metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
tutaj tutajranga29.04.2013 20:39

"Piotrkowianin" napisał(a):
Po pierwsze primo prezes nie zna ceny biletów, a po drugie primo proponuję podnieść cenę biletów na 5 zł, wtedy chamstwo nie będzie się pchało do autobusów. Taką mam koncepcję. ;)


Ty jakiś zachowawczy jesteś. Ja bym proponowała od 8 zeta w górę. Z leżankami w środku autobusów - mało będzie klientów i leżanki się zmieszczą bez pudła.

00


97-300 97-300ranga29.04.2013 16:39

Panie Sokalski do wyborów jeszcze daleko,przyjdzie czas na populizm.

00


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)26.04.2013 16:02

Cytuję:
- Darmowa komunikacja dla kogo? Darmowa dla pasażerów. Nie jest ona natomiast tania, tylko będzie droższa. Jeżeli dzisiaj ktoś płaci dwa złote, płaci za usługę. Jeżeli pasażer nie będzie płacił ceny za bilet, będzie jeździł więcej. W związku z tym autobus nie będzie przewoził 10 osób, tylko 20 lub 30. Wszystko będzie eksploatowało się maksymalnie, wzrośnie zużycie paliwa. Tylko kto za to zapłaci? Znów ci pasażerowie, bo zapłaci gmina, ale pieniądze ściągnie z podatków – mówi Zbigniew Stankowski.


Ciężko skomentować tę wypowiedź...
Taka "darmowa" komunikacja to co prawda czysto socjalistyczne rozwiązanie, ale w sumie w takiej rzeczywistości żyjemy... Jeśli uwzględnić dochody z biletów pomniejszone o koszty ich produkcji i dystrybucji i zatrudnienie kontrolerów, a do tego dotacje od miasta, to w sumie będzie nieduża różnica między komunikacją płatną, a "darmową".
Koncepcja w sumie warta rozważenia, a na pewno wprowadzenia na okres próbny przynajmniej. I tutaj trafnie zauważył Redaktor Maj, że jeżeli już wydawać pieniądze podatników, to lepiej na takie rzeczy, niż na zbytki dla władz.
Pytanie tylko, co jest priorytetem? Jeśli za priorytet postawić ochronę środowiska i zmniejszenie korków w mieście, to darmowa komunikacja będzie najlepszym rozwiązaniem. Pytanie tylko, co na to ten czosnkowy pseudominister od finansów, bo przecież gdy miasta zaczną kolejno wprowadzać takie rozwiązania, to mu znacznie spadną dochody z podatków od paliw. A zważywszy, że osobnik ów plan budżetu opiera nawet na potencjalnych wpływach z mandatów, to może się okazać, że wysmażą jakąś ustawę zakazującą takich praktyk, albo obciążającą samorządy dodatkowymi podatkami - w tym kraju jest to bardzo prawdopodobne!
W Piotrkowie to rozwiązanie na pewno zaszkodziłoby bezpośrednio minibusiarzom, a podobno jeden jest blisko zaprzyjaźniony z prezydentem, więc ciekawe jak prezydent się do tego całego pomysłu ustosunkuje?
Moje zdanie jest takie: niech wprowadzą takie rozwiązanie na próbę, powiedzmy na pół roku. Jeśli się to sprawdzi, a pozytywne efekty okażą się na tyle wymierne, że miasto na tym zyska, to należy wtedy pozostać przy takim rozwiązaniu. Jeśli z jakichś powodów się to nie sprawdzi, to przecież zawsze będzie można wrócić do starego systemu, prawda?
I jeszcze jedno - niech rozkład jazdy będzie dostosowany do potrzeb mieszkańców, a nie jeden kurs na pół godziny, godzinę, a czasem i rzadziej. Przy takiej częstotliwości może się okazać, że nawet "za darmo" wielu osobom nie będzie "opłacało się" jeździć... Niech przede wszystkim uwzględnią rozmieszczenie zakładów pracy i godziny w jakich ludzie tam pracują - podam przykład: choćbym nie wiem jak kombinował, to w tym mieście do roboty komunikacją miejską nie dojadę. I coś naprawdę jest na rzeczy, bo do poprzedniego miejsca pracy też dojechać nie mogłem. Więc jak już mają wprowadzać taką nowość, to niech to zrobią "z głową".

00


MANiek ~MANiek (Gość)26.04.2013 14:19

dpd:
Z Wierzej ok. godziny 13 w dzień powszedni jest czym jechać, proszę bardzo: 12:10, 12:19, 12:30, 12:39, 12:50, 12:59 - w sumie takt 10-minutowy.
A minibusów na mieście widzę właśnie coraz MNIEJ, dzięki Bogu!

00


kierowiec ~kierowiec (Gość)26.04.2013 10:04

no tak ,najlepiej jakby autobus jezdzil pusty to by byla oszczednosc bo by sie nie eksploatowal wcale i nic nie palił.

00


dpd ~dpd (Gość)26.04.2013 09:49

nic dziwnego,ze w autobusach pustka panie prezesie... tym 10 osobom w autobusie mialo po prostu czas aby czekac pol godziny na jakis autobus bo milay czas.brak rozkladow jazdy na przystanku i wciza spozniajace sie autobusy zmusily mnie na korzystanie z minibusow. jezdza po prostu czesciej! niech pan sprobuje wydostac sie z Wierzej ok godziny 13.00 w dzien powszedni... powodzenia...

00


Wiem ~Wiem (Gość)26.04.2013 09:13

to już wiem dlaczego w Święta muszę iść pieszo do pracy (MZK-i od 8) - zużycie paliwa:P

00


BLEKI BLEKIranga26.04.2013 09:11

darmowa komunikacja? to same oszczędności!
wydatki na:
- druk i dystrybucja biletów - 0zł,
- serwis i zakup kasowników - 0zł,
- wypłaty dla kanarów - 0zł,
- wypłatę dla kogoś tam od podwyżek cen biletów - 0zł,
ponadto wielu kierowców przesiądzie się do autobusów i
zmaleją korki na mieście, i może przez taki układ stanieje paliwo, może.

00


SUPERGIRL 77789230 ~SUPERGIRL 77789230 (Gość)25.04.2013 20:40

Nie jest nam potrzebna darmowa komunikacja.Potrzebne są nam lepsze drogi.

00


kris krisranga25.04.2013 20:06

Nikt komentarzy nie kasował ani cenzurował - nastąpił błąd po przeniesieniu wiadomości z artykułów do wiadomości - wiadomość przeniosła się bez komentarzy przypisanych do wiadomości.
Komentarze zostały przywrócone.

00


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat