Zwężenie drogi jest jak lejek. Ma określoną przepustowość i tyle. Jadąc dwoma pasami korki robią się większe i soi w nich więcej samochodów ponieważ ruch nie jest płynny. Jeżeli wszyscy zjadą do jednego pasa korek nie będzie dłuższy ponieważ będzie poruszał się szybciej. Czemu wszyscy kierowcy ciężarówek zjeżdżają wcześniej? Chyba nie na złość całemu światu? A może to rozumieją i mają większe doświadczenie w pokonywaniu trudnych odcinków drogi.
Wystarczy popatrzeć jak przed zwężeniem przed wiaduktem wszyscy stoją na jednym środkowym pasie, a na tego co jedzie do końca którymś z wolnych patrzą jak na cwaniaka.
określenie, że korek się skraca jest mało precyzyjne. tak naprawdę to skraca się długość korka natomiast czas przejazdu przez zwężenie pozostanie ten sam! poza tym co się stanie jeśli jedno z aut nie ruszy przy zwężeniu płynnie i przejadą dwa auta pod rząd z jednego pasa? czy to będzie już podstawa do wystawienia mandatu? (bo przecież w naszym kraju tylko na to można liczyć!) czy właśnie musi czekać aby auto z drugiego pasa pojechało pierwsze żeby się przed mandatem ustrzec?
Prawda jest taka, że już obecnie można wymusić jazdę na suwak. Wystarczy w odpowiedniej odległości (20-30m) przed zwężeniem postawić znak "zakaz wyprzedzania" a wcześniej wymalować tymczasową linię ciągłą między pasami. Ale jak najbardziej popieram wprowadzenie tego oficjalnie do przepisów. Wystarczy popatrzeć co się dzieje na zwężeniu przed wiaduktem kolejowym, jak ludzie stoją na jednym pasie i często blokują poprzednie skrzyżowania.
Przydało by się jeszcze doprecyzować przepisy o "rondach" żeby nie byłą wątpliwości kiedy włączać kierunkowskaz a kiedy nie bo niestety większość ludzi ma z tym problem.
Może trochę zmniejszy.. Ale tylko trochę ,gdyż samochodów przybywa w Polsce z każdym rokiem. Na mojej uliczce dwa lata temu były dwa samochody dzisiaj stoi sześć. Pokolenie podrosło...Trzeba stawiać na transport publiczny. Dyskusja o tłoku przy targowisku na Próchnika. Tyle tylko ,że nikt poddał myśli żeby w dni targowe zwiększyć częstoliwość kursowania MZK.Przynajmniej w tę okolicę. Może to by trochę pomogło. Ale to tylko pół problemu bo w te dni przyjeżda /targowe/ pół powiatu. Rzecz w tym ,że na wieś już nic prawie nie kursuje a dojechać trzeba i wrócić.Ale jak jeden autubus puszczą rano a powrotny po popołudniu...Nic się na tamtym miejscu szybko nie zmieni bo mądrale na stołkach nie mają pomysłu....to było doskonale słychać w radio.
A ten suwak to ile metrów od zwężenia ma się zaczynać? Bo ile razy sytuacja jest taka, że znaki informują o zwężeniu już kilkaset metrów przed nim i większość kierowców zjeżdża się już kilkadziesiąt metrów przed zwężeniem w jeden pas ale oczywiście zawsze znajdzie się jakiś cwaniak, który do tego się nie stosuje tylko wyprzedza ten uformowany już pas samochodów, żeby do zwężenia dojechać jak najszybciej i wepchnąć się przed tych, którzy kulturalnie to robią. Więc jakie kary będzie przewidywał kodeks dla takich cwaniaków bo na razie to pewnie będzie się dyskutowało o karach dla tych, którzy nie będą chcieli wpuszczać innych, może często właśnie takich cwaniaków.
Wystarczy poobserwować zwężenie za stacją paliw na Bugaju w stronę Sulejowa i człowiek wątpi w tzw suwak!!!
To nie przejdzie. Wyobrażacie sobie te blondi za kółkiem, które jadą na suwak? Nie ma szans. Albo cwaniaczków w bmw? Albo jajogłowych krawaciarzy w mercedesach czy lexusach, którzy dalej niż poza czubek własnego nosa nie widzą?
jak sie "szeryfowie" nauczą jeździć jak w cywilizowanych krajach to zmniejszy korki. Póki co blokada lewego pasa to norma .
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!