Z planowanych zmian w rozkładzie jazdy nie jest zadowolony jeden z mieszkańców, który swoimi obawami podzielił się z naszą redakcją: - W projekcje rozkładu PKP na rok 2015/16 (rozkład dostępny na stronie PKP PLK – rozklad.plk-sa.pl) nie zostały przewidziane postoje w Piotrkowie, chodzi o ponad 10 pociągów EIP* i EIC*, m.in. do Jeleniej Góry, Wrocławia czy Warszawy, natomiast pociągi te mają się zatrzymywać w 24-tysięcznym Lublińcu. Jest to ważne przede wszystkim dlatego, że Piotrków zostaje spychany na margines miast na trasie dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej i głównej linii kolejowej w Polsce (LK nr 1) – twierdzi mieszkaniec. - Według portalu Rynek Kolejowy (artykuł z dnia 27.07.2015 r.), Pendolino pojedzie „Wiedenką”, zaskoczyła mnie wypowiedz Beaty Czemerajdy z biura prasowego PKP Intercity, która twierdzi że pociągi klasy EIP czy EIC nie będą zatrzymywały się na mniejszych stacjach. Nie wiem, czy ta pani wie, jakiej wielkości miastem jest Piotrków (podejrzewam, że nie), a jakim Lubliniec. Śmieszne jest dla mnie mówienie o mieście drugim co do wielkości w województwie łódzkim, że jest mniejszą stacją.
Odpowiedź, jaką uzyskaliśmy od Zespołu Prasowego PKP Intercity z pewnością nie zadowoli zatroskanego mieszkańca. - Część pociągów objazdowych (EIP i EIC z Warszawy do Wrocławia) nie zatrzyma się nigdzie poza Warszawą a Częstochową, celem utrzymania atrakcyjnego czasu przejazdu w pełnej relacji - poinformowano nas.
Od grudnia mieszkańcy Piotrkowa mają jednak zyskać nowe połączenia i krótsze czasy przejazdów. W nowym rozkładzie jazdy będą kursować dwa dodatkowe pociągi relacji Warszawa-Wrocław. Pociągi te nie będą zatrzymywać się między stolicą a Piotrkowem, dzięki czemu czas przejazdu ma wynieść 1 godzinę i 17 minut. - Pozostałe pociągi do Warszawy także pojadą szybciej niż obecnie dzięki zakończeniu modernizacji linii nr 1 – zapewniają nas w Zespole Prasowym. - Co więcej od grudnia wjadą na tory pierwsze nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne typu: Flirt3, które będą jeździć na trasie Gdynia-Katowice przez Bydgoszcz, Kutno, Łódź, Piotrków i Częstochowę oraz PesaDART, które będą jeździć z Warszawy do Bielska-Białej przez Skierniewice, Piotrków, Częstochowę i Katowice.
jk/as
*EIP - Express InterCity Premium - kategoria pociągów uruchomionych przez spółkę PKP Intercity od 14 grudnia 2014. Do obsługi pociągów tej kategorii wykorzystywane są jednostki Pendolino ED250, których maksymalna prędkość wynosi 250 km/h, jednakże nigdzie w Polsce pociągi te nie jeżdżą z taką prędkością
*EIC - Express InterCity - kategoria pociągów uruchamianych przez PKP Intercity, używająca najnowszego taboru przewoźnika dostosowanego do prędkości 160 km/h