A ja słyszałam ostatnio,że 2 radnych z bliskiego grona naszego włodarza porobiło uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych,czy ktos tez to słyszał?Czyżby panowie szykowali sobie miejsce w nowo powstajacej spółce?
To, kiedy wreszcie będzie spółka komunalna w Sulejowie? Bardzo chcę w niej pracować i najlepiej już dziś złożył bym aplikację na pracownika.
I po co ten nabór na wolne stanowisko urzędnicze. Przecież wszystko jest pozamiatane, i wiadomo już kto będzie!!! . W urzędzie aż huczy. Sami się przekonacie. Śledźcie sytuacje.Będzie afera medialna.
Jakież to siły spowodowały przywrócenie wynagrodzenia burmistrza ? Strach przed czymś ? W dobrą wolę i dobroć to raczej nie uwierzę.
czy ktoś wie o ile wzrosną koszty jak zakład komunalny zmieni się w spółkę. czy ktoś to policzył. Dzisiaj MZK to jakieś 7,0 mln przychodów to mniej więcej tyle ile przy działalności jednoosobowej musisz zrobić aby prowadzić pełną księgowość tak jak spółka. Czyli te 7 milionów to raczej nie wiele. Słyszę z lewa i prawa - że teraz jest źle bo często zakładowi brakuje pieniędzy. To nie wina zakładu co ludzi z gminy co to źle policzyli. Brak jest jakiejkolwiek korzyści dla MZK że zmieni się w spółkę. Teoretycznie rozwija się wizje świadczenia usług dla innych osób, gmin, osób - a teraz nie można? teoretyzuje się na temat, jakie to korzyści bo przejrzystość itd. a teraz jej nie ma? Wskazuje się łatwość zarządzania - samo się nie pozarządza. Czy jestem przeciwnikiem przekształcenia zakładu w spółkę - tak i to zdecydowanym! dlaczego? 1. Burmistrz deleguje własną odpowiedzialność jak będzie źle zarządzany to przecież nie ja spółka, 2. koszty ogólnego zarządu wzrost w stosunku do obecnych kosztów: a)księgowe około 40~60 tyś PLN, b) rada nadzorcza wynagrodzenia minimum 50~120 tysięcy PLN, wynagrodzenie zarządu minimum 75~150 tyś PLN, koszty obiegu dokumentów między UG a spółką 25 tyś PLN, czyli razem minimum tzw. koszty ogólnego zarządu i koszty dodatkowe bezpośrednie minimum 3% aktualnych przychodów zakładu. Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania Głównego Urzędu Statystycznego. I nadal wszyscy twierdzą że to z korzyścią. Pomijam fakt powoływania, ogłaszania przetargów i koszty uczestniczenia w nich. Tylko dla śmieci Burmistrz mówił że kosztuje to 220 tyś PLN(koszty obsługi) dlatego opłaty od śmieci miały wzrosnąć. Według Badań przeprowadzonych przez SGH przy przekształceniu działalności osoby fizycznej w spółkę zo.o. koszty ogólne związane z zarządzaniem dla sektora usług wzrastają o 350 tysięcy w skali roku, przy spółkach z sektora publicznego dla nowo powołanych wynoszą 500 000 PLN. zatem pytam i niech mi ktoś proszę odpowie gdzie są te korzyści. Jednak prawda jest wyjątkowo banalna pozwala zmniejszyć odpowiedzialność osobistą w gminie władz. czy zatem nie umiemy zarządzać i się tego boimy, to jest raczej pytanie retoryczne.
"Jak jestem dobrym menedżerem to żadna firma którą zarządzam - niezależnie, czy jest to spółka, czy zakład budżetowy, nie ma prawa przynosić strat".
Przypomnij sobie słowa, które wypowiedziała pani wynajęta do tzw. audytu MZK na spotkaniu w zeszły piątek I powiedziała to co najmniej trzy razy!
Sprawdź, wszak spotkanie było nagrywane.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!