Będzie kolejne rondo w mieście

Tydzień Trybunalski Sobota, 01 lutego 201438
Rondo spowalnia ruch, wpływa więc na poprawę bezpieczeństwa na drodze. Dlatego właśnie w naszym mieście powstanie kolejne. Gdzie? U zbiegu ulic Spacerowej i Partyzantów.

Rondo spowalnia ruch, wpływa więc na poprawę bezpieczeństwa na drodze. Dlatego właśnie w naszym mieście powstanie kolejne. Gdzie? U zbiegu ulic Spacerowej i Partyzantów.

Rondo zostanie wybudowane w ramach modernizacji ulicy Rolniczej, do której przygotowuje się miasto. Jest już przygotowana pełna dokumentacja techniczna i najprawdopodobniej w tym roku inwestycja ruszy.

Modernizacja obejmie ulice: Rolniczą (od torów PKP do ul. Spacerowej), Spacerową (od ul. Rolniczej do ul. Jerozolimskiej) oraz Jerozolimską (od ul. Spacerowej do ul. Rzemieślniczej). Inwestycja planowana jest jako dwuletnia i będziemy wykonywana etapami. - To warunki atmosferyczne zdecydują, jak duży zakres robót uda się wykonać w roku bieżącym - zastrzega Małgorzata Majczyna, dyrektor Biura Inwestycji Remontów. - Całość prac może się przesunąć w czasie, jeśli na etapie uzyskiwania pozwolenia na realizację inwestycji drogowej napotkamy na protesty mieszkańców. Wówczas opóźni się wydanie pozwolenia na budowę, co w konsekwencji odłoży w czasie ogłoszenie przetargu i rozpoczęcie prac.

W 2014 roku miasto planuje budowę kanalizacji deszczowej od rzeki Strawy do torów PKP poprzez ulice Partyzantów, Spacerową i Rolniczą, aby później móc wykonać prace konstrukcyjne drogi, wymienić wodociąg, przyłącza oraz usunąć kolizje sieci podziemnych.

W budżecie miasto ma też zaplanowane pieniądze na wypłaty odszkodowań za zajęcie części nieruchomości pod pas drogowy. Po wykonaniu inwestycji całkowicie zmieni się wizerunek Rolniczej oraz Spacerowej. Oprócz nowej nawierzchni pojawią się chodniki wraz ze ścieżką rowerową, zatoki autobusowe, a na skrzyżowaniu ulic Spacerowej i Partyzantów powstanie rondo.
- Konieczność zaprojektowania skrzyżowania typu rondo wynika z prognozowanego natężenia ruchu pojazdów – informuje wiceprezydent miasta Adam Karzewnik w piśmie skierowanym do piotrkowianki mieszkającej przy ul. Spacerowej. - Obecny stan nawierzchni ul. Spacerowej (tzw. kocie łby) zmniejsza natężenie ruchu pojazdów. Natomiast poprawa stanu nawierzchni po rozbudowie przyczyni się do zwiększenia natężenia ruchu oraz zwiększenia prędkości pojazdów w tym rejonie. Obecnie większy jest ruch na ulicy Partyzantów niż na Spacerowej, jednakże po rozbudowie ulicy Rolniczej i Spacerowej prognozowane jest zwiększenia natężenia ruchu pojazdów na ulicy Rolniczej i Spacerowej. Również w tym rejonie miasta przewidywany jest rozwój budownictwa jedno- i wielorodzinnego, co będzie miało wpływ na natężenie ruchu. Skrzyżowanie typu rondo spełnia funkcję spowalniającą ruch pojazdów na skrzyżowaniu, a tym samym pełni funkcję wpływającą na bezpieczeństwo. Z uzyskanych od zarządcy drogi informacji wynika, że lokalizacja przystanku komunikacji miejskiej na wysokości posesji przy ul. Spacerowej 10 istnieje co najmniej od ćwierćwiecza, została zatwierdzona jeszcze przez służby wojewody i wpisana do organizacji ruchu miasta Piotrkowa. W dalszym ciągu jej istnieje jest uzasadnione względami społecznymi.

Koszt całej inwestycji szacuje się na ponad 15 mln złotych. Miasto będzie aplikować o dofinansowanie z Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.

as


Zainteresował temat?

6

2


Zobacz również

reklama

Komentarze (38)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Marian 45 piotrkowianin ~Marian 45 piotrkowianin (Gość)09.02.2014 22:40

"kamil" napisał(a):


a po cholerę łączyć z geodezyjną? Następny zryty pomysł

41


piotrkowianin ~piotrkowianin (Gość)05.02.2014 11:44

to nie są kocie łby !!!,to kamienna kostka brukowa (praktycznie), którą można byłoby przełożyć tak by była równo. Szkoda że nikt nie pomyślał o pozostawieniu nawierzchni z kostki, że względu na okolice cmentarzy.

70


ares1 ~ares1 (Gość)03.02.2014 07:50

Kolejna głupota zafundowana przez UM by żyło się lepiej.Ps. Ciekawe kto zwija nagrody za te pomysły?!

100


Piotrkowianin Piotrkowianinranga03.02.2014 07:46

W ramach spowalniania ruchu i poprawy jego bezpieczeństwa proponuję budowę jeszcze kilku rond na skrzyżowaniach:
- Zalesicka - Anny,
- Świerczowska - Włókiennicza,
- Słowackiego - Dworska
i Malinowa - Świerkowa, bo tam też ostatnio występuje rozwój budownictwa mieszkaniowego.
A teraz na serio:

Cytuję:
Natomiast poprawa stanu nawierzchni po rozbudowie przyczyni się do zwiększenia natężenia ruchu

A skąd niby te dodatkowe pojazdy się wezmą? UFO je zrzuci, czy może mieszkańcy połowy województwa będą przyjeżdżać podziwiać ten cud inżynierii drogowej?
Przy okazji może pan Karzewnik albo pani Majczyna odpowiedzą, kiedy zostanie przebudowane rondo na skrzyżowaniu ul. Kostromskiej i Polnej? Zostało ono zbudowane niezgodnie z obowiązującymi przepisami.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430) mówi jasno i wyraźnie, jakie wymiary powinny mieć ronda w zależności od klasy drogi:

Cytuję:
§ 75.Wymiary i zakres stosowania rond:
Typ ronda

Średnica wyspy
środkowej (m)

Średnica zewnętrzna
ronda (m)

Zakres stosowania
mini1)

3-5

mniejsza niż 22

osiedla
małe

10(5)-28(33,5)

26(22)-40(45)

drogi klasy GP2), G, Z i L: wloty do miast, strefy podmiejskie, osiedla miejskie, poza terenem zabudowy
średnie

28-50

41-65

drogi klasy GP2) i G: poza terenem zabudowy, strefy podmiejskie, wloty do miast
duże

większa niż 50

większa niż 65

drogi klasy S3), GP i G: poza terenem zabudowy


http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-99-43-430
Tymczasem, jak wynika ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Piotrkowa Trybunalskiego (zatwierdzonego Uchwałą Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Nr XIV/297/11 z dnia 30 listopada 2011 r.)
http://ppp.piotrkow.pl/studium/
http://www.ppp.piotrkow.pl/wp-content/uploads/studium/tekst-studium-XIV-2011-297.pdf
http://www.ppp.piotrkow.pl/wp-content/uploads/studium/rysunek-studium-XIV-2011-297.jpg
zarówno ulica Kostromska, jak i ul. Polna na zachód od ul. Kostromskiej są drogami zbiorczymi (Z), czyli zgodnie z ww. rozporządzeniem minimalna średnica wyspy środkowej wynosi 10 metrów (w uzasadnionych wypadkach 5 metrów).
Dlaczego więc MZDiK zbudował rondo o mniejszej średnicy? Czyżby pracownicy nie znali obowiązujących przepisów? Kiedy to rondo zostanie przebudowane, tak aby spełniało przepisy i poprawiało bezpieczeństwo? Obecnie jest ono bardzo niebezpieczne, gdyż nie zmusza do zmniejszenia prędkości pojazdów jadących ul. Kostromską. (Sam sprawdzałem w godzinach nocnych, że jadąc ul. Kostromską można przejechać to rondo na wprost z prędkością 70 km/h, nie wykonując żadnego ruchu kierownicą.)

70


Oglądacz ~Oglądacz (Gość)03.02.2014 07:44

W pierwszej kolejności należałoby profesjonalnie wykonać rondo na Kostromskiej/Polna lub je... zlikwidować w obecnym kształcie. Chyba urzędnicy o tym "cudzie" myśli tęgich umysłów drogowców piotrkowskich zapomnieli... A szkoda...

90


Zadowolony z życia ~Zadowolony z życia (Gość)03.02.2014 00:43

Ten pomysł jest tak absurdalny, że musi to być jakiś "wałek". Zamiast zmienić nawierzchnię na tych mało uczęszczanych drogach, żeby pozbyć się dziur i "załatwić sprawy" tam, gdzie naprawdę trzeba (np. Dmowskiego/A.K.) to takie kapitałochłonne inwestycje na wsi planują. Trzeba przyznać, że najpewniej albo księża sobie tego życzą, albo jakiś "wybraniec narodu" kupił tam działkę. Ilość mieszkańców Piotrkowa (i Polski) spada i już za naszego życia nie wzrośnie. Dla kogo robicie ten dworzec w Łodzi, poszerzacie ulice, rozbudowujecie uniwersytety??? Po co??? Najpierw się dobija ludzi i wgania co mądrzejszych za granicę, potem żeby uzasadnić potrzebę własnej pracy poprawia im się 'warunki życia'. Szczyt hipokryzji.

70


luzik ~luzik (Gość)02.02.2014 20:34

"Mysliciel" napisał(a):
rondo w tym miejscu jest zbędne. Ruch tutaj jest minimalny, skrzyżowanie jest proste do przejechania o dużej widoczności we wszystkich kierunkach.


Panie, jak się robi to się i zarobi. W tym jest cały problem, nie zaś w rzeczowych argumentach opartych na oczywistych faktach.

90


mom ~mom (Gość)02.02.2014 18:46

Karzewnik - fachowcu za złoty piędziesiąt - na Spacerowej to nie kocie łby, to kostka bazaltowa nieregularna. Kocie łby to nawierzchnia z kamienia polnego tzw otaczaków.......

70


Rondo spowalnia.... ~Rondo spowalnia.... (Gość)02.02.2014 18:37

Ale po co tam rondo, chyba że chcą wyremontować te ulice.Ciekawy jestem jaki włodarz tam mieszka.

80


mieszkanka111 ~mieszkanka111 (Gość)02.02.2014 11:10

Na zdjęciu widać jaki tam ,,WIELKI" ruch !!!

50


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat