Skuteczne ogłoszenie – czyli jakie?
Wielu pracodawców zastanawia się, jak napisać skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne. Przemyślana treść ogłoszenia może usprawnić kolejne etapy rekrutacji. Zamiast koncentrować się na ilości zgłoszeń, postaraj się raczej, aby Twoje ogłoszenie pełniło funkcję pierwszego filtra. Za jego pomocą możesz „odsiać” kandydatów niespełniających Twoich oczekiwań.
Co wyróżnia Twoją firmę?
Znaczna większość pracowników ceni sobie stabilność zatrudnienia. Podając informacje o firmie i jej stażu na rynku, budujesz zaufanie. Warto też wspomnieć o ewentualnych osiągnięciach pracodawcy. Coraz więcej kandydatów chce pracować dla biznesów, z których misją się będą w stanie utożsamiać.
Gdzie jest zlokalizowana Twoja firma?
Z badań Pracuj.pl wynika, że kandydaci chętniej odpowiadają na ogłoszenia, które zawierają informację o miejscu wykonywania pracy. Rozważając zmianę pracy, wiele osób bierze pod uwagę, ile czasu będzie musiało poświęcać na dojazdy. Dlatego nie zaszkodzi wspomnieć o dogodnej komunikacji miejskiej czy parkingu dla pracowników.
Jakie wymagania musi spełniać kandydat na stanowisko pracy?
Swoje oczekiwania podziel na te niezbędne i „mile widziane”. Wśród pożądanych kwalifikacji mogą się znajdować:
- określony stopień edukacji,
- ukończone kursy branżowe,
- języki obce,
- doświadczenie na podobnym stanowisku,
- znajomość konkretnych programów komputerowych,
- prawo jazdy.
Na czym polega oferowana praca?
Kandydaci chcą wiedzieć, jakie zadania będą należeć do ich standardowych obowiązków. Dzięki temu mogą sprawdzić, czy podołają pracy i czy będzie dla nich ciekawa.
Dlaczego warto dla Ciebie pracować?
Badania Pracuj.pl wskazują na duże znaczenie informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Kandydaci chętniej odpowiadają na anonse, które posiadają takie informacje. Możesz podać konkretną kwotę lub widełki wynagrodzenia, jeśli zarobki pracownika uzależniasz od poziomu jego kwalifikacji. Podaj także wymiar pracy oraz oferowany rodzaju umowy.
Co ważne, większość osób przeglądających oferty pracy posiada już zatrudnienie, ale jest otwarta na lepszą ofertę. Dlatego wspomnij o tym, co Cię pozytywnie wyróżnia na tle konkurencji.
Coraz więcej pracowników przykłada wagę do benefitów pozapłacowych i przyjaznej atmosfery.
Benefity pozapłacowe, które mogą zachęcić kandydata do odpowiedzi na Twoje ogłoszenie, to przykładowo:
- praca z domu,
- elastyczne godziny pracy,
- dofinansowanie udziału w szkoleniach, kursach czy konferencjach,
- możliwość korzystania do celów prywatnych z narzędzi firmowych takich jak laptop, telefon, samochód służbowy.
Sprawdź, czy niczego nie pominąłeś
Zanim opublikujesz ogłoszenie, wyobraź sobie, jak Ty byś na nie zareagował? Czy znalazłbyś w nim odpowiedzi na kluczowe pytania? Czy zachęciłoby Cię do wysłania zgłoszenia? Koniecznie uzupełnij brakujące dane.