Na szacunek trzeba sobie zasłużyć. To po pierwsze.
Co się tyczy kształcenia, to nie chodzi o to żeby kształcić, tylko o to, żeby wykształcić.
A z czym wychodzi młody człowiek ze szkoły? Co umie, co potrafi? Co dajecie młodemu człowiekowi?
Nauczyciele to jedna z najbardziej roszczeniowych grup zawodowych. Im się wszystko należy i basta. Dlaczego traktuje się ich lepiej od innych grup zawodowych? Powinni być traktowani na równi - 26 dni urlopu wypoczynkowego, 40 h w pracy, likwidacja urlopu na podratowania zdrowia, likwidacja innych dodatków (np. wiejskiego). Polska nigdy nie wyjdzie na prostą, jeśli w taki sposób będzie traktowała niektóre grupy zawodowe. Rząd powinien być nieugięty - dać 3 miesięczny okres wypowiedzenia dotychczasowych warunków pracy. Nie podoba się, droga wolna. Tylko gdzie oni znajdą lepszą fuchę?
- jestem nauczycielem - i też jestem zdania, że tak powinno być. Nauczyciele powinni pracować 40 godzin w tygodniu. Godzina 16 - trzaskam drzwiami i wychodzę. Bez pracy domowej. A już najbardziej jestem za jasnym określeniem obowiązków. Oprócz sprawdzania testów robię jeszcze masę innych rzeczy, których, de facto, robić nie powinienem. Oprócz uczenia - muszę jeszcze dokumentować moją aktywność, sporządzać sprawozdania i fotografie, które następnie mam obowiązek wysłać na stronę internetową szkoły oraz do lokalnych mediów - bo taki nam ostatnio obowiązek wprowadzono. Bo o innych szkołach piszą w gazecie, więc nasza też ma się tam pojawiać. I chciałbym, aby rodzice zrozumieli, że na wycieczki, dzieci powinny jeździć z biurem podróży - bez nauczycieli, za to z wynajętymi opiekunami, aby nikt nam nie wypominał, że jeździmy za darmo. Pilnowanie, aby nikt się nie upił i nie spanie po nocach mnie nie bawi!