Będzie to wystawa malarstwu Wojciecha Weissa z lat 1905-1912, z tzw. „białego okresu” jego twórczości. W tym czasie artysta odszedł od modernistycznego symbolizmu wpisującego się w dekadenckie i katastroficzne nastroje końca wieku, na rzecz filozofii kultu natury. W samej technice tworzenia materii malarskiej uwidoczniła się nowoczesna autonomizacja barw. Pejzaże malowane były nienaturalnie jasno, jakby były prześwietlone, a dominującym kolorem stała się biel. Weiss jawi się nam jako malarz kolorysta tworzący pełne subtelności, niezwykle osobiste prace. Na ten stylistyczny przewrót miała wpływ fascynacja pejzażem okolic Kalwarii Zebrzydowskiej, a także ważna zmiana w życiu osobistym artysty. Pojawienie się żony Ireny - wdzięcznej muzy i modelki – znalazło swoje przełożenie na tematykę prac malarza.
Pokazowi prac Wojciecha Weissa, towarzyszyć będzie prezentacja twórczości Ireny (1888-1981), absolwentki Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie. Studiowała ona u Karola Tichego, Konrada Krzyżanowskiego i Ksawerego Dunikowskiego, artystów, którzy tworzyli nowy nurt w sztuce polskiej. Irena uzupełniała swoje wykształcenie w Krakowie podczas prywatnych kursów u Wojciecha Weissa. Wystawiała swoje prace wraz z artystami należącymi do Towarzystwa Artystów Plastyków „Sztuka”. Malowała pejzaże kalwaryjskie, bukiety kwiatów, martwe natury, portrety, a sygnowała obrazy anagramem swojego imienia - Aneri. Jej prace wyróżniają się żywymi, nasyconymi plamami barwnymi. Prezentowane na wystawie dzieła powstawały na przestrzeni całego życia malarki i stanowią przegląd jej drogi artystycznej.
Marta Markowska