Podobnie uczynił użytkownik portalu ePiotrkow.pl. Chciał zwrócić zakupiony produkt. W sklepie usłyszał jednak, że takiej możliwości nie ma. Zbulwersowany sprawę zgłosił dziennikarzom.
“Piszę do Państwa w związku z wprowadzaniem przez Intermarche w Piotrkowie klientów - nas piotrkowian - w błąd, a raczej okradanie nas z praw należnych konsumentom. (...) Sprawa dotyczy braku możliwości zwrotu towaru (zakupionego tego samego dnia), choć kasjerka oddaje całkowitą kwotę, a nabija ponownie towar pobrany w zamian. To dziwna praktyka! Informacja o towarze niepodlegającym zwrotowi widnieje celowo przysłonięta na niewielkiej kolumnie ściany przy kasach i obsłudze klienta. Nigdzie w sklepie nie informują o tym klientów, że ZAKUPIONY TOWAR NIE PODLEGA ZWROTOWI” – donosi klient sklepu.
Sprawą zainteresowaliśmy powiatowego rzecznika konsumentów. Okazuje się, że oburzony klient ma prawo do negatywnych emocji, jednak w tym wypadku prawo stoi po stronie sklepu. - W przypadku zwrotu towaru do sklepu należy przede wszystkim rozróżnić dwie sytuacje: reklamacji i zwrotu bez podania przyczyny. W przypadku reklamacji towaru, gdy wykryjemy wadę bądź usterkę w zakupionym przedmiocie (w ciągu dwóch lat od daty zakupu), przysługuje nam prawo oddania towaru do reklamacji – najczęściej za okazaniem dowodu zakupu. Natomiast w przypadku, gdy rozmyślimy się i chcemy po prostu zakupiony towar oddać, bo się np. nam nie podoba, to zgodnie z prawem to, czy będziemy mogli oddać pełnowartościową rzecz, zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. W tym przypadku ma on również prawo wymagać przedstawienia paragonu, dołączenia metek czy dostarczenia oryginalnych pudełek – mówi Piotr Porzeżyński - bełchatowski powiatowy rzecznik konsumentów. - We wspomnianej wyżej sytuacji pojawił się wątek informacji o zasłoniętych tablicach informujących o braku możliwości zwrotu zakupów. Nawet jeśli takich informacji by nie było, sklep nie ma obowiązku jej umieszczania – dodaje rzecznik. - Jedyną sytuacją, kiedy możemy zwrócić nieudany zakup bez przyczyny, jest handel internetowy. Po zakupie mamy wówczas 10 dni na wysłanie pisemnego oświadczenia, że rezygnujemy z zakupu. Absolutnie nie musimy podawać powodów swojej decyzji. Nie poniesiemy również żadnych konsekwencji oprócz dodatkowych kosztów przesyłki – zaznacza Piotr Porzeżyński.
Warto zatem pamiętać, że zakupu dokonujemy w sposób świadomy i przed zapłatą za towar zapytać się kasjera, czy sklep dopuszcza jakiekolwiek formy zwrotu towarów.
- Nie żyje kobieta, którą znaleziono nieprzytomną przy hali targowej
- Wypadek na Szkolnej. Kierowca Skody nie ustąpił pierwszeństwa. Kobieta trafiła do szpitala.
- Kolizja w al. Sikorskiego
- Po prezydenturze powrócił do nauczania. Krzysztof Chojniak pracuje już nie tylko na uczelni
- Więcej policji na drogach
- Międzynarodowe Zawody w Powożeniu w Stadzie Ogierów w Bogusławicach
- Rajdem rowerowym "Budowlanka" zachęcała uczniów do aktywnego trybu życia
- Zderzenie trzech samochodów na DK74. Ciężarówka zatrzymała się przed pasami, w jej tył uderzył dostawczak, a w niego opel
- Mieszkańcy domagają się wyjaśnień od zarządu PSM. Zapowiadają protest. Spółdzielnia odpowiada.