Należy wrócić do dyskusji czy powiaty są potrzebne skoro przed reformą to wszystko lepiej funkcjonowalo ten szczebel administracji generuje zadłużenia i gminy mogłoby spokojnie przejąć te zadania ten szczebel administracji się po prostu nie sprawdził jedyna korzyść to ilość stołków w tych urzedach
Noe obrazaj starostw - radomsko opoczno belchatow tomaszow to PIS rzadzi w powiatach. Czyje więc gniazda hihi
No właśnie we wszystkich sąsiednich powiatach oprócz piotrkowa rządzi pis . To nic nie będą zmieniać. Najwyżej w piotrkowie też pis wprowadzą i będzie tak jak w całym kraju ale czyta dobrze będzie?
Jeżeli miasto zostałoby włączone do powiatu ziemskiego - bo tak należy rozumieć to "połączenie" to zmieniłoby się:
1. Przed połączeniem aż dwa urzędy tj magistrat i starostwo po połączeniu tylko dwa urzędy tj magistrat i starostwo -czyli bez zmian.
2. Rejestracja pojazdów przeniesiona z magistratu do starostwa - mało istotne.
3. Budownictwo pozwolenia załatwiamy w starostwie.Niby mało istotne, ale jest problem. Wszystko co jest związane z infrastrukturą, z planowaniem przestrzennym czyli np warunki zabudowy są załatwiane w mieście, więc sprawy budownictwa nadal załatwialibyśmy w miesicie z tym, że na koniec zamiast mieć załatwioną sprawę, to zabieramy papiery do starostwa i tam albo walą pieczątkę albo strzelają focha.
4 Drogi - powiat grodzki administruje na swoim terenie wszystkimi drogami za wyjątkiem ekspresówek i autostrad. W przypadku PT-city z zarządu miasta wyłączona jest S8, A1 i DK1 i część wylotu na Bełchatów, za resztę odpowiada miasto. W przypadku miasta "połączonego" z powiatem ziemskim za każdą ulicę z osobna odpowiada inny zarząd. Przykładowo pług wynajęty przez starostwo będzie odśnieżał np Spacerową do Rolniczej ale dalej to ona jest już gminna - inny zarząd. Jak mamy dziurę na skrzyżowaniu ulic gdzie jedna jest powiatowa a druga gminna to zanim ktokolwiek cokolwiek zrobi to urzędnicy w zarządach dróg wyprodukują parę kilo makulatury w celu ustalenia czyja ta dziura jest. A drogi mogą być: krajowe, powiatowe gminne i takie w miecie na pewno są , oraz wojewódzkie - głowy nie dam nie wiem czy jest w mieście; czyli trzech albo czterech gospodarzy - polecam przysłowie gdzie kucharek ... .
4. Infrastruktura a właściwie drogi ciąg dalszy. Ponieważ infrę albo upycha się po drogę albo obok to chyba jasna jest różnica sytuacji gdy partnerem jest jeden zarządca i to zależny od miasta zamiast trzech czy czterech w tym taki silny (i mało zainteresowany) jak GDDKiA .
5. Kasa- nic nie napiszę ponadto: poszukajcie w BIP-ach miasta i powiatu wielkości budżetu ( uwaga dla miasta należy brać część powiatową) i je porównajcie.
Podsumowanie: moim prywatnym i wybitnie subiektywnym zdaniem "połączenie" powiatów wygeneruje w mieście nowe miejsca pracy - w związku z znacznym zwiększeniem liczby organów dbających o nasze dobro zwiększy się zapotrzebowanie na fachowe kadry od masowej produkcji makulatury na koszt - zgadnijcie kogo?.
O ile jestem bardzo krytyczny w stosunki do magistratu z bardzo konkretnych powodów - braku realnych działań w sprawie rozwoju gospodarczego. Dodatkowo widać, że ze sprawami ochrony zdrowia również są problemy to uważam, że rezygnacja ze statusu powiatu grodzkiego byłaby poważnym błędem- bo ograniczy samodzielność miasta w zarządzaniu własną infrastruktura wewnętrzną.
powiat ziemski chce wszystko oddać a zostawić sobie tylko KGW i OSP
A jakie to ma znaczenie ? Żadne w skali kraju . Temat zastępczy dla tego co się teraz dzieje z sądami itd
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!