Panie Byczyński, zapewne jest Pan również zadowolony z opony od jelcza porzuconej na środku skrzyżowania Polna - Kostromska. Pytam: czy tam jest bezpiecznie? Rondo proszę Pana powinno wymuszać ruch okrężny, tzn. spowodować konieczność objechania wyspy centralnej. Tymczasem tam możliwy jest przejazd Kostromską na wprost bez poruszenia kierownicą,
Ale kiedy? Za 10 lat, czy za 20? Prezydent Matusewicz w ciągu 1 kadencji wybudował 4 km dwujezdniowej obwodnicy: 3 km przez bagna na Bugaju i 1 km do ul. Dmowskiego do Słowackiego. Krzysztof "Można jeszcze lepiej, bo kocham Piotrków!" Chojniak przez 2 kadencje wybudował 420 metrów od ul. Słowackiego do ul. Modrzewskiego i to nawet nie na całym odcinku w profilu dwujezdniowym.
Co ciekawe, rondo to jest niezgodne z obowiązującym przepisami, ale nikogo to nie interesuje. Nawet generał Szczegielniak nabrał wody w usta i udaje, że wszystko w porządku.
Dla przypomnienia:
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430) mówi jasno i wyraźnie, jakie wymiary powinny mieć ronda w zależności od klasy drogi:
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-99-43-430
Tymczasem, jak wynika ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Piotrkowa Trybunalskiego (zatwierdzonego Uchwałą Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Nr XIV/297/11 z dnia 30 listopada 2011 r.)
http://ppp.piotrkow.pl/studium/
http://www.ppp.piotrkow.pl/wp-content/uploads/studium/tekst-studium-XIV-2011-297.pdf
zarówno ulica Kostromska, jak i ul. Polna na zachód od ul. Kostromskiej są drogami zbiorczymi (Z), czyli zgodnie z ww. rozporządzeniem minimalna średnica wyspy środkowej wynosi 10 metrów (w uzasadnionych wypadkach 5 metrów).
Dlaczego więc MZDiK zbudował rondo o mniejszej średnicy? Czyżby pracownicy nie znali obowiązujących przepisów? Kiedy to rondo zostanie przebudowane, tak aby spełniało przepisy i poprawiało bezpieczeństwo? Obecnie jest ono bardzo niebezpieczne, gdyż nie zmusza do zmniejszenia prędkości pojazdów jadących ul. Kostromską. (Sam sprawdzałem w godzinach nocnych, że jadąc ul. Kostromską można przejechać to rondo na wprost, nie wykonując żadnego ruchu kierownicą.)
Ostatnio pani w wieku okolo 80 lat wiechalaby we mnie wlasnie na tej ulicy ale niekoniecznie z powodu zlej widocznosci tylko jej nieuwagi malo zdatnego refleksu juz w tym wieku...juz nie wspomne ze jakby jechalo auto z naprzeciwka to by byla maskra z 3 autami...starsi ludzie powinni sie zastanowic czy nadal moga prowadzic auto no niestety...
Popieram argumenty, które przedstawił Piotrkowianin. Brak konsekwencji w działaniu i niedokończenie NS-ki jest powodem powyższych problemów. Nic więcej do dodania.
mieszkam przy tym skrzyżowaniu, widzę je na co dzień z okna, jestem kierowcą, mam dziecko- to miejsce to masakra. A już fakt, że inwestor Platinium Park miał możliwość zakupienia części pasa drogowego, zakrawa na skandal. Tam nie ma gdzie chodnika zrobić, bo Platinium Park zajmuje pas drogowy. Kto za to odpowiada?? Panie Janku, jak zwykle dzięki za to, że chociaż Pan się tym zajmuje.
No jak to kto? Pobozny i jego ekipa "fahofcuf". Dobrze, że ulicy Źródlanej nie sprzedali, bo nabywca mógłby postawić szlaban i żądać opłaty za przejazd.
"Można jeszcze lepiej, bo kocham Piotrków!"
Jest na to 1 sposób, po prostu bardzo zwolnić albo zatrzymać samochód, ja zawsze tak robię i wypadku nie miałem. Ale u nas oczywiście nikt o tym nie pomyśli.
słyszałam fajny pomysł aby pogłębić zatokę postojową pomiędzy ulicą Konopnickiej i ulicą Źródlaną. Wtedy można by przesunąć oś jezdni Modrzewskiego co dałoby większą widoczność a przy apartamentowcu wydzielić z jezdni chodnik albo go zbudować.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!