- Zainteresowanie przetargiem było duże, dlatego liczymy, że cena również będzie atrakcyjna dla zamawiającego, czyli dla miasta - informowali dzień przed rozstrzygnięciem przetargu urzędnicy.
Niedawno otwarto oferty na wykonanie inwestycji. Okazało się, że najkorzystniejszą (najtańszą) złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Piotrkowa, które inwestycję chce wykonać za prawie 2,479 mln zł.
Jeśli nikt nie zgłosi odwołania od przetargu, pod koniec kwietnia miasto zamierza podpisać umowę z wykonawcą, co oznacza, że w maju na skrzyżowaniu powinniśmy zobaczyć pierwszych robotników. Prace potrwają do października (zgodnie z harmonogramem).
Ronda bliźniacze to rozwiązanie dotąd niespotykane w naszym mieście. Co się zmieni? Na pewno zachowane zostaną kierunki drogi krajowej, która nadal będzie trafiać z ulicy Śląskiej w Krakowskie Przedmieście. A nowości... Z ronda będzie można zjechać w tzw. stare Krakowskie Przedmieście (między kioskiem a “Odzieżówką”). Zmiana ta ma usprawnić obsługę komunikacyjną z Zalesickiej/Świerczowskiej dla rodziców, którzy dowożą swoje dzieci do przedszkola i Szkoły Podstawowej nr 16.
Nie będzie natomiast możliwy ruch w dwóch kierunkach, tzn. możliwy będzie zjazd z ronda w Krakowskie Przedmieście, ale nie odwrotnie. - Nie było możliwe utrzymanie dwóch kierunków (wlotu i wylotu), ponieważ one wymagałyby odpowiednich promieni skrętu. Te promienie spowodowałyby, że musielibyśmy się zderzyć z murem małego kościółka, który jest obiektem zabytkowym, a sam mur był niedawno wykonany m.in. za pieniądze miasta, więc byłby konflikt i z konserwatorem zabytków, i z terenem, który kiedyś był cmentarzem przykościelnym. Wyniknąłby z tego szereg problemów - tłumaczy dyrektor Majczyna.
Wszystkie media zlokalizowane zostaną poza jezdnią. Gazociąg, który kolidował z inwestycją, ostatecznie zrealizowany zostanie przez miasto wspólnie z Mazowiecką Spółką Gazownictwa w Łodzi, która na ten cel wyłoży swoje środki.
Przy przejściach dla pieszych pojawią się azyle (czyli wyspy dzielące pas jezdni), które zgodnie z przepisami ruchu drogowego dzielą przejście dla pieszych na dwa osobne. Pośrodku pieszy może, a nawet powinien się zatrzymać, poczekać, sprawdzić, czy nic nie nadjeżdża. Wyspy będą zlokalizowane na przejściach dla pieszych na ulicy Krakowskie Przedmieście, Przedborskiej i na Śląskiej. - Dziś to skrzyżowanie jest trudne dla kierowców, którzy wyjeżdżają z Przedborskiej. Myślę, że ruch po rondach zawsze jest lepszym rozwiązaniem. Bliźniacze ronda funkcjonują na całym świecie. Nawet podglądaliśmy zdjęcia z Austrii, gdzie w miejscowościach górskich, wypoczynkowych takie rozwiązania mają się świetnie. Na pewno nie jest to rozwiązanie nowe, które u nas będzie prototypem - mówi dyrektor Biura Inwestycji i Remontów.
Koniec inwestycji zaplanowano na październik.
AS