Jakieś 2 lata temu po głośnej sprawie z tą kładką władze miasta obiecały mieszkańcom części ul. Słowackiego położonej na zachód od autostrady A1 większą częstotliwość kursów autobusów MZK do pętli Sikorskiego. Niestety, okazało się, że jest to kolejna obietnica bez pokrycia, a słowa urzędników piotrkowskiego magistratu są warte funta kłaków psa Tajsona albo i mniej.
Mieszkam na tej końcówce słowackiego i uwierzcie, problem jest ogromny, 7 jeździ co godzinę (co 30 min w godzinach 14-16) i ja jako uczeń a także osoby które mieszkają w Majkowie (a jest ich na prawdę sporo) dojeżdżamy 7 do szkoły jak i z niej wracamy, czasami czekamy dłużej niż godzinę, bo plan wypada tak, że akurat kiedy mam dzwonek w szkole mzk jest na moim przystanku i tak jest w większości szkół. Przechodzić przez trasę się boję, ale czasami muszę, na 2013 rok zaplanowana jest budowa kładki nad trasą, o którą mieszkańcy ulicy walczyli parę ładnych lat. Władzę zainteresowały się dopiero gdy za trasie zginęło już pare osób...
A ja do tej pory byłem przekonany, że zajezdnia to nie jest to samo co pętla.
Komu jest niezbędna i do czego? Myślę, że komuś pomyliło się słowo "zajezdnia" ze słowem "pętla".
a co z Energetyków? nie dość że tłumy działkowców, to jeszcze rozwijające się osiedle
Dla kilku autobusów jakie posiada MZK w Piotrkowie
naprawdę jest potrzeba kilku zajezdni????
W jakim celu???
Czyżby MZK miał się podzielnic na mniejsze spółki???
No i będziemy mieli:
MZK Tabor
MZK Zajezdnie
MZK Przystanki
MZK Warsztat
http://sklave.manifo.com/foto-szopka
Dobre pytanie. Tam wystarczyłoby przedłużyć np. linię 2 z "Piomy" do pętli Słowackiego ulicami: Dmowskiego, al. Concordii i Słowackiego. Niestety, nikomu w MZK ani w MZDiK-u nie przyjdzie na myśl takie proste rozwiązanie. A dzięki temu np. mieszkańcy ul. Słowackiego mogliby dojechać do przychodni rejonowej przy ul. Dmowskiego 47.
Na końcu Słowackiego to pętla jest ( no może była) w czasach gdy nie było ul Sikorskiego dojeżdżała tam 3-ka kurs do granic miasta.
Coś pokręciłeś. Al. Sikorskiego zbudowano w 1979 r . na Centralne Dożynki. Wtedy nie było tam pętli. Przejeżdżały tamtędy linie 10 do Bełchatowa i 15 do Gomulina. Linia 3 kursowała wtedy na trasie Wolborska - Graniczna. W pierwszej połowie lat 80. zbudowano pętlę, która, de facto, mieści się poza granicami miasta - na gruntach wsi Majków Duży, gm. Wola Krzysztoporska. Do 30.06.1987 jeździła tam linia 9, a od 1.07.1987 do 19.02.2009 linia 3. Została ona zlikwidowana 20.12.2009. Obecnie na tę pętlę, zwaną przez MZK Sikorskiego - Majków dojeżdża kilkanaście kursów linii 7: http://mzk.piotrkow.pl/rozklad/p_51_7.htm, a oprócz nich odjeżdża również 1 kurs linii 8: http://mzk.piotrkow.pl/rozklad/p_92_8.htm. Około 2005 roku, podczas przebudowy końcowego odcinka Al. gen. Sikorskiego i fragmentu DK8 już za granicą miasta odcięto wyjazd z tej pętli na DK8, wskutek czego autobusy, niezgodnie z przepisami, muszą cofać, aby wyjechać z pętli tą samą drogą, którą przyjechały. O budowie w tym miejscu normalnej pętli mówi się już od dobrych 6 lat. Jak widać, "fahofcy" z nadania Pobożnego z najprostszej rzeczy robią problem niemal nie do przeskoczenia.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!