metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
asik ~asik (Gość)19.06.2015 18:32

Jestem nauczycielem ze stazem bardzo dlugim ok. 20 lat. Pracuje juz 4 rok na okrojonym etacie. Studia kierunkowe i 3 inne podyplomowe za ktore trzeba bylo wylozyc kase. A etatu calego jak nie bylo tak nie ma. I jest mi ciezko majac 2 wlasnych dzieci na utrzymaniu. Co na to organ prowadzacy?

43


jest źle ~jest źle (Gość)20.06.2015 23:01

Ile godzin w europie pracują nauczyciele, proszę zobaczyć na Polskę i wszystko w tym temacie. Jest to jedyna grupa społeczna, która non stop narzeka: a to dzieci są bee, a to zarobki, a to wyposażenie, a to że muszą jeździć na wycieczki, a to że maja karty pracy, a to że program nie taki, podręczniki też nie te, nawet w mojej rodzinie nauczycielka narzekała też na prezent od uczniów, bo jej się nie podobał. Powiedzcie mi tak szczerze co wam odpowiada????

31


dlaczego ocet jest kwaśny ~dlaczego ocet jest kwaśny (Gość)21.06.2015 22:05

Pensje nauczycielskie stanowią prawie 90% kosztów szkoły co jest ewenementem na rynku pracy a wiecie dlaczego? Bo w normalnych firmach jedna osoba wykonuję pracę, do której zgodnie z Kartą Nauczyciela potrzeba prawie 2,5 osoby na etacie nauczycielskim. Do tego osobom takim płaci się przez dwa miesiące w roku za to, że nie wykonują swojej pracy. W efekcie szkoła pełna jest pracowników ale nie ma kto pracować. Ponadto zapisy KN praktycznie uniemożliwiają zwolnienie nauczyciela więc dochodzi do patologii. Porównajcie sobie ilość L4 w szkołach i zwykłych firmach... Gdyby nauczyciel miał płacone od godziny problem nagle by się rozwiązał. Ci z powołania zarabiali by 3-4x tyle a reszta obiboków poszła by na zieloną trawę. Wtedy studia pedagogiczne przyciągały by tych z powołania a nie stanowiły przechowalnię dla tych co nigdzie indziej się nie nadawali.

30


Nowy komentarz
reklama

Społeczność