metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
mom ~mom (Gość)02.02.2014 18:46

Karzewnik - fachowcu za złoty piędziesiąt - na Spacerowej to nie kocie łby, to kostka bazaltowa nieregularna. Kocie łby to nawierzchnia z kamienia polnego tzw otaczaków.......

70


luzik ~luzik (Gość)02.02.2014 20:34

"Mysliciel" napisał(a):
rondo w tym miejscu jest zbędne. Ruch tutaj jest minimalny, skrzyżowanie jest proste do przejechania o dużej widoczności we wszystkich kierunkach.


Panie, jak się robi to się i zarobi. W tym jest cały problem, nie zaś w rzeczowych argumentach opartych na oczywistych faktach.

90


Zadowolony z życia ~Zadowolony z życia (Gość)03.02.2014 00:43

Ten pomysł jest tak absurdalny, że musi to być jakiś "wałek". Zamiast zmienić nawierzchnię na tych mało uczęszczanych drogach, żeby pozbyć się dziur i "załatwić sprawy" tam, gdzie naprawdę trzeba (np. Dmowskiego/A.K.) to takie kapitałochłonne inwestycje na wsi planują. Trzeba przyznać, że najpewniej albo księża sobie tego życzą, albo jakiś "wybraniec narodu" kupił tam działkę. Ilość mieszkańców Piotrkowa (i Polski) spada i już za naszego życia nie wzrośnie. Dla kogo robicie ten dworzec w Łodzi, poszerzacie ulice, rozbudowujecie uniwersytety??? Po co??? Najpierw się dobija ludzi i wgania co mądrzejszych za granicę, potem żeby uzasadnić potrzebę własnej pracy poprawia im się 'warunki życia'. Szczyt hipokryzji.

70


Oglądacz ~Oglądacz (Gość)03.02.2014 07:44

W pierwszej kolejności należałoby profesjonalnie wykonać rondo na Kostromskiej/Polna lub je... zlikwidować w obecnym kształcie. Chyba urzędnicy o tym "cudzie" myśli tęgich umysłów drogowców piotrkowskich zapomnieli... A szkoda...

90


Piotrkowianin Piotrkowianinranga03.02.2014 07:46

W ramach spowalniania ruchu i poprawy jego bezpieczeństwa proponuję budowę jeszcze kilku rond na skrzyżowaniach:
- Zalesicka - Anny,
- Świerczowska - Włókiennicza,
- Słowackiego - Dworska
i Malinowa - Świerkowa, bo tam też ostatnio występuje rozwój budownictwa mieszkaniowego.
A teraz na serio:

Cytuję:
Natomiast poprawa stanu nawierzchni po rozbudowie przyczyni się do zwiększenia natężenia ruchu

A skąd niby te dodatkowe pojazdy się wezmą? UFO je zrzuci, czy może mieszkańcy połowy województwa będą przyjeżdżać podziwiać ten cud inżynierii drogowej?
Przy okazji może pan Karzewnik albo pani Majczyna odpowiedzą, kiedy zostanie przebudowane rondo na skrzyżowaniu ul. Kostromskiej i Polnej? Zostało ono zbudowane niezgodnie z obowiązującymi przepisami.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430) mówi jasno i wyraźnie, jakie wymiary powinny mieć ronda w zależności od klasy drogi:

Cytuję:
§ 75.Wymiary i zakres stosowania rond:
Typ ronda

Średnica wyspy
środkowej (m)

Średnica zewnętrzna
ronda (m)

Zakres stosowania
mini1)

3-5

mniejsza niż 22

osiedla
małe

10(5)-28(33,5)

26(22)-40(45)

drogi klasy GP2), G, Z i L: wloty do miast, strefy podmiejskie, osiedla miejskie, poza terenem zabudowy
średnie

28-50

41-65

drogi klasy GP2) i G: poza terenem zabudowy, strefy podmiejskie, wloty do miast
duże

większa niż 50

większa niż 65

drogi klasy S3), GP i G: poza terenem zabudowy


http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-99-43-430
Tymczasem, jak wynika ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Piotrkowa Trybunalskiego (zatwierdzonego Uchwałą Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Nr XIV/297/11 z dnia 30 listopada 2011 r.)
http://ppp.piotrkow.pl/studium/
http://www.ppp.piotrkow.pl/wp-content/uploads/studium/tekst-studium-XIV-2011-297.pdf
http://www.ppp.piotrkow.pl/wp-content/uploads/studium/rysunek-studium-XIV-2011-297.jpg
zarówno ulica Kostromska, jak i ul. Polna na zachód od ul. Kostromskiej są drogami zbiorczymi (Z), czyli zgodnie z ww. rozporządzeniem minimalna średnica wyspy środkowej wynosi 10 metrów (w uzasadnionych wypadkach 5 metrów).
Dlaczego więc MZDiK zbudował rondo o mniejszej średnicy? Czyżby pracownicy nie znali obowiązujących przepisów? Kiedy to rondo zostanie przebudowane, tak aby spełniało przepisy i poprawiało bezpieczeństwo? Obecnie jest ono bardzo niebezpieczne, gdyż nie zmusza do zmniejszenia prędkości pojazdów jadących ul. Kostromską. (Sam sprawdzałem w godzinach nocnych, że jadąc ul. Kostromską można przejechać to rondo na wprost z prędkością 70 km/h, nie wykonując żadnego ruchu kierownicą.)

70


ares1 ~ares1 (Gość)03.02.2014 07:50

Kolejna głupota zafundowana przez UM by żyło się lepiej.Ps. Ciekawe kto zwija nagrody za te pomysły?!

100


piotrkowianin ~piotrkowianin (Gość)05.02.2014 11:44

to nie są kocie łby !!!,to kamienna kostka brukowa (praktycznie), którą można byłoby przełożyć tak by była równo. Szkoda że nikt nie pomyślał o pozostawieniu nawierzchni z kostki, że względu na okolice cmentarzy.

70


Marian 45 piotrkowianin ~Marian 45 piotrkowianin (Gość)09.02.2014 22:40

"kamil" napisał(a):


a po cholerę łączyć z geodezyjną? Następny zryty pomysł

41


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat