Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD będzie kontrolować pięć przejazdów kolejowo-drogowych w całej Polsce. Oprócz Radomska systemy zostaną zainstalowane m.in. w Warszawie i Wrocławiu.
Na czym polega zastosowanie systemu red light?
Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem kamer, które po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykryją i zarejestrują wykroczenie. Urządzenia mają zidentyfikować pojazd, którym naruszono przepisy, jego kategorię i markę oraz zapewnić rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych - wyjaśniają pomysłodawcy systemu.
Aktualnie traw wybór wykonawcy prac, a funkcjonalność urządzeń ma być weryfikowana podczas testów. Dopiero po ich przeprowadzeniu zostanie wybrany wykonawca.
Montaż systemów Red Light na newralgicznych przejazdach kolejowo-drogowych ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i zmianę zachowania kierujących. Wciąż bowiem dochodzi do przypadków wjeżdżania wprost pod rozpędzone pojazdy szynowe, niezachowania ostrożności, ignorowania sygnalizacji świetlnej, objeżdżania opuszczonych zapór, czy wjeżdżania na przejazdy mimo braku możliwości kontynuowania jazdy - czytamy na stronie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.