ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Abercrombie & Fitch – upadły geniusz kreuje najlepsze perfumy

Wtorek, 15 maja 2018
Marka Abercrombie & Fitch przez wiele dekad była uznawana za amerykańskiego giganta odzieżowego. Niestety, kontrowersyjna polityka koncernu i coraz słabsze pomysły projektantów sprawiły, że firma już parę razy chyliła się ku upadkowi. Paradoks? Okazuje się, że brand jest odpowiedzialny za jedne z najwyżej cenionych męskich perfum. Dowiedz się więcej!
Abercrombie & Fitch – upadły geniusz kreuje najlepsze perfumy

Abercrombie & Fitch to kolos, który swoje triumfy święcił głównie za oceanem. Gdy w 2007 roku rozpoczęła się ekspansja na Europę, to było jak amerykański sen. Niestety, niezbyt długi.

 

Odrobina historii

 

Firma powstała na Manhattanie dosyć dawno, bo w 1892 roku. Jej założyciele to David Abercrombie i znany prawnik, Ezra Fitch. Pierwsze ubrania miały charakter wyłącznie sportowy, ale ze względu na dobrą jakość i ciekawe projekty nosiły je takie sławy, jak Greta Garbo czy sam Ernest Hemingway. W latach 60. XX wieku pojawiły się jednak pierwsze problemy finansowe, które przełamano dopiero, gdy 20 lat później brand zmienił profil na tzw. casual luxury / casual rich (i taki pozostał do dziś). Oznacza to, że wszystkie produkty marki skierowane są do konkretnych odbiorców – młodych i atrakcyjnych fizycznie osób, które cenią z pozoru zwyczajne ubrania z drogą metką. No właśnie, i to od wyznaczenia takiego profilu klientów zaczęły się wszelkie kłopoty przedsiębiorstwa.

 

Piękni i bogaci?

 

 

 

Korporacja była na tyle pewna swojej filozofii, że podobno proponowała niemałe pieniądze osobom, które publicznie pokazywały się w jej ubraniach, ale nie pasowały do targetu. A ten był sprecyzowany: musisz być młody, mieć pięknie wyrzeźbione ciało, lubić wydawać pieniądze i cenić sobie kontrowersje. Co ciekawe, taki chwyt zadziałał i Abercrombie & Fitch stało się na chwilę firmą wszech czasów. Jednak sukces trwał tragicznie krótko. Zainteresowanie marką zaczęło gwałtownie spadać, gdy na T-shirtach pojawiły się rasistowskie i seksistowskie hasła, a na jaw wyszło, że brand traktuje swoich pracowników niekoniecznie dobrze. Do tego managerowie zaczęli w prześmiewczym tonie wypowiadać się o kobietach o pełnych kształtach czy biednych ludziach, deklarując, że wolą ubrania spalić, niż oddać je potrzebującym. Efekt? Miała być ekspansja, a jest zamykanie sklepów i bojkot marki.

 

Ubrania są passé, perfumy przetrwały

 

Odzież odzieżą, ale każdy szanujący się gigant modowy nie poprzestaje tylko na niej. Wszelkie kolekcje były systematycznie uzupełniane o flagowe zapachy. Nie wszystkie robią wrażenie, ale jeden jest znany chyba każdemu – Abercrombie & Fitch Fierce Cologne. (Dostępny np. tutaj: https://makeup.pl/brand/92635/). Uwielbiają go mężczyźni, kojarzą także kobiety. Na blogach perfumeryjnych jest oceniany cały czas wysoko i nie zamierza zejść z piedestału. W czym tkwi jego sekret?

 

 

 

Warto wiedzieć, że to podobno właśnie tym aromatem skrapla się męskie ubrania i powietrze w firmowych butikach korporacji. Nic dziwnego, jest na tyle pociągający, że podświadomie zachęca do zakupu. W drzewnej woni przebijają nuty cytrusowe i zielone, co sprawia, że jest ponadczasowa. Jednocześnie czuć kwiaty – różę i konwalię – przełamujące tradycyjny schemat i dodające całości pikanterii. Znawcy rozpływają się nad głębią i bogactwem tej kompozycji, co sprawia, że daje fantastyczne wrażenie luksusu za wcale niewygórowaną cenę. Koneserzy perfum doszukali się tutaj również brzmienia najbardziej intrygującej molekuły – Iso E Super – która sprawia, że aromat na każdym pachnie nieco inaczej i za każdym razem wyjątkowo.

 

No dobrze, o ile sam zapach uznawany jest za perfekcyjny i prawie już legendarny, o tyle sporo osób ma zastrzeżenia do flakonu. Na buteleczce widnieje bowiem fotografia atletycznego torsu, oczywiście idealnego, jak na Abercrombie & Fitch przystało. Wiele osób uznaje to za tandetny krok i nawet nie wącha perfum, gdy jest w drogerii. Na rzecz tego majstersztyku warto jednak odrzucić obiekcje wobec marki na bok i sprawdzić jego moc. Kto wie, może ta doceniana na całym świecie woda kolońska stanie się Twoim faworytem?

 

Dagmara Deska

 


Zainteresował temat?

4

4


Zobacz również

reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat