Chyba 67 lat?? Nie jestem nauczycielką, ale w pełni zgadzam się z tymi słowami:
Jakbym pracowała 18 godz na tydzień to też bym .starała się dorwać coś jeszcze. A co do korków to nie każdy potrafi sobie taką pracę zorganizować - zazdrościcie??
studia to nie wszystko,jeszcze trzeba mieć dobre plecy np.tatusia w urzędzie żeby dostać pracę nauczycielki w szkole w wieku 22-23 lat,a tak się dzieje w jednej z gmin.Tatuś całą rodzinkę na stanowiska wsadził,że tym się jeszcze żadna instytucja,telewizja nie zainteresowała to aż dziw.
Do wszystkich. Trzeba było zostać nauczycielem, a nie wywnętrzniać się gdzie się da. Ja nie jestem i jest mi z tym dobrze, ale nie atakuję co chwila przedstawicieli tego zawodu. Zawód, jak każdy inny: inżynier, lekarz, sprzątaczka, kierowca itd. ma swoje plusy i minusy. Pracuje się może i mniej, ale intensywniej - nie można sobie pogrzebać w internecie na lekcji, wypić kawy, pogadać z koleżanką itp. I jest bardziej wyniszczający psychicznie niż np. zawód kierowcy. Znacie takie przysłowie "Obyś cudze dzieci uczył"? Szczególnie w dzisiejszej szkole, w której uczeń może nasr..ć na głowę nauczycielowi, a ten nic nie może zrobić? Proszę nie ciągnąć już tego tematu, bo był on wałkowany (i jest ciągle) w całym Internecie i taka dyskusja jest już nudna.
A w dzisiejszych czasach każdemu młodemu trudno znaleźć pracę, kimkolwiek by nie był.
Myśliciel pisze "nie można sobie pogrzebać w internecie na lekcji, wypić kawy, pogadać z koleżanką itp." ,można dzieci wtedy pracują w tzw grupach, czytają sobie same albo robią cokolwiek byleby po cichu.
Nie należy zwalniać starych nauczycieli, nie należy zwalniać młodych nauczycieli, należy zwolnić złych nauczycieli a tych ci u nas dostatek.