metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
gość ~gość (Gość)30.12.2019 19:47

Taa tylko ja w Bełchatowie płacę wszystkie opłaty niższe niż w Piotrkowie i komunikacja darmo. To w czym jestem stratny? Mam porównanie bo mieszkałem tu i tam

80


szybki dziadek ~szybki dziadek (Gość)30.12.2019 16:31

Wystarczą bus pasy i wtedy od następnego dnia przesiadam się do emzetek.

75


czarny_kot ~czarny_kot (Gość)30.12.2019 22:49

odnosząc się do tekstu "Po każdych badaniach marketingowych proponowaliśmy w Piotrkowie zwiększenie liczby pojazdów w ruchu w skali całej sieci komunikacyjnej o 3-5" - tutaj bezapelacyjnie padłem XD, z tego, co jeżdżę MZK, to liczba autobusów powinna się podwoić i powinny się pojawić zupełnie nowe trasy przejazdowe (a nie jak linia nr 3, która w większych miastach mogłaby być wariantem trasowym linii 1), tabor taborem, ale tak jak moi przedmówcy wspomniejli - nowe linie to podstawa - nie tak teraz jak po remoncie Wojska polskiego by się przydało nałożyć nową siatkę połączeń ta, żeby w przypadku jakiejkolwiek awarii nie dopuścić do "wykolejenia się" komunikacji miejskiej w tym mieście...

60


gość ~gość (Gość)31.12.2019 13:48

Ja dzisiaj jechałam mzk.

10


gość ~gość (Gość)31.12.2019 16:24

Wycofać MZK, obniżyć podatki. Szybko wyrosną prywatne linie, do których nie będziemy dokładać, a które będą odprowadzać podatki do miasta.

33


bronisław  emeryt ~bronisław emeryt (Gość)31.12.2019 11:23

Miałem wczoraj "przyjemność" jechać dwa razy autobusami MZK. Żaden z autobusów nie przyjechał ani nie odjechał zgodnie z rozkładem jazdy. Nawet z krańcówki przy Piomie! Na Słowackiego, przy sądzie, czekałem 25 minut i nic się nie zgadzało w przypadku aż 5 linii, na dodatek w jednym czasie podjechały 3 autobusy w kierunku na Słowackiego, a w kierunku FMG - żaden.
No i jaśnie pan kierowca... Odpowiadał na pytania starszej pani, jakby bolały go zęby lub róg... Nie, pani, gdzie tam koścół, nie - w lewo... I z taką "lekkością" jakby z kumplami grał w karty... Wiem, że starsza pani trochę cwaniakowała, ale przy takich zmianach ma do tego prawo.
Swoją drogą, może warto na gustownych telewizorkach, co to są zamontowane w autobusach, wyświetlać aktualne trasy przejazdu, a nie reklamy o reklamie?
Co towarzysze prezesy na to?

131


karwaTwa ~karwaTwa (Gość)30.12.2019 14:45

niech nasze miasto popatrzy jak działo komunikacja w tomaszowie w belchatowie gdzie autobusem jedzie sie gdzie chce i na dodatek za darmo to ludzi sklania aby jezdzic a swoje auto zostawiac pod blokiem

173


Eduardo ~Eduardo (Gość)31.12.2019 19:02

W piotrkowskim MZK lezy marketing. Nie ma żadnych akcji zachęcających do korzystania z tego typu transportu (nie mam tu na myśli Dnia Pieszego Pasażera), nie ma promocji (a to lubim najbardziej), nie ma nic co mogłoby spowodować by ludzie zdecydowali się zostawić samochód pod blokiem a pojechać MZK.
We wielu miastach np. dziś jest bezpłatny transport publiczny. Bezpłatne akcje organizowane są np. na 1 Listopada, Dnia Bez Samochodu itd. U nas nie. No może coś było na dzień Bez Samochodu, ale zdaje się, że tylko jedna osoba mogła jechać, wpisana do dowodu rej. Na 1 Listopada to już nawet dywersja, bo nie dość że płatne to skrócili trasę jedynej linii jeżdżącej przy cmentarzu. Porażka.
Inne miasta mają np. bezpłatny transport w dni smogowe. U nas nie, pomimo, że należymy do nawet europejskiej czołówki zanieczyszczonych miast. Kolejna porażka.
Następna ? Bilety. U kierowcy drożej, ale czy zwiększyła się liczba punktów sprzedaży biletów ? Raczej nie. Nie spotkałem się z żadną akcją mającą zachęcić właścicieli punktów sprzedaży do dystrybucji biletów. A nie. Widziałem. Widziałem, gdzieś napis, że jak chca to mają się zgłosić do centrali MZK. Porażka. Przecież to MZK powinno zabiegać o te punkty, o to by było ich jak najwięcej. Ale po co to robić? Przecież od biletu w kiosku muszą odpalić % sprzedawcy. A jak sprzedaje kierowca to nie dość że się nie dzieli to jeszcze ten sam bilet sprzedadzą drożej. Więc na punktach sprzedaży im nie zalezy.
Reasumując. W Piotrkowie to pasażer jest dla MZK a nie MZK dla pasażerów.

90


Kulibali ~Kulibali (Gość)01.01.2020 12:20

Ludzie nie jeżdżą autobusami, bo są zbyt wygodni. Znam takich urzędników, którzy mieszkają dosłownie rzut beretem od miejsca pracy, a mimo to dojeżdżają własnym samochodem. Nie pomogą tańsze bilety, nie pomoże nowoczesny tabor, pierdyliard nowych linii, itd., bo problem leży w ludzkich głowach. W innych krajach więcej osób korzysta z transportu publicznego, bo albo są do tego zachęcani (darmowymi biletami lub dodatkowymi premiami finansowymi - ten kto przyjeżdża do pracy autobusem/rowerem zarabia więcej), albo jest to na nich wymuszane (urzędnicy mają obowiązek korzystania z komunikacji miejskiej/rowerów miejskich czy hulajnog podczas załatwiania urzędowych spraw "na mieście").

14


voice ~voice (Gość)01.01.2020 10:08

A wszystko rozwiązałby w Piotrkowie... Uber. Tak, tak. Emzetek nie ma, czas oczekiwania na taxi 10-20 minut, a w święta nawet 40. Uberek pojawiłby sie najdalej do dziesięciu minut, ale tutaj nawet imigranci nie chcieliby rikszami piotrkowian wozić.

34


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat