Ile jeszcze mamy dokładać do tego molocha!?Jesteście studnią bez dna!
A to wszystko dzięki przemianom. Z bardzo dobrze prosperującego przedsiębiorstwa (jedno PKP) powstało ponad 60 spółek PKP. A więc 60 prezesów, drugie tyle zastępców, setki członków rad nadzorczych, tysiące dyrektorów czyli w sumie tyle tych nierobów partyjnych (zawód dyrektor) od branie kasy, wszyscy ci co to wsiedli do tego samego pociągu co wałęsa. Więc jak to ma być dobrze?
Ja rozwiązałem problem z koleją i przesiadłem się do samochodu... którym nienawidzę jeździć, ale kolej mnie do tego zmusiła.
Przewozy osobowe nigdy nie przynosiły zysków. Zastanawiające jest po co państwo utrzymuje taką spółkę.
[cytat="freedom"]Przewozy osobowe nigdy nie przynosiły zysków. Zastanawiające jest po co państwo utrzymuje taką spółkę.[/cytat
Bo państwo musi. Nie może po prostu powiedzieć - likwidujemy przewozy pasażerskie gdyż nie przynoszą zysku. Tyle tylko, że w ramach PKP jako całości, zyski uzyskiwane na przewozach towarowych zmniejszały straty ponoszone na przewozach pasażerskich i w sumie dopłaty z budżetu były mniejsze. Obecnie przewozy towarowe (i zyski z nich)znalazły się w rękach prywatnych przewoźników. Dla ciekawości podam, że PKP Cargo (przewozy towarów) za rok 2010 z przychodami rzędu 4,5 mld zł stało się drugim pod względem wielkości po niemieckim DB Schenker przedsiębiorstwem logistycznym w Europie. Czyli - państwo lekką rączką pozbyło się konfitur, a zostawiło sobie pusty słoik i zakrętkę, których nie wolno mu wyrzucić. A wszystko w imię szału prywatyzacji.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!