ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Transport materiałów budowlanych na Skandynawię

Poniedziałek, 02 grudnia 2019
Materiały budowlane, takie jak prefabrykaty betonowe, konstrukcje stalowe oraz okienno-drzwiowe od lat stanowią duży odsetek produktów eksportowanych na Skandynawię. Dzieje się to za sprawą dużego zapotrzebowania krajów skandynawskich na dobrej jakości materiały w konkurencyjnej cenie. Dlatego właśnie Szwecja, Dania, Norwegia czy Finlandia, chętnie nabywają materiały budowlane z Polski. Dla nas, jest to stabilny rynek zbytu, o bogatej gospodarce, znajdujący się blisko geograficznie i solidny we współpracy.
Transport materiałów budowlanych na Skandynawię

Kierunek Skandynawia

 

Badania wyraźnie pokazują, że Skandynawia stanowi dobry rynek zbytu dla polskich przedsiębiorców. Dzięki rozwiniętym drogom komunikacyjnym możemy w szybkim czasie dostarczyć materiał do naszych największych kontrahentów: Szwecji, Danii oraz Norwegii. Transport, z którego korzysta się najczęściej, to: drogi, kolej oraz połączenia promem, które zapewniły nam mocną pozycję na rynku – umożliwiły szybki i sprawny dowóz materiałów. 

 

Sukces polskich przedsiębiorców polega na zrozumieniu różnic w działaniu gospodarki skandynawskiej i dostosowaniu się do unikatowych jej potrzeb. Przede wszystkim, należy zwrócić uwagę na różnice kulturowe, gospodarcze czy chociażby uwarunkowania geograficzne oraz odmienność w modelu myślenia Skandynawów. Po drugie, trzeba pamiętać o regulacjach prawnych, dotyczących transportu. A co z tego wynika, od operatora oczekuje się bezpieczeństwa, terminowości, ale także posiadania ekologicznych silników w pojazdach, kompletu zimowych opon czy, coraz częściej, anglojęzycznego kierowcy.

Bardzo istotna jest tutaj logistyka, z racji na duży ruch dóbr eksportowych, a zdecydowanie mniejszy – importowych.

 

Prefabrykaty

 

Z racji na duży odsetek imigrantów, zalewających od lat Skandynawię, Szwecja jest jednym z tych krajów, które rozbudowują się szybko i na wielką skalę. Szacuje się, że kraj ten, co roku oddaje do użytku od 100 tys. mieszkań wzwyż i że tendencja ta nie maleje. Na tym rynku występuje więc duże zapotrzebowanie na prefabrykaty betonowe, takie jak ściany czy stropy.

 

Z racji na napięte harmonogramy, trudne dojazdy, brak pól odkładczych na budowach oraz wysokie standardy bezpieczeństwa czy ciągłe korekty w projektach, dostawy stanowią duże wyzwanie logistyczne. Niezwykle istotnym jest ścisły kontakt z klientem oraz użycie odpowiedniego sprzętu do przewozu materiałów (takiego jak, na przykład, przyczepy Inloader).

 

 

Źródło: Scandinavian Express

 

Okna i drzwi

 

Okna i drzwi to delikatny materiał, którego transport wymaga staranności i solidności. Dlatego preferuje się, gdy to jeden dostawca przewozi towar od miejsca załadunku bezpośrednio do klienta. Pomocą służą w transporcie specjalne stojaki, wykonane z drewna (jednorazowe) lub z metalu (wielokrotnego użytku), co zmniejsza ryzyko wszelkich uszkodzeń. Stojaki jednorazowe są o tyle lepsze, że nie wymagają ponownego transportu do producenta. Warto zwrócić uwagę na to, by stojaki te były w standardowych rozmiarach. Ułatwi to znacznie ich transport oraz rozładunek.

 

Miejsce rozładunku jest bardzo istotne w przypadku transportu okien i drzwi. Informacje na jego temat powinny wpływać już na sam etap planowania, dlatego ważne, by dowiedzieć się o nim jak najwięcej.

 

W przypadku, gdy mamy do czynienia z dużym zamówieniem i niewielką przestrzenią rozładunkową, warto wybrać tabor z dobrymi funkcjami manewrowymi oraz opcją odłączenia przyczepy w razie konieczności.

W przypadku, gdy do zrealizowania mamy zamówienie na osiedlu z ograniczeniami tonażowymi, zdecydujmy się na auto ciężarowe o DMC 12 t. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możemy dostarczyć towar nawet w miejsca z ograniczeniami tonażowymi, omijając zakazy świąteczne.

 

Just in time

 

Dostawy do Skandynawii charakteryzują się tym, że często są w formie just in time, czyli muszą być zrealizowane w określony dzień i o określonej godzinie.  Jest to o tyle istotne, gdyż wiąże się z szerszym planem budowy, zamknięcia ulic itp. Operator logistyczny musi dotrzymać tego terminu. Można tego dokonać, na przykład, poprzez zawieranie stałych umów z armatorami promowymi, co zagwarantuje nam stałe miejsce na promie, bez względu na obciążenie turystyczne.

 

 

 

Źrodło: Scandinavian Express

 

Bezpieczeństwo

 

Skandynawowie przykładają do niego szczególną wagę. Nieprzestrzeganie przepisów BHP może grozić wysokimi karami lub nawet zerwaniem kontraktu, dlatego dopilnujmy, by ładunek był odpowiednio zabezpieczony, a także by przestrzegane były zasady komunikacji i środki ochrony osobistej.

 


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat