Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, w jaki sposób skontaktować się z pracownikiem placówki.
Należy wejść na stronę https://www.zus.pl/e-wizyta i wybrać placówkę ZUS, do której klient należy lub tę, w której ma sprawę do załatwienia w przypadku rent lub emerytur z zagranicy. W czasie e-wizyty, wiele spraw można załatwić tak, jakbyśmy osobiście przyszli do ZUS. Wybór właściwej placówki ZUS ma znaczenie. To ważne wtedy, gdy chcemy załatwić swoją indywidualna sprawę. Konsultant w naszym miejscu zamieszkania ma dostęp do naszych indywidualnych danych. Przed udzieleniem odpowiedzi rozmówca jest weryfikowany przez pracownika ZUS zarówno poprzez zadanie mu kilku pytań jak i sprawdzenie dokumentu tożsamości - wyjaśnia Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.
Weryfikacja klienta jest potrzebna, wtedy, gdy rozmowa wymaga sprawdzenia danych, które są tzw. danymi wrażliwymi. Do tego potrzebna jest też kamera, którą należy włączyć podczas rozmowy z ekspertem oraz dowód tożsamości, który należy pokazać do kamery w czasie e-wizyty.
Jakie sprawy możemy załatwić?
W czasie rozmowy można np. ustalić warunki układu ratalnego, założyć indywidualne konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, zmienić numer bankowego konta, skorygować błędy lub po prostu dowiedzieć się na jakiem etapie jest załatwienie sprawy.
Każdy, kto zarezerwuje e-wizytę dostaje link do rezygnacji ze spotkania na wypadek gdyby klientowi coś wypadło, albo już jej nie potrzebuje.
Warto o tym pamiętać i niepotrzebne wizyty anulować, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny, kto do ZUS nie może przyjść osobiście – apeluje rzeczniczka.
Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzymuje na wskazany podczas rejestracji numer telefonu - SMS z przypomnieniem o e-wizycie. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, dostaje mail z linkiem do spotkania. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję już na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
Co w przypadku kiedy nie mam dostępu do Internetu?
Można wtedy bezpośrednio kontaktować się z konsultantami ZUS telefonując pod numer infolinii 22 560 16 00. Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 18.00.