metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
lotnik-pilot gen. armii ~lotnik-pilot gen. armii (Gość)31.05.2011 13:54

A na co i komu i po co ten samolot jest szykowany? Ktoś sobie szykuje już ewakuację z budynku nieopodal Biedrony na hali?
Nie lepiej poczekać na katapultę która gdzieś tak w okolicach jesiennych wyborów powinna zadziałać?

00

szer. dolot ~szer. dolot (Gość)31.05.2011 23:01

myślę że zorientowani w temacie wiedzą że na naszym lokalnym podwórku też mamy takie miejsce a dokładniej chodzi o las wolborski

00

tempus ~tempus (Gość)02.06.2011 07:37

Do P51: z tego co wiem często samoloty wykorzystywano do walki z czołgami więc mogły niejako współpracować z kolumnami pancernymi...ale cóż nie znam się , a ten Henschel z tego co wiem czasami współpracował z jednostkami artylerii. Więc można im wybaczyć. Muszę to zbadać, aż nie chce się wierzyć aby pasjonaci historii mówili rzeczy zupełnie nieuzasadnione

00

henschel ~henschel (Gość)03.06.2011 09:01

Do P51 i tempusa. O ile słyszałem dobrze to tam pada stwierdzenie "działały na rzecz 1 Armii Pancernej" i potem poprawka, że "na rzecz 1 Dywizji Pancernej". więc działały a nie wchodziły w skład. To normalne, samoloty rozpoznawcze wykonywały bardzo dużo lotów na potrzeby jednostek lądowych. Inna sprawa, że troche nie po polsku to zostało powiedziane. Ale widocznie jak siedzą w wojskowości to wojskowego języka nabywają :))) a w tekscie pisanym palneli głupote

00

Bartek ~Bartek (Gość)27.06.2011 18:43

Bardzo ciekawa sprawa. Proszę więcej informacji na ten temat

00

Piotrkowianin Piotrkowianinranga27.06.2011 18:36

"szer.-dolot" napisał(a):
myślę że zorientowani w temacie wiedzą że na naszym lokalnym podwórku też mamy takie miejsce a dokładniej chodzi o las wolborski

A możesz podać więcej szczegółów?

00

Piotrkowianin Piotrkowianinranga27.06.2011 10:48

Cytuję:
szczątki niemieckiego samolotu zestrzelonego we wrześniu 1939 roku przez polskiego myśliwca.