~trasowiec (Gość) ma jakieś dziwne i spiskowe teorie.
Wszystkie drogi należy prowadzić do Łodzi. To z pewnością rozwinie całe województwo, a przede wszystkim Łódź.
Nie wiesz o co chodzi? Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, że chodzi o kasę. Na http://piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/zielony-wariant-s12-pod-warunkiem-ze możemy przeczytać:
Chojniak naiwnie sądzi, że upiecze dwie pieczenie przy jednym ogniu i GDDKiA ulegnie jego żądaniom. Niestety, jeszcze chłop nie wie, jak bardzo się myli.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430
Wynika z tego, że znajomość prawa w naszym UM jest co najmniej słaba, czego dowodem jest chociażby zamontowany prawie 4,5 roku temu próg zwalniający na ul. Rakowskiej przed skrzyżowaniem z ul. Miast Partnerskich. Próg ten nie spełnia wymagań określonych w Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 220 poz. 2181)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH:
[cytat]Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
-na drogach krajowych i wojewódzkich,
-na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu przyspieszonego, ulicach głównych,
-na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego itp.,
-na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusów komunikacji pasażerskiej,z wyjątkiem progów wyspowych,
-na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować oznakowania poziomego ,[/cytat
-na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Tak na marginesie, w wariancie niebieskim mógłby powstać węzeł na Roosevelta i na Krakowskim Przedmieściu. Odległość pomiędzy tymi dwoma Węzłami wynosiłaby 1,7 km co jest zgodne z przepisami.
Dziwi mnie trochę fakt, że projektant nie uzgodnił najpierw przebiegu tej drogi z Miastem, przed przystąpieniem do publicznej dyskusji.
W przypadku Łodzi projektanci respektują plany i stanowisko Miasta, a w przypadku takich Miast jak Piotrków, mają to gdzieś.
Nie mógłby powstać.
Droga ekspresowa nie służy to obsługi ruchu lokalnego. W tym przypadku potrzeby funkcjonalno-ruchowe nie uzasadniały budowy węzła, który przecież mało nie kosztuje.
Zobacz, że nie będzie węzła na drodze ekspresowej S8 w miejscu skrzyżowania DK8 z ul. Wolborską.
Gwoli wyjasnienia
Jestem piotrkowianinem i nie lobbuje na rzecz Łodzi.
Jeżeli ma powstać ta trasa ,to ok.dobrych dróg w Polsce brakuje.
TYLKO, na Boga nie w mieście i nie na terenach mieszkaniowych,wypoczynkowych,rekreacyjnych Piotrkowa
Wjazd do miasta wersji niebieskiej i zielonej to już totalna głupota.
Bareja jest NIEŚMIERTELNY
Czy budowa trasy ,,da nowe miejsca pracy;;? Teoretycznie tak.Ale do tego są potrzebne tereny inwestycyjne.a piotrków takich nie ma.
Gminy oscienne szybciej i taniej podejmują takie decyzje.mamy takie przykłady.
Inwestorzy też wolą rozmawiać o swoich planach z mniejszą iloscią radnych ( mniejsze koszty :), mniej problemów.
Przesunięcie trasy na południe o 4 km, to dla ewentualnego inwestora i przyszłych pracowników, niewielki problem.A
dla mieszkanców Piotrkowa i zagrożonych okolic ,normalne życie.Bez smrodu ,hałasu,stresu.
Wykup gruntów i wysokość odszkodowań za domy w tych wariantach byłby gigantyczny ( jak na taki krótki odcinek)
O kosztach społecznych nie wspomnę.Czy warto? NIE
czytaj więcej http://cobytu.t15.org/
Zapomniałeś o jednym - nikt nie zbuduje węzła na A1 w odległości kilku kilometrów od węzła z DK8 i DP1561E (Al. gen. Sikorskiego). We wszystkich 3 wariantach S12 zaczyna się na węźle Rokszyce, który de facto węzłem nie będzie. Z mapki można wywnioskować, że będzie tam jedynie wiadukt prowadzący na S12 w kierunku Sulejowa. Wjazd na ten wiadukt i zjazd z S12 będzie odbywał się przez jezdnie zbiorcze (te błękitne linie równoległe do A1) do węzła "Bełchatów".
Twój wariant nie ma niestety szans na powstanie.
Cuda się zdarzają
Po otrzymaniu całkowitej dokumentacji dotyczącej przebiegu drogi S8 (z uwzględnieniem okresu, gdy w planach była ona jeszcze autostradą A8) komisarz Uni Europejskiej do spraw polityki regionalnej, Danuta Hubner, oświadczyła, że z punktu widzenia Unii Europejskiej nie ma przeciwwskazań, by z funduszy infrastrukturalnych i spójności został dofinansowany wariant łódzki przebiegu drogi ekspresowej S8. Tym samym komisarz obaliła argument Generalnej Dyrekcji o niemożliwości finansowania tej inwestycji przez Unię. Poza tym Danuta Hubner była zdumiona sposobem, w jakim decyzje kilku rządów zostały skandalicznie zlekceważone przez podległych im urzędników. Zwróciła szczególną uwagę na fakt, że do wniosku o włączenie drogi S8 w rządowym wariancie przez Łódź do korytarza transeuropejskiego TEN-T, nieświadomie lub celowo dołączono sprzeczną mapę lokalizacyjną z przebiegiem bełchatowskim. Pani komisarz obiecała umożliwienie przeprowadzenia korekty mapy, by była ona zgodna z wnioskowym stanowiskiem Rządu.
http://cobytu.t15.org/
Najdłuższy Węzeł Nowoczesnej Europy
projektanci trasy s-12 przeszli samch siebie.
Zafundowali nam zjazd od węzła bełchatowskiego do Węzła kargał las o długości 2 km.
To jest granda. przepisy wyraznie określaja odległości miedzy wezłami
na autostradach.. powyżej 15 km
(powyżej 5 km w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta, wyjątkowo powyżej 3 km)
http://www.siskom.waw.pl/drogownictwo.htm
Sprytnym wybiegiem omineli obowiązujace prawo.Wymyslili Węzeł na 2km DROGO NAS TO BĘDZIE KOSZTOWAŁO
dymają nas wszystkich
Zastanawia mnie rola gddkia w tej sprawie.Jako inwesor, powinna dbać o interes społeczny.
W 2009 dyrektor tej firmy zamieścił takie cóś
http://www.pkd.org.pl/FPI/K_Wiktorowicz.pdf
ale jak widać ,nad niczym nie panują albo nie chcą
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!