metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
INICJATOR ZMIAN ~INICJATOR ZMIAN (Gość)23.03.2014 15:47

PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
TOALETY - przeprowadzenie generalnego remontu toalet szkolnych i pozostałych sanitariatów, z dostosowaniem ich do wymogów wynikających z prawa budowlanego, przepisów bhp, z zachowaniem współczesnych trendów estetyki, również z myślą o osobach niepełnosprawnych:
• Montaż brakujących drzwi w kabinach wc oraz drzwi oddzielających część wc od części umywalkowej (dotychczasowy ich brak);
• Dziewiczy montaż (nie sposób uwierzyć, że w szkole budowlanej można było dopuścić do czegoś takiego) pisuarów w toaletach męskich (dotychczasowy ich brak);
• Montaż nowych sedesów kompaktowych ewentualnie tylko umieszczenie desek sedesowych na już istniejących (dotychczasowy ich częściowy brak);
• Montaż dozowników papieru toaletowego (dotychczasowy ich brak) z odpowiednim ich zabezpieczeniem przed nieuzasadnionym wykorzystaniem;
• Zaopatrzenie w szczotki do wc (dotychczasowy ich brak);
• Montaż elektronicznych odświeżaczy powietrza (dotychczasowy ich brak);
• Zaopatrzenie w kosze na śmieci (dotychczasowy ich brak);
• Montaż luster łazienkowych przy umywalkach (dotychczasowy ich brak);
• Montaż dozowników mydła w pianie lub płynie (dotychczasowy ich brak);
• Montaż suszarki do rąk (rozwiązanie higieniczne i nie generujące odpadów papierowych; dotychczasowy ich brak);
• Zaopatrzenie toalet w instrukcję mycia rąk (wymóg przepisów bhp) w okolicach umywalek;
• Montaż klamek w oknach (dotychczasowy ich brak);

60


INICJATOR ZMIAN ~INICJATOR ZMIAN (Gość)23.03.2014 16:06

PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
PRACOWNIE PRZEDMIOTOWE – zdecydowanie urozmaicić dekoracyjnie wnętrza!!! W pierwszej kolejności usunąć stare/wysłużone/rozlatujące się/ nie certyfikowane/ bez atestów i stosownych oznaczeń ze względu na wzrost uczniów krzesła i ławki. Należy tak wyposażyć pracownie aby chciało się w nich przebywać, by czuło się ducha przedmiotu, nowocześnie i porywająco, a jednocześnie z klasą i poczuciem estetyki !!! Wyposażyć pracownie chemiczne, fizyczne, matematyczne i inne w komputery, stałe projektory multimedialne (i pozostałe nowoczesne narzędzia pracy) aby zajęcia tam prowadzone były atrakcyjnie dla młodzieży. Czasami krótki reportaż naukowy, doświadczenia laboratoryjne z projektora , dają więcej niż przygotowywanie jakiegoś doświadczenia chemicznego/fizycznego w realu. A i tak do tych doświadczeń szkoła dysponuje tylko przedpotopowymi/archaicznymi/muzealnymi pomocami naukowymi. Natomiast wszystkie pracownie matematyczne tej szkoły mają prawie gole ściany. BIEDA Z NĘDZĄ!!! To trzeba bezwzględnie poprawić!!!
KORYTARZE NA TERENIE SZKOŁY– zlikwidować nieatestowane, obskurne ławki i zamówić przyjemne siedziska wraz ze specjalnie zaprojektowanymi stołami na końcach korytarzy I i II piętra, ku przyjemnemu spędzaniu czasu podczas przerw przez uczniów. Dotychczas, młodzież zmuszona jest w większości siedzieć bezpośrednio na betonowej posadzce;
GABLOTY ŚCIENNE NA KORYTARZACH I W PRACOWNIACH – usunąć te stare trupy i zamontować nowe estetyczne oraz zapełnić je żywymi treściami (a nie jak dotychczas, materiałami z minionej epoki !!!) – aby ktoś tam zechciał z przyjemnością zajrzeć a nie żeby one tylko wisiały i wypełniały pustkę ścienną. To ma zaj****cie inspirować!!!
FOTOGRAFICZNA PREZENTACJA PRACOWNIKÓW SZKOŁY - zamówić porządną, przeszkloną dużą gablotę, umieszczoną np. w okolicach pokoju nauczycielskiego i umieścić tam zdjęcia wraz z opisem wykładanego przedmiotu/pełnionej funkcji, wszystkich nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły, aby uczniowie mieli świadomość kto kim jest i co tu robi!
ŚWIETLICA SZKOLNA– usunąć te stare krzesła, graty etc. Wyposażyć to miejsce w wygodne siedziska, zakupić wielki płaski telewizor/projektor multimedialny aby można było wykorzystywać to miejsce do różnych prezentacji. Zwiększy to atrakcyjność szkoły. Uatrakcyjnić szkolny sklepik i wydzielić miejsce do swobodnej i estetycznej/higienicznej konsumpcji.

50


INICJATOR ZMIAN ~INICJATOR ZMIAN (Gość)23.03.2014 16:08

PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
KLUCZE DO PRACOWNI PRZEDMIOTOWYCH - wprowadzić ujednolicenie kluczy do wszystkich pracowni przedmiotowych. Każdy nauczyciel powinien dysponować takim kluczem, gdyż niektórzy zmieniają pracownie w kolejnych godzinach swej pracy. Powymieniać te badziewiaste zamki i klamki w drzwiach. I nie kupujcie już więcej elementów wyposażenia szkoły po najniższych kosztach, bo przykład drzwi do pracowni przedmiotowych ukazuje zarówno brak estetyki jak również myślenie krótkofalowe. Stara zasada głosi: porządny przedmiot na dłużej służy!!!
SPÓŹNIANIE SIĘ UCZNIÓW I NAUCZYCIELI NA ZAJĘCIA LEKCYJNE – Kategorycznie podjąć walkę z tą patologią!!! Wyeliminować spóźnianie się uczniów na zajęcia poprzez wprowadzenie wszystkich przerw 15 minutowych. Zajęcia rozpoczynać o pełnych godzinach. Ostatni kwadrans każdej godziny zegarowej powinien służyć stosownemu odpoczynkowi młodzieży. Przerwy 10-minutowe są zbyt krótkie i powoduje to notoryczne spóźnianie się wszystkich i zawsze!!! W związku z tym należałoby wprowadzić też innowację - elektronicznie zaprogramowany dzwonek (a nie taki przestarzały system, jak jest dotychczas, gdzie ktoś tam dzwoni jak mu się przypomni). Na 5 minut przed końcem przerwy – serwujemy automatyczny pierwszy dzwonek, dający sygnał uczniom do tego aby zbierali się na lekcję i wchodzili do już przygotowanej pracowni. Drugi automatyczny dzwonek – po upływie 15 minut od rozpoczęcia przerwy powinien być właśnie tym momentem, kiedy formalnie powinna zaczynać się lekcja, więc nauczyciel i uczniowie powinni przebywać już w klasie na swoich miejscach. Wraz z pojawieniem się tego pierwszego dzwonka powinno zakończyć się również sprzedaż czegokolwiek w sklepiku szkolnym bo dotychczasowe jego działanie w tym zakresie mocno wpływa na spóźnianie się uczniów na zajęcia!!! Dotychczas dzwonek na lekcję nie mobilizuje ani nauczycieli ani uczniów do punktualnego rozpoczynania zajęć!!! To jest niedopuszczalne!!! Powiem więcej – i jest to plaga wszystkich szkół a tej w szczególności!!!
DZIENNIK LEKCYJNY (innowacja) - wprowadzić innowację w aspekcie dzienników lekcyjnych. Tańcowanie z tymi tradycyjnymi dziennikami jest niejednokrotnie przyczyną spóźniania się nauczycieli na lekcję, bo nie wiadomo czy nauczyciel ma czekać aż jakiś kolega/koleżanka z grona go za chwilę doniesie czy też nie. Później trzeba po ten dziennik wysyłać ucznia albo jeszcze inne sztuczki stosować – to też jest ryzykowne. Tak więc tradycyjne dzienniki, odpowiednio zabezpieczone, zawsze pozostają w pokoju nauczycielskim – są wszak ważnym dokumentem. Każdy nauczyciel ma swoje (opracowane wspólnie bądź indywidualnie) dzienniczki (tylko do tematów i frekwencji) do wszystkich klas, w których uczy. Ten system całkowicie eliminuje spóźnianie się nauczycieli na lekcje z powodu oczekiwania na krążący gdzieś dziennik! Po skończonych zajęciach ewentualnie w określonym czasie wprowadza odpowiednie zapisy do dziennika głównego.
ROZPOCZYNANIE I KOŃCZENIE ZAJĘĆ LEKCYJNYCH (innowacja) - wprowadzić innowacje w zakresie kończenia i rozpoczynania zajęć lekcyjnych przez nauczycieli. Otóż nauczyciel kończący lekcję w danej pracowni oczekuje na wyjście młodzieży z tej pracowni. Następnie uchyla okno/a celem wywietrzenia pomieszczenia pracowni – koniecznie trzeba tego dopilnowywać, bo smród czasami jest w nich nieziemski!!!. Jeśli ma przydzieloną następną lekcje w tej samej pracowni i nie ma dyżuru, to rozpoczętą przerwę spędza w dowolny dla siebie sposób. Jeśli następną lekcję odbywa w innej pracowni, to bezpośrednio po wyjściu z sali może udać się do nowej pracowni, gdzie przygotowuje myśli do nowej lekcji albo spędza czas w dowolny dla siebie sposób – ale taki by z chwilą drugiego dzwonka być w pracowni i rozpoczynać punktualnie zajęcia!!! Najlepiej można wprowadzić zasadę, że pierwszy dzwonek jest sygnałem dla nauczyciela jak i ucznia aby zbierać się „do roboty”. W ten oto sposób eliminujemy do zera utratę marnowanego dotąd czasu z ważnych godzin edukacyjnych!!! Podam przykład dla rozjaśnienia umysłu w tym temacie, gdyby ktoś próbował totalnie obśmiać ten pomysł. Niech jeden nauczyciel na każdą lekcję spóźnia się średnio 5 minut (dla ścisłości powiedzmy, że rozpoczęcie zajęć odbywa się w momencie kiedy uczniowie siedzą już w pracowni, nauczyciel przy swoim biurku i następuje wstępne powitanie stron. Od tego momentu powinniśmy włączyć stoper, który powinien nabić 45 minut do zakończenia godziny lekcyjnej; niech każdy nauczyciel – w ramach eksperymentu - sprawdzi to w praktyce i niech sobie odpowie czy to 5 minut, to jest przeze mnie przesadzone czy też może jest większe opóźnienie???!!!). Tak więc nauczyciel, mający 20 godzin w tygodniu, marnuje 100 minut w skali tygodnia. W skali miesiąca daje to 400 minut, więc jest to prawie 9 godzin lekcyjnych!!! Przemnażając to przez ilość nauczycieli i liczbę miesięcy czynnych, daje to potężne straty. I to trzeba bezwzględnie wyeliminować!!!

53


INICJATOR ZMIAN ~INICJATOR ZMIAN (Gość)23.03.2014 16:11

PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
INTERNET NA TERENIE CAŁEJ SZKOŁY - wprowadzić szerokopasmowy dostęp do internetu na terenie całej szkoły. Młodzież z pewnością skorzysta z tego dobrodziejstwa i nie będzie np. czasami myślała o popalaniu papierosków. To powinien być standard w placówce, w której funkcjonuje TECHNIKUM INFORMATYCZNE!!!
LAPTOP DLA KAŻDEGO UCZNIA (innowacja) - zaopatrzyć szkołę/uczniów (na zasadach wypożyczania za kaucją przez szkołę czy też zakup sprzętu przez ucznia w korzystnym systemie kredytowym opracowanym przez szkołę z wyłonionym bankiem – na zasadach partnerstwa strategicznego; koszt takiego sprzętu oscyluje dziś z kosztem wydatków na podręczniki w czasie całej nauki szkolnej) w nowoczesne laptopy, które docelowo staną się fundamentem zaopatrzenia podręcznikowego/ćwiczeniowego online uczniów. Każdy uczeń może dysponować kompletem podręczników do każdego przedmiotu w wersji elektronicznej, co stanowi mocne posunięcie w kierunku proekologicznego. Każdy nauczyciel może opracować swoje lekcje/dodatkowe materiały edukacyjne w wersji elektronicznej i przesyłać je droga mailową do ucznia, umieszczonego w swojej bazie danych. Może to jedynie wpłynąć na oszczędność cennego czasu na lekcji i usprawnić całościowy proces edukacyjny w szkole. Oczywistym jest, że najefektywniejszą metodą nauczania jest ta, która maksymalnie angażuje ucznia w dialog z nauczycielem i rówieśnikami. Bo ludzki mózg uczy się najlepiej poprzez interakcję z innymi ludźmi, utrwala zaś wiedzę, gdy pozwolimy mu się skoncentrować i gdy nie trwonimy uwagi na nic innego niż to, co chcemy, by przyswoił. Nowoczesna technologia ma jedynie wspomagać proces nauczania/uczenia się i potrzebna jest tutaj umiejętna korelacja pomiędzy metodami tradycyjnymi i tymi nowoczesnymi, które stanowić mają potrzebne (wręcz konieczne) uzupełnienie. Wszystko w zgodzie z odwieczną zasadą ZŁOTEGO ŚRODKA. BEZWZGLEDNIE KONIECZNYM WARUNKIEM JEST TUTAJ CHĘĆ I ZAPAŁ SAMYCH NAUCZYCIELI W TEN INNOWACUJNY POMYSŁ NOWOCZEŚNIE FUNKCJONUJĄCEJ SZKOŁY.
RADIOWĘZEŁ SZKOLNY - uruchomić radiowęzeł, aby młodzież mogła za przyczyną tego narzędzia tworzyć i rozwijać przyjemną atmosferę pobytu w murach szkolnych. Żeby szkoła nie była edukacyjnym obozem koncentracyjnym!!! Dajmy młodzieży się czymś wykazać, bo w niej tkwi potencjał!!! MŁODZIEŻ - PRZYSZŁOŚCIĄ NARODU!!!
PROFESJONALNA STRONA INTERNETOWA SZKOŁY – koniecznie i niezwłocznie stworzyć nową WYPASIONĄ stronę internetową szkoły – rozbudować ją i wypełnić ważnymi oraz inspirującymi treściami!!! To, co jest aktualnie, to jest totalny obciach i żenada!!! Jeśli osoby dotychczas odpowiedzialne za to zadanie nie mają pojęcia o czym mówię, to przynajmniej niech przejrzą przynajmniej 100 stron najlepszych szkół w Polsce (bazą niech będzie np. ranking PERSPEKTYW).
KURS NAUKI JAZDY/PRAWO JAZDY KATEGORII B DLA KAŻDEGO UCZNIA W GRATISIE BĄDŹ NA BARDZO PREFERENCYJNYCH ZASADACH (innowacja) - zapewnić organizację dla każdego ucznia, KURSU NAUKI JAZDY zwieńczonego uzyskaniem PRAWA JAZDY. To jest pomysł do opracowania, który mógłby okazać się, wyróżniającym szkołę, HITEM!

81


INICJATOR ZMIAN ~INICJATOR ZMIAN (Gość)23.03.2014 16:30

PROGRAM NAPRAWCZY DLA SZKOŁY – ZSPiPO-W NR 3 W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM,ABY SPROSTAĆ WYMAGANIOM CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH ORAZ WEJŚĆ WRESZCIE NA ŚCIEŻKĘ WZROSTU POZIOMU FUNKCJONOWANIA I NAUCZANIA W TEJ PUBLICZNEJ PLACÓWCE OŚWIATOWEJ …CIĄG DALSZY…
TRANSPARENTNOŚĆ FUNDUSZY SZKOLNYCH – bezwzględnie koniecznie publikować stan zasobów pieniężnych zgromadzonych np. w funduszu rady rodziców i innych. Publikować semestralne/roczne raporty wydatków z tego funduszu. Publikować roczne szczegółowe raporty o wydatkach związanych zakupem nowych materiałów/środków/urządzeń dydaktycznych etc. Szkoła jest dobrem wspólnym a rodzice uczniów i sami uczniowie chcą wiedzieć, na co idzie szkolna kasa!!! NIECH SZKOŁA BĘDZIE WRESZCIE TRANSPARENTNA!!!
REDUKCJA ZBĘDNEGO ZATRUDNIENIA - przeprowadzić rzetelną analizę konieczności tworzenia niektórych miejsc pracy. Czy w takiej szkole, jak piotrkowska budowlanka, potrzebne są aż trzy księgowe, tyle pracowników obsługi? Kto to widział, żeby w tak małej biblioteczce tej szkoły pracowało aż dwóch bibliotekarzy. To jest niegospodarność!!! Kasę z tego - wpompować w poprawę jakości funkcjonowania szkoły. A to są spore sumki!!!
WPROWADZENIE PROFESJONALNEJ OCHRONY - zwolnić dotychczasową i zatrudnić odpowiednią osobę (aktualnie, panie i panowie w swej kanciapie przy wejściu do szkoły, to tylko pierdołami się zajmują; nawet nie reaguję na łamanie prawa rejestrowane przy pomocy monitoringu) kontrolującą monitoring szkolny i sprawującą doraźną ochronę uczniów w szkole. Zamknąć wreszcie bramę od strony garaży w czasie zajęć szkolnych. Kiedyś może dojść do poważnej tragedii, z której dyrekcja się już nie wytłumaczy, tylko będzie wciskać opinii publicznej głodne kawałki.
PRZYZWOITE MIEJSCE PRACY NAUCZYCIELI - wymienić na nowe, eleganckie biurka i fotele dla nauczycieli w pracowniach przedmiotowych (bo to, co jest aktualnie urąga godności i pozycji nauczycieli – przywódców i przewodników młodzieży);
MONITORING W SALACH LEKCYJNYCH (innowacja) - wprowadzić system monitorujący przebieg zajęć w pracowniach przedmiotowych. Zagadnienie to zdaje się być dla niektórych dość kontrowersyjne, jednak jest zgodne z obowiązującym dziś prawem w Polsce. Wprowadzenie takiej innowacji z pewnością spowodowałoby większą mobilizację zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Kiedy mamy świadomość rejestracji elektronicznej toczących się zajęć, nie przychodzą nam wszystkim (uczniom i nauczycielom) do głowy różne niedozwolone pomysły. Wtedy uczniowie zachowują się bardziej należycie a i co niektórzy nauczyciele bardziej wówczas będą się przykładać do swoich zawodowych obowiązków.
DZIENNIK ELEKTRONICZNY/e-DZIENNIK - wprowadzenie dziennika elektronicznego usprawnić może funkcjonowanie szkoły – stosowne info w internecie!
PUBLIKACJA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAKRESU PRZEDMIOTÓW I MATERIAŁU NAUCZANIA W POSZCZEGÓLNYCH ZAWODACH – Taka prezentacja daje kandydatom do tej szkoły szersze pojęcie o tym, czym będą się zajmować w czasie trwania nauki trwającej kilka lat. Niech uczniowie dokonują wyborów świadomych i niech nie dochodzi do tego, że kiedy już tu się znajdą, to z rozpędu ciągną ten temat, którego nie czują, że sprawia im satysfakcję! Skecze i piękne prezentacje podczas dni otwartych szkoły – to dobrze, ale informować na stronie internetowej o szczegółach – to też ważne!!!
PRAWO WEWNĄTRZSZKOLNE - przeprowadzić profesjonalną legislację prawa wewnątrzszkolnego oraz innych dokumentów. Utworzyć te dokumenty w wersji jednolitej i zaktualizowanej a następnie udostępnić/zaznajomić/upowszechnić ją w pokoju nauczycielskim oraz tę część, która dotyczy uczniów - zamieścić w eleganckich gablotach ściennych na korytarzach. Należy również dopilnować aby opublikować te materiały na stronie internetowej szkoły. Młodzież musi mieć wszak świadomość, że obowiązujące przepisy prawa mają wielką wartość i są ważnym elementem funkcjonowania na każdej płaszczyźnie życia.
IDENTYFIKATORY UCZNIOWSKIE - wprowadzenie elegancko zaprojektowanych identyfikatorów uczniowskich, obowiązkowo noszonych w sposób umożliwiający identyfikacje ucznia. Mogą być one w formie karty magnetycznej, która kiedyś posłużyć może do identyfikacji obecności uczniów w szkole.
ATMOSFERA SZKOLNA – Apel do wszystkich pracowników szkoły! Zadbajcie wszyscy o autentycznie przyjazną, mądrą i rozwojową atmosferę w szkole. Niech nauczyciele nie gonią tylko za osobistymi korzyściami, umacniając niezdrowe zażyłości z dyrekcją, tylko solidarnie ze wszystkimi niech dbają o to DOBRO WSPÓLNE!!! I niech wykazują więcej realnej i pożytecznej inicjatywy w życiu szkoły. Organizujcie więcej profesjonalnych szkoleń dla całego grona pedagogicznego, to rozjaśni wam się to, o czym piszę tu w paru zdaniach!!! Powodzenia!!! CARPE DIEM !!!

111


ak ~ak (Gość)24.03.2014 19:45

Zanim zaczniecie oceniać tę szkołę ze słów innych, to najpierw sami powinniście spędzić w niej chociażby dwa miesiące i zobaczyć jaka naprawdę jest. Fakt faktem może i dyrekcja popełniła poważny błąd, ale nie jest to jedyna szkoła borykająca się z takiego typu problemami. Jedyne co mogę zapewnić to to, że ta szkoła uczy życia młodych ludzi i zawsze będzie szanowana w oczach tych, którzy ją ukończyli i znaleźli po niej wymarzoną pracę.

33


uczen ~uczen (Gość)25.03.2014 11:47

"ak" napisał(a):
Fakt faktem może i dyrekcja popełniła poważny błąd, ale nie jest to jedyna szkoła borykająca się z takiego typu problemami.


Dyrekcja popełniła błąd? Ty chyba żartujesz?! Dyrekcja tej szkoly, za ten stan do ktorego doprowadzila szkole i z powodu tego, ze nie ma pomyslu na rozwoj tej sykoly, POWINNA BYC WZWALONA NATYCHMIASTOWO!

52


Absolwet ~Absolwet (Gość)25.03.2014 13:16

Panie Prezydencie,czy w tej sytuacji nie powinna być powołana nowa dyrekcja??? Miasto czeka na ruch z Pana strony!!!

72


tu Miasto ~tu Miasto (Gość)25.03.2014 14:51

Ja na nic nie czekam...

32


Absolwent ~Absolwent (Gość)25.03.2014 15:36

No tak, szkoła gnuśnieje, a ty na nic nie czekasz. Spoko "Róbta, co chceta". Szkoła ma przynosić chlubę miastu a nie wstyd!!!!!

52


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat