Po wprowadzeniu niezbędnych informacji (w poszczególnych krokach logicznych) wygenerowany zostanie wypełniony wniosek, który po zapisaniu można przesłać w formie elektronicznej do urzędu.
Po przesłaniu na drodze elektronicznej wniosku EDG-1, bez podpisu elektronicznego organ ewidencyjny jest zobowiązany do jego wydrukowania i porozumienia się z przedsiębiorcą (mailem lub telefonicznie) w sprawie terminu odręcznego podpisania wniosku.
Podpis na wniosku należy złożyć nie później niż przed upływem trzech dni roboczych od jego wysłania albo zgodnie z datą rozpoczęcia działalności wskazaną we wniosku.
Wniosek powinien być podpisany w siedzibie urzędu. Wniosek podpisuje osobiście przedsiębiorca albo jego pełnomocnik.
Podjęcie działalności gospodarczej następuje od daty podpisania wniosku, a nie wysłania do urzędu. Wniosek traktuje się jako złożony tylko wtedy, gdy jest podpisany.
Jeśli przedsiębiorca nie zamierza przesyłać wniosku na drodze elektronicznej, Generator umożliwia wydruk i/lub zapisanie wniosku na dowolnym nośniku przechowującym dane (np.: dysk komputera, pamięć przenośna, itp.). Następnie przedsiębiorca może udać się z wydrukowanym wnioskiem do urzędu celem osobistego złożenia.
Inne metody przekazywania wniosku do Urzędu:
* przesłany listem poleconym - wówczas podpis przedsiębiorcy musi by poświadczony przez notariusza;
* złożony przez pełnomocnika przedsiębiorcy - wówczas należy do niego dołączyć ważne pełnomocnictwo;
* przesłany za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej urzędu - wówczas należy posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny.
Podpis kwalifikowany mogą wystawiać w chwili obecnej 3 podmioty: KIR, SIGILLUM, CERTUM.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!