Karzewnik - fachowcu za złoty piędziesiąt - na Spacerowej to nie kocie łby, to kostka bazaltowa nieregularna. Kocie łby to nawierzchnia z kamienia polnego tzw otaczaków.......
Panie, jak się robi to się i zarobi. W tym jest cały problem, nie zaś w rzeczowych argumentach opartych na oczywistych faktach.
Ten pomysł jest tak absurdalny, że musi to być jakiś "wałek". Zamiast zmienić nawierzchnię na tych mało uczęszczanych drogach, żeby pozbyć się dziur i "załatwić sprawy" tam, gdzie naprawdę trzeba (np. Dmowskiego/A.K.) to takie kapitałochłonne inwestycje na wsi planują. Trzeba przyznać, że najpewniej albo księża sobie tego życzą, albo jakiś "wybraniec narodu" kupił tam działkę. Ilość mieszkańców Piotrkowa (i Polski) spada i już za naszego życia nie wzrośnie. Dla kogo robicie ten dworzec w Łodzi, poszerzacie ulice, rozbudowujecie uniwersytety??? Po co??? Najpierw się dobija ludzi i wgania co mądrzejszych za granicę, potem żeby uzasadnić potrzebę własnej pracy poprawia im się 'warunki życia'. Szczyt hipokryzji.
W pierwszej kolejności należałoby profesjonalnie wykonać rondo na Kostromskiej/Polna lub je... zlikwidować w obecnym kształcie. Chyba urzędnicy o tym "cudzie" myśli tęgich umysłów drogowców piotrkowskich zapomnieli... A szkoda...
W ramach spowalniania ruchu i poprawy jego bezpieczeństwa proponuję budowę jeszcze kilku rond na skrzyżowaniach:
- Zalesicka - Anny,
- Świerczowska - Włókiennicza,
- Słowackiego - Dworska
i Malinowa - Świerkowa, bo tam też ostatnio występuje rozwój budownictwa mieszkaniowego.
A teraz na serio:
A skąd niby te dodatkowe pojazdy się wezmą? UFO je zrzuci, czy może mieszkańcy połowy województwa będą przyjeżdżać podziwiać ten cud inżynierii drogowej?
Przy okazji może pan Karzewnik albo pani Majczyna odpowiedzą, kiedy zostanie przebudowane rondo na skrzyżowaniu ul. Kostromskiej i Polnej? Zostało ono zbudowane niezgodnie z obowiązującymi przepisami.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430) mówi jasno i wyraźnie, jakie wymiary powinny mieć ronda w zależności od klasy drogi:
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-99-43-430
Tymczasem, jak wynika ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Piotrkowa Trybunalskiego (zatwierdzonego Uchwałą Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Nr XIV/297/11 z dnia 30 listopada 2011 r.)
http://ppp.piotrkow.pl/studium/
http://www.ppp.piotrkow.pl/wp-content/uploads/studium/tekst-studium-XIV-2011-297.pdf
zarówno ulica Kostromska, jak i ul. Polna na zachód od ul. Kostromskiej są drogami zbiorczymi (Z), czyli zgodnie z ww. rozporządzeniem minimalna średnica wyspy środkowej wynosi 10 metrów (w uzasadnionych wypadkach 5 metrów).
Dlaczego więc MZDiK zbudował rondo o mniejszej średnicy? Czyżby pracownicy nie znali obowiązujących przepisów? Kiedy to rondo zostanie przebudowane, tak aby spełniało przepisy i poprawiało bezpieczeństwo? Obecnie jest ono bardzo niebezpieczne, gdyż nie zmusza do zmniejszenia prędkości pojazdów jadących ul. Kostromską. (Sam sprawdzałem w godzinach nocnych, że jadąc ul. Kostromską można przejechać to rondo na wprost z prędkością 70 km/h, nie wykonując żadnego ruchu kierownicą.)
Kolejna głupota zafundowana przez UM by żyło się lepiej.Ps. Ciekawe kto zwija nagrody za te pomysły?!
to nie są kocie łby !!!,to kamienna kostka brukowa (praktycznie), którą można byłoby przełożyć tak by była równo. Szkoda że nikt nie pomyślał o pozostawieniu nawierzchni z kostki, że względu na okolice cmentarzy.
a po cholerę łączyć z geodezyjną? Następny zryty pomysł
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!