będzie się budować infrastruktura do ładowania bo tutaj też koncerny motoryzacyjne inwestują milinu euro.
Spaliniaki jeszcze długo będą jeździć tyle że po 2035 będą tankowane paliwami syntetycznymi, które rozwijają i mocno forsują Niemcy. Możliwe że w międzyczasie paliwo wodorowe mocno namiesza w motoryzacji choć póki co nic na to nie wskazuje.

36


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat