Kolej pasażerska wraca do Bełchatowa

Bełchatów Sobota, 17 grudnia 202221
Bełchatów odzyska kolejowe połączenia pasażerskie z Łodzią. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podpisały umowę na modernizację i elektryfikację linii kolejowej na odcinku Piotrków Trybunalski - Bełchatów z wydłużeniem do Bogumiłowa, wartą 662 mln zł.
fot. archiwum ePiotrkow.pl fot. archiwum ePiotrkow.pl

Mieszkańcy Bełchatowa zyskają szybkie i dogodne połączenie kolejowe z Łodzią. Szacuje się, że po modernizacji i elektryfikacji czas przejazdu wyniesie około 1h 26 min. Korzystną zmianę zapewni przebudowa linii z Piotrkowa Trybunalskiego przez Bełchatów do Zarzecza (nr 24) oraz budowa nowego odcinka linii z Zarzecza do Bogumiłowa. Obecnie do Bełchatowa dojeżdżają jedynie pociągi towarowe. Kolej obsługuje największe w Polsce zagłębie paliwowo-energetyczne, Kopalnie Węgla Brunatnego „Bełchatów" oraz Elektrownie Bełchatów.

W ramach projektu o szacowanej wartości 662 mln zł przebudowane zostaną ok. 34 km jednotorowej linii kolejowej nr 24 na odcinku Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Zarzecze oraz wybudowany ok. 7 km odcinek między Zarzeczem a Bogumiłowem. Trasa zostanie zelektryfikowana, dzięki czemu przewoźnicy będą mogli wykorzystywać nowoczesne, ekologiczne pojazdy i tym samym przygotować lepszą ofertę dla podróżnych - mówi Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Mieszkańcy zyskają dostęp do kolei dzięki odbudowie dwóch przystanków, w Woli Krzysztoporskiej i Bełchatowie.

Będą nowe przystanki o roboczych nazwach: Korczew, Kurnos, Zarzecze, Trząs oraz Bogumiłów. Obiekty zostaną wyposażone w wiaty, ławki, jasne oświetlenie i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Odpowiednia wysokość peronów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu - tłumaczy Rafał Wilgusiak z PKP PLK.


Zainteresował temat?

7

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (21)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

nnn. ~nnn. (Gość)17.12.2022 14:51

Rozwalają zagłębie-górniczo energetyczne i jednocześnie budują kolej za 600 mln z hakiem. Będzie przewozić podróżnych? Ilu? Obliczono przypuszczalny "potok pasażerów" na dobę? A co robiono przez ostatnie 30 lat. Tę samą linie prawie zlikwidowano. I znowu wszystko od początku. A komuniści chcieli kiedyś łączyć nas z Wrocławiem przez Wieluń. Wtedy było to ponoć nie opłacalne. A teraz jest.? Kolejny gest propagandowy dzisiaj rządzących województwem i kraje.

188


Znawca tematu ~Znawca tematu (Gość)17.12.2022 11:49

Super. Oby jednak nic się nie zmieniło!

125


XBA ~XBA (Gość)17.12.2022 11:45

Bardzo dobrze ale ta linia powinna być połączona z Wieluniem jak to planowano jeszcze w XX wieku. Pociągi jadące z Wrocławia do Warszawy i z powrotem miałyby lepsze i szybsze połączenie. Na to jednak nie godzi się Łódź tak jak z drogą S8!

200


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat