W debacie uczestniczyły dwie drużyny. Z II LO Jakub Palus, Artur Wojtysiak, Mateusz Ptak i Kinga Budzińska pod opieką nauczycielki jęz. angielskiego Blanki Ciechanowskiej i Beaty Wolskiej z SKE „Polon”. III LO reprezentowali: Magdalena Żandecka, Patrycja Skupińska, Sławomir Siciński, Karina Wochyń. Grupą opiekowała się Elżbieta Wardyńska ze Szkolnego Klubu Europejskiego „Euro – Fani”, nauczycielka jęz. angielskiego.
Uczniowie obu drużyn wykazali się dużą wiedzą, umiejętnością argumentowania i doskonałym poziomem języka angielskiego.
Organizatorzy, uczestnicy i opiekunowie wyrazili chęć spotkania się za rok a SKE wypełniły w ten sposób jedno z głównych zadań – promowanie nauki języków obcych.
Zasady (w skrócie).
Debata Oksfordzka to sztuka prowadzenie dyskusji, prezentowania argumentów, wypowiadania się i słownego pokonania przeciwnika, prezentującego stanowisko przeciwne.
W debacie bierze udział 8 osób:
- czwórka broni danej tezy (propozycja)
- czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
- Każdy członek zespołu odgrywa inną, wcześniej w grupie uzgodnioną rolę.
- Debatę prowadzi marszałek, udziela głosu, pilnuje porządku.
- Marszałek sygnalizuje także koniec przydzielonego na mówców, czasu.
- Głos udzielany jest naprzemiennie – raz jednej, raz drugiej stronie.
- Wstępem do debaty jest głosowanie publiczności.
- W trakcie debaty pytania mogą zadawać zarówno oponenci jak i publiczność.
- Ważnym etapem debaty jest głosowanie publiczności na jedną ze stron.
- Na zakończenie ekspert podsumowuje debatę pod kątem merytorycznym jak i umiejętności debatowania poszczególnych uczestników.