metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
niedasizm ZDiUM ~niedasizm ZDiUM (Gość)01.12.2024 17:12

Panie dyrektorze Marusiński proszę zrobić to porządnie wg przepisów prawa ,aby to do końca było bezpiecznIe. Nie oznakować przeszkód , ale je z tej ścieżki usunąć. Szerokość ścieżki pieszo-rowerowej, do której nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża, powinna być dostosowana do natężenia ruchu pieszych i rowerów oraz wynosić nie mniej niż: 1) 3,0 m – na terenie zabudowy; 2) 2,5 m – poza terenem zabudowy i powinna być bez przeszkód. Co da oznakowanie przeszkód dla bezpieczeństwa użytkowników ? nic nie da. Ścieżka wciąż będzie niebezpieczna.

30


podatnik ~podatnik (Gość)01.12.2024 18:16

"kilkunastometrowy fragment już na terenie Piotrkowa przy ul. Kleszcz został przeoczony w fazie projektowania"Chętnie usłyszałbym, co na to inwestor ścieżki GDDKiA.

30


Brukarz ~Brukarz (Gość)01.12.2024 19:52

Wystającą kostka z Łodzkiej przeniosła się na Sulejowską.

20


droga rowerowa ~droga rowerowa (Gość)01.12.2024 11:13

Ścieżka rowerowa ? termin niezdefiniowany w ustawodawstwie polskim popularnie występujący w mediach, ale także w zapytaniach i interpelacjach sejmowych[1][2][3]. Używany był także w uchylonym w 2022 roku rozporządzeniu Ministra Infrastruktury Dz.U. z 2016 r. poz. 124[4][5]. Najczęściej stosowany do opisania budowli przeznaczonej do poruszania się rowerem ? drogi tworzonej z myślą o wytyczeniu na niej drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych, przy czym żadne przepisy nie definiują terminu ścieżka rowerowa czy ścieżka pieszo-rowerowa[6], natomiast w myśl Prawa o ruchu drogowym budowla taka, by dopuścić na niej ruch rowerowy, musi być oznaczona odpowiednimi znakami, tak by stała się drogą dla rowerów lub drogą dla rowerów i pieszych[7][5].
Termin ścieżka rowerowa przez brak jednoznacznej definicji bywa używany zamiennie do oznaczenia drogi dla rowerów, co wywołuje kontrowersje i dyskusje w środowisku rowerowym co do zasadności używania tego terminu[5][8][3]. Termin ścieżka rowerowa pojawił się po raz pierwszy w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, konkretniej zaś w dziale III zawierającym rozdział zatytułowany ?ścieżki rowerowe?[3]. W nowym rozporządzeniu z dnia 24 czerwca 2022 Dz.U. z 2022 r. poz. 1518 termin ścieżka rowerowa nie występuje, a w jego miejsce pojawia się droga dla rowerów.

20


go?ć_ela ~go?ć_ela (Gość)01.12.2024 09:41

Nie płacą OC, powodują wypadki ijeszcze by chcieli niewiadomo co!

1013


bn ~bn (Gość)01.12.2024 11:12

Za mostem w stronę Sulejowa ścieżka bardzo zwęża poprzez poprzez stalowe bariery energochłonne. Można wieczorem nie zauważając wjechać na nie. Jest to bardzo niebezpieczne , tak jak te skrzynki elektryczne stojące w śladzie ścieżki. Wymaga to zdecydowanego usunięcia.

100


Gravel ~Gravel (Gość)01.12.2024 11:00

Nie tylko tam są przeszkody. Jest wiele innych ścieżek gdzie na środku stoi np znak drogowy lub latarnia

100


jest źle ~jest źle (Gość)01.12.2024 21:47

Niebezpieczne przeszkody na ścieżkach rowerowych – choć trudno w to uwierzyć i jest to niedopuszczalne – tak, takie przypadki również się zdarzają. W Internecie znajdziesz wiele przykładów udokumentowanych fotograficznie, gdy w polskich miastach znaki pionowe, lampy i słupy wyrastają z drogi rowerowej, stwarzając realne zagrożenie dla życia cyklistów. Swego czasu z takich bubli architektonicznych zasłynął Gorzów Wielkopolski (a nawet przegrał sprawę sądową z rowerzystą, który uderzył w słup).

50


wyborca ~wyborca (Gość)01.12.2024 22:45

Ścieżkami zajmą się wiosną 2025 roku, a kiedy poprawa oświetlenia przy przejściach dla pieszych? Każde opóźnienia prowadzą do niebezpiecznych zdarzeń.

50


deskorolkarz ~deskorolkarz (Gość)01.12.2024 21:39

Ta ścieżka jest nie tylko dla rowerzystów i pieszych jest wybudowana również dla nas rolkarzy.
Prosto wyobrazić sobie choćby sytuację, w której deskorolka „ucieka” spod czyiś nóg – wprost na te szafy elektryczne . Z naszego doświadczenia okazuje się jednak, że największe niebezpieczeństwo na ścieżce rowerowej pojawia się w momencie, kiedy musimy minąć na niej rolkarza. Rollerblading wymaga do jazdy wykonywania charakterystycznych ruchów nóg i ramion, które sprawiają, że rolkarz, jadąc, zajmuje dość sporą przestrzeń wokół siebie, a do tego porusza się w sposób, który może zdawać się chaotyczny. Jeżeli droga dla rowerów nie jest wystarczająco szeroka i ma przeszkody , a cyklista dość uważny – łatwo zahaczyć rolkarza i doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznego wypadku.

50


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat