metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
Tytus ~Tytus (Gość)03.03.2011 09:27

Cytuję:
~trasowiec (Gość)
12 godzin temu, 20:58
zapraszam http://cobytu.t15.org/[/cytat]
Czy Ty przypadkiem nie jesteś z Łodzi?
Kiedyś była niezła wojna o S12. Łódź zabrała tą drogę naszemu Miastu. Najpierw zabrali S8 (Bełchatów) prowadząc przez Sieradz i Pabianice, a później chcieli S12. Poprowadzili S74 przez Tomaszów, a S12 zlikwidowali. Po wielkich bojach droga wróciła i przebiega z powrotem przez Piotrków. Zmieniono Plan Rozwoju Woj.Łódzkiego prowadząc tą drogą ponownie przez Piotrków.
Dlatego S12 przez Piotrków ma sens, kwestia tylko wariantu.

11


Tytus ~Tytus (Gość)03.03.2011 09:34

~trasowiec (Gość) ma jakieś dziwne i spiskowe teorie.
Wszystkie drogi należy prowadzić do Łodzi. To z pewnością rozwinie całe województwo, a przede wszystkim Łódź.

20


Piotrkowianin Piotrkowianinranga03.03.2011 09:48

"Tytus" napisał(a):
Jeżeli chodzi o S12, uważam że wariant zielony to jakiś żart UM. Narażają mieszkańców na hałas a z drugiej strony droga nie przechodzi przez tereny przemysłowe.
W takim wypadku lepszy byłby wariant pomarańczowy i zapewnienie władz o budowie południowej obwodnicy miasta.

Nie wiesz o co chodzi? Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, że chodzi o kasę. Na http://piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/zielony-wariant-s12-pod-warunkiem-ze możemy przeczytać:

Cytuję:
Ze wszystkich wariantów najbardziej optymalnym dla Piotrkowa Trybunalskiego jest opcja „zielona” – W3S12. Jednak wariant ten będzie zaopiniowany pozytywnie, jeśli spełnionych zostanie kilka warunków.
Pierwszy uwzględnienia zachowanie ciągłości przejazdu ulicy Moryca i Grabskiej. Drugi lokalizację dodatkowego węzła w pobliżu oczyszczalni ścieków, a przy nim miejsc obsługi podróżnych. Wykonanie węzła pozwoli na dalszą realizację południowo-wschodniej obwodnicy miasta. Mianowicie możliwe byłoby dokończenie obwodnicy miasta od ronda Bugaj (ulicy Miast Partnerskich) w kierunku południowym – do proponowanego węzła przy oczyszczalni ścieków. Rozwiązanie to wpłynęłoby na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z części zurbanizowanej i rozwojowej miasta.
W przypadku nie uwzględnienia w studium korytarzowym wnioskowanego węzła tzw. „zielony” wariant także będzie zaopiniowany negatywnie. Wtedy jedynymi wariantami jakie pozostaną projektantowi do rozpatrywania to te, które całkowicie omijają Piotrków Trybunalski.

Chojniak naiwnie sądzi, że upiecze dwie pieczenie przy jednym ogniu i GDDKiA ulegnie jego żądaniom. Niestety, jeszcze chłop nie wie, jak bardzo się myli.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430

Cytuję:
§ 9. 1. W celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego określa się następujące warunki połączeń dróg, dopuszczalne odstępy między węzłami lub skrzyżowaniami oraz warunki stosowania zjazdów, przy czym przez odstęp między węzłami lub skrzyżowaniami rozumie się odległość między punktami przecięć osi dróg na sąsiednich węzłach lub skrzyżowaniach:
(...)
2) droga klasy S powinna mieć powiązania z drogami klasy G (wyjątkowo klasy Z) i drogami wyższych klas, odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a na terenie zabudowy w granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta - nie mniejsze niż 3 km; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają, przy czym stosowanie zjazdów na drodze klasy S jest zabronione;


Wynika z tego, że znajomość prawa w naszym UM jest co najmniej słaba, czego dowodem jest chociażby zamontowany prawie 4,5 roku temu próg zwalniający na ul. Rakowskiej przed skrzyżowaniem z ul. Miast Partnerskich. Próg ten nie spełnia wymagań określonych w Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 220 poz. 2181)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH:
[cytat]Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
-na drogach krajowych i wojewódzkich,
-na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu przyspieszonego, ulicach głównych,
-na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego itp.,
-na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusów komunikacji pasażerskiej,z wyjątkiem progów wyspowych,
-na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować oznakowania poziomego ,[/cytat
-na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Komentarz był edytowany przez autora: 03.03.2011 10:18

20


Tytus ~Tytus (Gość)03.03.2011 12:31

Tak na marginesie, w wariancie niebieskim mógłby powstać węzeł na Roosevelta i na Krakowskim Przedmieściu. Odległość pomiędzy tymi dwoma Węzłami wynosiłaby 1,7 km co jest zgodne z przepisami.
Dziwi mnie trochę fakt, że projektant nie uzgodnił najpierw przebiegu tej drogi z Miastem, przed przystąpieniem do publicznej dyskusji.
W przypadku Łodzi projektanci respektują plany i stanowisko Miasta, a w przypadku takich Miast jak Piotrków, mają to gdzieś.

02


Piotrkowianin Piotrkowianinranga03.03.2011 12:53

"Tytus" napisał(a):
Tak na marginesie, w wariancie niebieskim mógłby powstać węzeł na Roosevelta i na Krakowskim Przedmieściu. Odległość pomiędzy tymi dwoma Węzłami wynosiłaby 1,7 km co jest zgodne z przepisami.

Nie mógłby powstać.

Cytuję:
dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają

Droga ekspresowa nie służy to obsługi ruchu lokalnego. W tym przypadku potrzeby funkcjonalno-ruchowe nie uzasadniały budowy węzła, który przecież mało nie kosztuje.
Zobacz, że nie będzie węzła na drodze ekspresowej S8 w miejscu skrzyżowania DK8 z ul. Wolborską.

20


trasowiec ~trasowiec (Gość)03.03.2011 16:45

Gwoli wyjasnienia
Jestem piotrkowianinem i nie lobbuje na rzecz Łodzi.
Jeżeli ma powstać ta trasa ,to ok.dobrych dróg w Polsce brakuje.
TYLKO, na Boga nie w mieście i nie na terenach mieszkaniowych,wypoczynkowych,rekreacyjnych Piotrkowa
Wjazd do miasta wersji niebieskiej i zielonej to już totalna głupota.
Bareja jest NIEŚMIERTELNY


Czy budowa trasy ,,da nowe miejsca pracy;;? Teoretycznie tak.Ale do tego są potrzebne tereny inwestycyjne.a piotrków takich nie ma.
Gminy oscienne szybciej i taniej podejmują takie decyzje.mamy takie przykłady.
Inwestorzy też wolą rozmawiać o swoich planach z mniejszą iloscią radnych ( mniejsze koszty :), mniej problemów.
Przesunięcie trasy na południe o 4 km, to dla ewentualnego inwestora i przyszłych pracowników, niewielki problem.A
dla mieszkanców Piotrkowa i zagrożonych okolic ,normalne życie.Bez smrodu ,hałasu,stresu.
Wykup gruntów i wysokość odszkodowań za domy w tych wariantach byłby gigantyczny ( jak na taki krótki odcinek)
O kosztach społecznych nie wspomnę.Czy warto? NIE
czytaj więcej http://cobytu.t15.org/

20


Piotrkowianin Piotrkowianinranga03.03.2011 20:12

"trasowiec" napisał(a):
Przesunięcie trasy na południe o 4 km, to dla ewentualnego inwestora i przyszłych pracowników, niewielki problem.A
dla mieszkanców Piotrkowa i zagrożonych okolic ,normalne życie.Bez smrodu ,hałasu,stresu.
Wykup gruntów i wysokość odszkodowań za domy w tych wariantach byłby gigantyczny ( jak na taki krótki odcinek)

Zapomniałeś o jednym - nikt nie zbuduje węzła na A1 w odległości kilku kilometrów od węzła z DK8 i DP1561E (Al. gen. Sikorskiego). We wszystkich 3 wariantach S12 zaczyna się na węźle Rokszyce, który de facto węzłem nie będzie. Z mapki można wywnioskować, że będzie tam jedynie wiadukt prowadzący na S12 w kierunku Sulejowa. Wjazd na ten wiadukt i zjazd z S12 będzie odbywał się przez jezdnie zbiorcze (te błękitne linie równoległe do A1) do węzła "Bełchatów".
Twój wariant nie ma niestety szans na powstanie.

20


trasowiec ~trasowiec (Gość)03.03.2011 20:51

Cuda się zdarzają
Po otrzymaniu całkowitej dokumentacji dotyczącej przebiegu drogi S8 (z uwzględnieniem okresu, gdy w planach była ona jeszcze autostradą A8) komisarz Uni Europejskiej do spraw polityki regionalnej, Danuta Hubner, oświadczyła, że z punktu widzenia Unii Europejskiej nie ma przeciwwskazań, by z funduszy infrastrukturalnych i spójności został dofinansowany wariant łódzki przebiegu drogi ekspresowej S8. Tym samym komisarz obaliła argument Generalnej Dyrekcji o niemożliwości finansowania tej inwestycji przez Unię. Poza tym Danuta Hubner była zdumiona sposobem, w jakim decyzje kilku rządów zostały skandalicznie zlekceważone przez podległych im urzędników. Zwróciła szczególną uwagę na fakt, że do wniosku o włączenie drogi S8 w rządowym wariancie przez Łódź do korytarza transeuropejskiego TEN-T, nieświadomie lub celowo dołączono sprzeczną mapę lokalizacyjną z przebiegiem bełchatowskim. Pani komisarz obiecała umożliwienie przeprowadzenia korekty mapy, by była ona zgodna z wnioskowym stanowiskiem Rządu.
http://cobytu.t15.org/

20


Aman Amanranga04.03.2011 21:07

Podobno urząd miasta wybrał wariant zielony przebiegu S12.

20


trasowiec ~trasowiec (Gość)06.03.2011 16:36

Najdłuższy Węzeł Nowoczesnej Europy
projektanci trasy s-12 przeszli samch siebie.
Zafundowali nam zjazd od węzła bełchatowskiego do Węzła kargał las o długości 2 km.
To jest granda. przepisy wyraznie określaja odległości miedzy wezłami
na autostradach.. powyżej 15 km
(powyżej 5 km w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta, wyjątkowo powyżej 3 km)
http://www.siskom.waw.pl/drogownictwo.htm
Sprytnym wybiegiem omineli obowiązujace prawo.Wymyslili Węzeł na 2km DROGO NAS TO BĘDZIE KOSZTOWAŁO
dymają nas wszystkich
Zastanawia mnie rola gddkia w tej sprawie.Jako inwesor, powinna dbać o interes społeczny.
W 2009 dyrektor tej firmy zamieścił takie cóś
http://www.pkd.org.pl/FPI/K_Wiktorowicz.pdf
ale jak widać ,nad niczym nie panują albo nie chcą

20


Nowy komentarz

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat