Nie ma takiej opcji. Według GDDKiA takie drogi są bardzo niebezpieczne, bo umożliwiają wyprzedzanie "na trzeciego". Może nie widziałeś, ale jesienią ubiegłego roku na odcinku DK8 między Mzurkami a Dobrzelowem zlikwidowano te pobocza.
Nie piszę o podwyższeniu DK 91 do klasy drogi ekspresowej ( zbyt duże przedsięwzięcie, za wąsko , konieczne wysiedlenie ludności, budowa węzłów )miałem na myśli podniesienie jej standardu przez poszerzenie jezdni oraz dobudowanie szerszego asfaltowego pobocza tak aby ewentualne zatrzymanie pojazdu który uległ awarii nie utrudniało ruchu innym pojazdom.
O co redaktorowi chodzi w tytule artykuły ? " Chcą autostrady z Piotrkowa do Częstochowy : z treści wynika coś zupełnie innego !
Kolejna ciekawostka : " Stoimy na stanowisku, że jeśli wykonano nowy przebieg autostrady A1 na odcinkach granica państwa – Pyrzowice (docelowo Częstochowa) i Piotrków Trybunalski – Gdańsk, powinien powstać także nowy przebieg autostrady A1 na brakującym odcinku, Częstochowa – Piotrków Trybunalski. " ... więc powstanie w najprostszej i najtańszej możliwej wersji - na istniejącej krajówce. Cały artykuł pokręcony jak chińskie literki he he
DK91 od Piotrkowa (na południe) przebiega przez kilka miejscowości: Longinówka, Janówka, Ignaców, Rozprza, Niechcice... w obecnym śladzie podwyższenie jej do standardów drogi ekspresowej byłoby bez sensu. Wyjściem byłoby albo wytyczenie nowego przebiegu A1 albo DK91...
A-1 powinna być wykonana już wiele lat temu. Ta droga to ogromna szansa gospodarcza dla polskich portów przeładunkowych i turystki zarówno morskiej jak i górskiej.Za to co się dzieje z tą budową powinno już siedzieć wielu złodziei.
Jedyna szansa dla Polski to Nowa Prawica JKM.
Artykuł napisany zupełnie nielogicznie. W chwili obecnej mamy drogę krajową numer 1 (DK1) i zgodnie z planami GDKiA chcąc - nie chcąc stanie się ona autostradą płatną !!!( docelowo na całym odcinku Pyrzowice - Gdańsk A1 ). Prawdopodobnie na odcinku Częstochowa - Łódź będzie tylko kilka węzłów które skomunikują największe miejscowości czyli np. Węzeł Łódź Południe - m.Rzgów, Węzeł Bełchatów " W.Piotrków Zachód " -m. Piotrków Tryb, Węzeł Kamieńsk - m.Kamieńsk i dalej Węzeł Radomsko Płd i Płn i w końcu Częstochowa i jeżeli ucierpią to najmniejsze miejscowości typu Wola Krzysztoporska ew. Rozprza. Bezsensowne byłoby gdyby autostrady przechodziła w drogę ekspresową i dalej znów w autostradę tylko dla jakiegoś widzimisia gmin. Jeżeli już ( ale to raczej niemożliwe ) podwyższyć standard DK 91, która i tak jest alternatywą dla obecnej DK1 i mającej powstać autostrady A1
Tylko ekspresówka a nie AUTOSTRADA bo sie bedzie placic ok 16 zł do Czestochowy
[cytat] domagamy się aby w planach inwestycyjnych na najbliższe lata uwzględnić przebudowę tej drogi na drogę ekspresową. Takie rozwiązanie pozwoli również na korzystanie przez mieszkańców gmin, przez które przebiega przedmiotowy odcinek DK-1, z nabytego prawa do bezpłatnego i nieograniczonego dostępu do tej drogi.
[/cytat]
czytajcie ze zrozumieniem
Ludzie czytajcie uważnie. W stanowisku jest: toimy na stanowisku, że jeśli wykonano nowy przebieg autostrady A1 na odcinkach granica państwa – Pyrzowice (docelowo Częstochowa) i Piotrków Trybunalski – Gdańsk, powinien powstać także nowy przebieg autostrady A1 na brakującym odcinku, Częstochowa – Piotrków Trybunalski.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!