Już Grabarczyk dopilnuje żeby remont trwał 3 lata,a jego koszt nie był mniejszy niż 50 mln złotych.On już tak ma.....
a kto jest właścicielem butki z kurczakiem koło dworca?trza ja wyremontować hahahahha
Panie Konserwatorze Zabytków
1. Proszę dopilnować, żeby wiata, perony i elementy małej architektury na peronach zachowały ściśle historyczny styl. Niestety w ostatnim czasie projekty często są wyrazem estetyki à la stacja Rogów (budynki są w większości z XIX wieku a przejścia podziemne przypominają schrony przeciwlotnicze).
2. Stacja będzie musiała być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i projektant będzie musiał uwzględnić takie założenia. Niestety najczęściej odbywa się to w ten sposób, że projektuje się jak najniższym kosztem różne podjazdy i inne dziwolągi, które pasują do całości jak pięść do oka. Inwestor będzie też próbował narzucić swój tendencyjny projekt pod pretekstem obowiązywania przepisów technicznych. Słynny problem - jak wysokie powinny być perony?
Czy w ramach tej inwestycji - przynajmniej na etapie projektu - można nałożyć w zaleceniach konserwatorskich obowiązek budowy przejścia podziemnego utrzymanego w XIX wiecznej stylistyce?
A kładkę wyburzyć i sprzedać na złom ? - jest niefunkcjonalna i szpeci centrum miasta.
A co z kładką nad torami i przejściem na II peron? Nie wyobrażam sobie żeby po tak kosztownym remoncie dworca pasażerowie szczególnie osoby starsze niedołężne, rodzice z dzieci i bagażem w dużych torbach żeby się dostać na drugi peron musieli i zimą kiedy jest ślisko i latem kiedy pada deszcz, dźwigać toboły po schodach kładki, i w biegu żeby zdążyć na pociąg bezpiecznie przejść górą. A co z wiatą na peronie nr II? Tam przydałaby się zadaszona estetycznie wykonana wiata, ławeczki dla pasażerów, rozkład jazdy, jakiś kiosk, wc, itd. XXI wiek nas zobowiązuje panie ministrze Grabarczyk do standartów europejskich na kolei, żeby Piotrków nie wyglądał na zadupie albo na jakiś książkowy Zapiecek.
No właśnie, a co z przejściem na drugi peron? Czy nadal pozostanie wspaniała "podożynkowa pamiątka", a osoby niepełnosprawne na wózkach będą musiały prosić o pomoc innych pasażerów?
A ja się pytam gdzie jest piąty peron? Żądam 5 peronu!
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!