PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
TOALETY - przeprowadzenie generalnego remontu toalet szkolnych i pozostałych sanitariatów, z dostosowaniem ich do wymogów wynikających z prawa budowlanego, przepisów bhp, z zachowaniem współczesnych trendów estetyki, również z myślą o osobach niepełnosprawnych:
• Montaż brakujących drzwi w kabinach wc oraz drzwi oddzielających część wc od części umywalkowej (dotychczasowy ich brak);
• Dziewiczy montaż (nie sposób uwierzyć, że w szkole budowlanej można było dopuścić do czegoś takiego) pisuarów w toaletach męskich (dotychczasowy ich brak);
• Montaż nowych sedesów kompaktowych ewentualnie tylko umieszczenie desek sedesowych na już istniejących (dotychczasowy ich częściowy brak);
• Montaż dozowników papieru toaletowego (dotychczasowy ich brak) z odpowiednim ich zabezpieczeniem przed nieuzasadnionym wykorzystaniem;
• Zaopatrzenie w szczotki do wc (dotychczasowy ich brak);
• Montaż elektronicznych odświeżaczy powietrza (dotychczasowy ich brak);
• Zaopatrzenie w kosze na śmieci (dotychczasowy ich brak);
• Montaż luster łazienkowych przy umywalkach (dotychczasowy ich brak);
• Montaż dozowników mydła w pianie lub płynie (dotychczasowy ich brak);
• Montaż suszarki do rąk (rozwiązanie higieniczne i nie generujące odpadów papierowych; dotychczasowy ich brak);
• Zaopatrzenie toalet w instrukcję mycia rąk (wymóg przepisów bhp) w okolicach umywalek;
• Montaż klamek w oknach (dotychczasowy ich brak);
PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
PRACOWNIE PRZEDMIOTOWE – zdecydowanie urozmaicić dekoracyjnie wnętrza!!! W pierwszej kolejności usunąć stare/wysłużone/rozlatujące się/ nie certyfikowane/ bez atestów i stosownych oznaczeń ze względu na wzrost uczniów krzesła i ławki. Należy tak wyposażyć pracownie aby chciało się w nich przebywać, by czuło się ducha przedmiotu, nowocześnie i porywająco, a jednocześnie z klasą i poczuciem estetyki !!! Wyposażyć pracownie chemiczne, fizyczne, matematyczne i inne w komputery, stałe projektory multimedialne (i pozostałe nowoczesne narzędzia pracy) aby zajęcia tam prowadzone były atrakcyjnie dla młodzieży. Czasami krótki reportaż naukowy, doświadczenia laboratoryjne z projektora , dają więcej niż przygotowywanie jakiegoś doświadczenia chemicznego/fizycznego w realu. A i tak do tych doświadczeń szkoła dysponuje tylko przedpotopowymi/archaicznymi/muzealnymi pomocami naukowymi. Natomiast wszystkie pracownie matematyczne tej szkoły mają prawie gole ściany. BIEDA Z NĘDZĄ!!! To trzeba bezwzględnie poprawić!!!
KORYTARZE NA TERENIE SZKOŁY– zlikwidować nieatestowane, obskurne ławki i zamówić przyjemne siedziska wraz ze specjalnie zaprojektowanymi stołami na końcach korytarzy I i II piętra, ku przyjemnemu spędzaniu czasu podczas przerw przez uczniów. Dotychczas, młodzież zmuszona jest w większości siedzieć bezpośrednio na betonowej posadzce;
GABLOTY ŚCIENNE NA KORYTARZACH I W PRACOWNIACH – usunąć te stare trupy i zamontować nowe estetyczne oraz zapełnić je żywymi treściami (a nie jak dotychczas, materiałami z minionej epoki !!!) – aby ktoś tam zechciał z przyjemnością zajrzeć a nie żeby one tylko wisiały i wypełniały pustkę ścienną. To ma zaj****cie inspirować!!!
FOTOGRAFICZNA PREZENTACJA PRACOWNIKÓW SZKOŁY - zamówić porządną, przeszkloną dużą gablotę, umieszczoną np. w okolicach pokoju nauczycielskiego i umieścić tam zdjęcia wraz z opisem wykładanego przedmiotu/pełnionej funkcji, wszystkich nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły, aby uczniowie mieli świadomość kto kim jest i co tu robi!
ŚWIETLICA SZKOLNA– usunąć te stare krzesła, graty etc. Wyposażyć to miejsce w wygodne siedziska, zakupić wielki płaski telewizor/projektor multimedialny aby można było wykorzystywać to miejsce do różnych prezentacji. Zwiększy to atrakcyjność szkoły. Uatrakcyjnić szkolny sklepik i wydzielić miejsce do swobodnej i estetycznej/higienicznej konsumpcji.
PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
KLUCZE DO PRACOWNI PRZEDMIOTOWYCH - wprowadzić ujednolicenie kluczy do wszystkich pracowni przedmiotowych. Każdy nauczyciel powinien dysponować takim kluczem, gdyż niektórzy zmieniają pracownie w kolejnych godzinach swej pracy. Powymieniać te badziewiaste zamki i klamki w drzwiach. I nie kupujcie już więcej elementów wyposażenia szkoły po najniższych kosztach, bo przykład drzwi do pracowni przedmiotowych ukazuje zarówno brak estetyki jak również myślenie krótkofalowe. Stara zasada głosi: porządny przedmiot na dłużej służy!!!
SPÓŹNIANIE SIĘ UCZNIÓW I NAUCZYCIELI NA ZAJĘCIA LEKCYJNE – Kategorycznie podjąć walkę z tą patologią!!! Wyeliminować spóźnianie się uczniów na zajęcia poprzez wprowadzenie wszystkich przerw 15 minutowych. Zajęcia rozpoczynać o pełnych godzinach. Ostatni kwadrans każdej godziny zegarowej powinien służyć stosownemu odpoczynkowi młodzieży. Przerwy 10-minutowe są zbyt krótkie i powoduje to notoryczne spóźnianie się wszystkich i zawsze!!! W związku z tym należałoby wprowadzić też innowację - elektronicznie zaprogramowany dzwonek (a nie taki przestarzały system, jak jest dotychczas, gdzie ktoś tam dzwoni jak mu się przypomni). Na 5 minut przed końcem przerwy – serwujemy automatyczny pierwszy dzwonek, dający sygnał uczniom do tego aby zbierali się na lekcję i wchodzili do już przygotowanej pracowni. Drugi automatyczny dzwonek – po upływie 15 minut od rozpoczęcia przerwy powinien być właśnie tym momentem, kiedy formalnie powinna zaczynać się lekcja, więc nauczyciel i uczniowie powinni przebywać już w klasie na swoich miejscach. Wraz z pojawieniem się tego pierwszego dzwonka powinno zakończyć się również sprzedaż czegokolwiek w sklepiku szkolnym bo dotychczasowe jego działanie w tym zakresie mocno wpływa na spóźnianie się uczniów na zajęcia!!! Dotychczas dzwonek na lekcję nie mobilizuje ani nauczycieli ani uczniów do punktualnego rozpoczynania zajęć!!! To jest niedopuszczalne!!! Powiem więcej – i jest to plaga wszystkich szkół a tej w szczególności!!!
DZIENNIK LEKCYJNY (innowacja) - wprowadzić innowację w aspekcie dzienników lekcyjnych. Tańcowanie z tymi tradycyjnymi dziennikami jest niejednokrotnie przyczyną spóźniania się nauczycieli na lekcję, bo nie wiadomo czy nauczyciel ma czekać aż jakiś kolega/koleżanka z grona go za chwilę doniesie czy też nie. Później trzeba po ten dziennik wysyłać ucznia albo jeszcze inne sztuczki stosować – to też jest ryzykowne. Tak więc tradycyjne dzienniki, odpowiednio zabezpieczone, zawsze pozostają w pokoju nauczycielskim – są wszak ważnym dokumentem. Każdy nauczyciel ma swoje (opracowane wspólnie bądź indywidualnie) dzienniczki (tylko do tematów i frekwencji) do wszystkich klas, w których uczy. Ten system całkowicie eliminuje spóźnianie się nauczycieli na lekcje z powodu oczekiwania na krążący gdzieś dziennik! Po skończonych zajęciach ewentualnie w określonym czasie wprowadza odpowiednie zapisy do dziennika głównego.
ROZPOCZYNANIE I KOŃCZENIE ZAJĘĆ LEKCYJNYCH (innowacja) - wprowadzić innowacje w zakresie kończenia i rozpoczynania zajęć lekcyjnych przez nauczycieli. Otóż nauczyciel kończący lekcję w danej pracowni oczekuje na wyjście młodzieży z tej pracowni. Następnie uchyla okno/a celem wywietrzenia pomieszczenia pracowni – koniecznie trzeba tego dopilnowywać, bo smród czasami jest w nich nieziemski!!!. Jeśli ma przydzieloną następną lekcje w tej samej pracowni i nie ma dyżuru, to rozpoczętą przerwę spędza w dowolny dla siebie sposób. Jeśli następną lekcję odbywa w innej pracowni, to bezpośrednio po wyjściu z sali może udać się do nowej pracowni, gdzie przygotowuje myśli do nowej lekcji albo spędza czas w dowolny dla siebie sposób – ale taki by z chwilą drugiego dzwonka być w pracowni i rozpoczynać punktualnie zajęcia!!! Najlepiej można wprowadzić zasadę, że pierwszy dzwonek jest sygnałem dla nauczyciela jak i ucznia aby zbierać się „do roboty”. W ten oto sposób eliminujemy do zera utratę marnowanego dotąd czasu z ważnych godzin edukacyjnych!!! Podam przykład dla rozjaśnienia umysłu w tym temacie, gdyby ktoś próbował totalnie obśmiać ten pomysł. Niech jeden nauczyciel na każdą lekcję spóźnia się średnio 5 minut (dla ścisłości powiedzmy, że rozpoczęcie zajęć odbywa się w momencie kiedy uczniowie siedzą już w pracowni, nauczyciel przy swoim biurku i następuje wstępne powitanie stron. Od tego momentu powinniśmy włączyć stoper, który powinien nabić 45 minut do zakończenia godziny lekcyjnej; niech każdy nauczyciel – w ramach eksperymentu - sprawdzi to w praktyce i niech sobie odpowie czy to 5 minut, to jest przeze mnie przesadzone czy też może jest większe opóźnienie???!!!). Tak więc nauczyciel, mający 20 godzin w tygodniu, marnuje 100 minut w skali tygodnia. W skali miesiąca daje to 400 minut, więc jest to prawie 9 godzin lekcyjnych!!! Przemnażając to przez ilość nauczycieli i liczbę miesięcy czynnych, daje to potężne straty. I to trzeba bezwzględnie wyeliminować!!!
PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
INTERNET NA TERENIE CAŁEJ SZKOŁY - wprowadzić szerokopasmowy dostęp do internetu na terenie całej szkoły. Młodzież z pewnością skorzysta z tego dobrodziejstwa i nie będzie np. czasami myślała o popalaniu papierosków. To powinien być standard w placówce, w której funkcjonuje TECHNIKUM INFORMATYCZNE!!!
LAPTOP DLA KAŻDEGO UCZNIA (innowacja) - zaopatrzyć szkołę/uczniów (na zasadach wypożyczania za kaucją przez szkołę czy też zakup sprzętu przez ucznia w korzystnym systemie kredytowym opracowanym przez szkołę z wyłonionym bankiem – na zasadach partnerstwa strategicznego; koszt takiego sprzętu oscyluje dziś z kosztem wydatków na podręczniki w czasie całej nauki szkolnej) w nowoczesne laptopy, które docelowo staną się fundamentem zaopatrzenia podręcznikowego/ćwiczeniowego online uczniów. Każdy uczeń może dysponować kompletem podręczników do każdego przedmiotu w wersji elektronicznej, co stanowi mocne posunięcie w kierunku proekologicznego. Każdy nauczyciel może opracować swoje lekcje/dodatkowe materiały edukacyjne w wersji elektronicznej i przesyłać je droga mailową do ucznia, umieszczonego w swojej bazie danych. Może to jedynie wpłynąć na oszczędność cennego czasu na lekcji i usprawnić całościowy proces edukacyjny w szkole. Oczywistym jest, że najefektywniejszą metodą nauczania jest ta, która maksymalnie angażuje ucznia w dialog z nauczycielem i rówieśnikami. Bo ludzki mózg uczy się najlepiej poprzez interakcję z innymi ludźmi, utrwala zaś wiedzę, gdy pozwolimy mu się skoncentrować i gdy nie trwonimy uwagi na nic innego niż to, co chcemy, by przyswoił. Nowoczesna technologia ma jedynie wspomagać proces nauczania/uczenia się i potrzebna jest tutaj umiejętna korelacja pomiędzy metodami tradycyjnymi i tymi nowoczesnymi, które stanowić mają potrzebne (wręcz konieczne) uzupełnienie. Wszystko w zgodzie z odwieczną zasadą ZŁOTEGO ŚRODKA. BEZWZGLEDNIE KONIECZNYM WARUNKIEM JEST TUTAJ CHĘĆ I ZAPAŁ SAMYCH NAUCZYCIELI W TEN INNOWACUJNY POMYSŁ NOWOCZEŚNIE FUNKCJONUJĄCEJ SZKOŁY.
RADIOWĘZEŁ SZKOLNY - uruchomić radiowęzeł, aby młodzież mogła za przyczyną tego narzędzia tworzyć i rozwijać przyjemną atmosferę pobytu w murach szkolnych. Żeby szkoła nie była edukacyjnym obozem koncentracyjnym!!! Dajmy młodzieży się czymś wykazać, bo w niej tkwi potencjał!!! MŁODZIEŻ - PRZYSZŁOŚCIĄ NARODU!!!
PROFESJONALNA STRONA INTERNETOWA SZKOŁY – koniecznie i niezwłocznie stworzyć nową WYPASIONĄ stronę internetową szkoły – rozbudować ją i wypełnić ważnymi oraz inspirującymi treściami!!! To, co jest aktualnie, to jest totalny obciach i żenada!!! Jeśli osoby dotychczas odpowiedzialne za to zadanie nie mają pojęcia o czym mówię, to przynajmniej niech przejrzą przynajmniej 100 stron najlepszych szkół w Polsce (bazą niech będzie np. ranking PERSPEKTYW).
KURS NAUKI JAZDY/PRAWO JAZDY KATEGORII B DLA KAŻDEGO UCZNIA W GRATISIE BĄDŹ NA BARDZO PREFERENCYJNYCH ZASADACH (innowacja) - zapewnić organizację dla każdego ucznia, KURSU NAUKI JAZDY zwieńczonego uzyskaniem PRAWA JAZDY. To jest pomysł do opracowania, który mógłby okazać się, wyróżniającym szkołę, HITEM!
PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
TRANSPARENTNOŚĆ FUNDUSZY SZKOLNYCH – bezwzględnie koniecznie publikować stan zasobów pieniężnych zgromadzonych np. w funduszu rady rodziców i innych. Publikować semestralne/roczne raporty wydatków z tego funduszu. Publikować roczne szczegółowe raporty o wydatkach związanych zakupem nowych materiałów/środków/urządzeń dydaktycznych etc. Szkoła jest dobrem wspólnym a rodzice uczniów i sami uczniowie chcą wiedzieć, na co idzie szkolna kasa!!! NIECH SZKOŁA BĘDZIE WRESZCIE TRANSPARENTNA!!!
REDUKCJA ZBĘDNEGO ZATRUDNIENIA - przeprowadzić rzetelną analizę konieczności tworzenia niektórych miejsc pracy. Czy w takiej szkole, jak piotrkowska budowlanka, potrzebne są aż trzy księgowe, tyle pracowników obsługi? Kto to widział, żeby w tak małej biblioteczce tej szkoły pracowało aż dwóch bibliotekarzy. To jest niegospodarność!!! Kasę z tego - wpompować w poprawę jakości funkcjonowania szkoły. A to są spore sumki!!!
WPROWADZENIE PROFESJONALNEJ OCHRONY - zwolnić dotychczasową i zatrudnić odpowiednią osobę (aktualnie, panie i panowie w swej kanciapie przy wejściu do szkoły, to tylko pierdołami się zajmują; nawet nie reaguję na łamanie prawa rejestrowane przy pomocy monitoringu) kontrolującą monitoring szkolny i sprawującą doraźną ochronę uczniów w szkole. Zamknąć wreszcie bramę od strony garaży w czasie zajęć szkolnych. Kiedyś może dojść do poważnej tragedii, z której dyrekcja się już nie wytłumaczy, tylko będzie wciskać opinii publicznej głodne kawałki.
PRZYZWOITE MIEJSCE PRACY NAUCZYCIELI - wymienić na nowe, eleganckie biurka i fotele dla nauczycieli w pracowniach przedmiotowych (bo to, co jest aktualnie urąga godności i pozycji nauczycieli – przywódców i przewodników młodzieży);
MONITORING W SALACH LEKCYJNYCH (innowacja) - wprowadzić system monitorujący przebieg zajęć w pracowniach przedmiotowych. Zagadnienie to zdaje się być dla niektórych dość kontrowersyjne, jednak jest zgodne z obowiązującym dziś prawem w Polsce. Wprowadzenie takiej innowacji z pewnością spowodowałoby większą mobilizację zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Kiedy mamy świadomość rejestracji elektronicznej toczących się zajęć, nie przychodzą nam wszystkim (uczniom i nauczycielom) do głowy różne niedozwolone pomysły. Wtedy uczniowie zachowują się bardziej należycie a i co niektórzy nauczyciele bardziej wówczas będą się przykładać do swoich zawodowych obowiązków.
DZIENNIK ELEKTRONICZNY/e-DZIENNIK - wprowadzenie dziennika elektronicznego usprawnić może funkcjonowanie szkoły – stosowne info w internecie!
PUBLIKACJA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAKRESU PRZEDMIOTÓW I MATERIAŁU NAUCZANIA W POSZCZEGÓLNYCH ZAWODACH – Taka prezentacja daje kandydatom do tej szkoły szersze pojęcie o tym, czym będą się zajmować w czasie trwania nauki trwającej kilka lat. Niech uczniowie dokonują wyborów świadomych i niech nie dochodzi do tego, że kiedy już tu się znajdą, to z rozpędu ciągną ten temat, którego nie czują, że sprawia im satysfakcję! Skecze i piękne prezentacje podczas dni otwartych szkoły – to dobrze, ale informować na stronie internetowej o szczegółach – to też ważne!!!
PRAWO WEWNĄTRZSZKOLNE - przeprowadzić profesjonalną legislację prawa wewnątrzszkolnego oraz innych dokumentów. Utworzyć te dokumenty w wersji jednolitej i zaktualizowanej a następnie udostępnić/zaznajomić/upowszechnić ją w pokoju nauczycielskim oraz tę część, która dotyczy uczniów - zamieścić w eleganckich gablotach ściennych na korytarzach. Należy również dopilnować aby opublikować te materiały na stronie internetowej szkoły. Młodzież musi mieć wszak świadomość, że obowiązujące przepisy prawa mają wielką wartość i są ważnym elementem funkcjonowania na każdej płaszczyźnie życia.
IDENTYFIKATORY UCZNIOWSKIE - wprowadzenie elegancko zaprojektowanych identyfikatorów uczniowskich, obowiązkowo noszonych w sposób umożliwiający identyfikacje ucznia. Mogą być one w formie karty magnetycznej, która kiedyś posłużyć może do identyfikacji obecności uczniów w szkole.
ATMOSFERA SZKOLNA – Apel do wszystkich pracowników szkoły! Zadbajcie wszyscy o autentycznie przyjazną, mądrą i rozwojową atmosferę w szkole. Niech nauczyciele nie gonią tylko za osobistymi korzyściami, umacniając niezdrowe zażyłości z dyrekcją, tylko solidarnie ze wszystkimi niech dbają o to DOBRO WSPÓLNE!!! I niech wykazują więcej realnej i pożytecznej inicjatywy w życiu szkoły. Organizujcie więcej profesjonalnych szkoleń dla całego grona pedagogicznego, to rozjaśni wam się to, o czym piszę tu w paru zdaniach!!! Powodzenia!!! CARPE DIEM !!!
Zanim zaczniecie oceniać tę szkołę ze słów innych, to najpierw sami powinniście spędzić w niej chociażby dwa miesiące i zobaczyć jaka naprawdę jest. Fakt faktem może i dyrekcja popełniła poważny błąd, ale nie jest to jedyna szkoła borykająca się z takiego typu problemami. Jedyne co mogę zapewnić to to, że ta szkoła uczy życia młodych ludzi i zawsze będzie szanowana w oczach tych, którzy ją ukończyli i znaleźli po niej wymarzoną pracę.
Dyrekcja popełniła błąd? Ty chyba żartujesz?! Dyrekcja tej szkoly, za ten stan do ktorego doprowadzila szkole i z powodu tego, ze nie ma pomyslu na rozwoj tej sykoly, POWINNA BYC WZWALONA NATYCHMIASTOWO!
Panie Prezydencie,czy w tej sytuacji nie powinna być powołana nowa dyrekcja??? Miasto czeka na ruch z Pana strony!!!
No tak, szkoła gnuśnieje, a ty na nic nie czekasz. Spoko "Róbta, co chceta". Szkoła ma przynosić chlubę miastu a nie wstyd!!!!!
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!