12 autobusów elektrycznych dołączy do miejskiego taboru

UM Piotrków Trybunalski Piątek, 27 stycznia 202331
Dwanaście bezemisyjnych autobusów elektrycznych firmy Solaris będzie obsługiwać ruch pasażerski w Piotrkowie Trybunalskim. Aktualnie trwa produkcja siedmiu „elektryków", które mogą wyjechać na piotrkowskie ulice już w wakacje. Kolejnych pięć pojazdów ma być gotowa na pierwszy kwartał 2024 roku.
Autobusy hybrydowe od połowy stycznia wożą pasażerów MZK w Piotrkowie Trybunalskim. W połowie roku mają do nich dołączyć elektryki Autobusy hybrydowe od połowy stycznia wożą pasażerów MZK w Piotrkowie Trybunalskim. W połowie roku mają do nich dołączyć elektryki

Trwa proces wymianu taboru miejskich autobusów na ekologiczny. Do „miękkich" hybryd, które już służą pasażerom w Piotrkowie, dołączą również zeroemisyjne autobusy elektryczne. Pierwszych siedem elektrobusów zejdzie z taśmy produkcyjnej około połowy br. Jest duża szansa, że pojedziemy nimi jeszcze w najbliższe wakacje. To nie ostatnie autobusy elektryczne, jakie będą świadczyły usługi przewozowe dla piotrkowian. Na początku tygodnia Karol Szokalski, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta podpisał umowę z firmą Solaris na dostarczenie kolejnych pięciu bezemisyjnych autobusów.

Autobusy Urbino 12 electric będą wyposażone w baterie charakteryzujące się wysoką gęstością energii. Przekłada się to na ich większą pojemność, a co za tym idzie – na większe zasięgi. W autobusach zostanie zastosowane ogrzewanie hybrydowe z pompą ciepła, które również wykorzystuje energię elektryczną. Niskopodłogowe, trzydrzwiowe pojazdy mają pojemność pasażerską 80 miejsc, z czego 32 to miejsca siedzące. Elektrobusy będą klimatyzowane, wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, system monitoringu. Do dyspozycji pasażerów będą takie udogodnienia jak wejścia USB - czytamy w opisie zamieszczonym ma stronie Urzędu Miasta.

 

Druga partia elektryków ma być dostarczona do Piotrkowa w I kwartale 2024 roku. Wówczas tabor miejskiej komunikacji będzie liczył 18 nowoczesnych autobusów zero- i niskoemisyjnych (12 "elektryków" i 6 miękkich hybryd).

 

Dyrektor ZDiUM Karol Szokalski podpisał umowę z przedstawicielem firmy Solaris.

 

Zakup hybryd w całości pokryty jest ze środków budżetu miasta i wyniósł 8,4 mln zł. Z kolei na zakup autobusów elektrycznych wraz z budową stacji ładowania miasto pozyskało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Koszt inwestycji to 55,3 mln zł. 32,6 mln zł są to środki własne, a 22,75 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.

Dofinansowanie jest istotne, jednak warto podkreślić duży wysiłek finansowy z budżetu miasta, czyli pieniędzy mieszkańców. Wyłożymy na to zadanie prawie 32,6 mln zł - podsumowuje prezydent Krzysztof Chojniak.

 


Zainteresował temat?

9

4


Zobacz również

reklama

Komentarze (31)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

lolek ~lolek (Gość)28.01.2023 16:09

super 6 autobusów to koszt 8,4 miliona a koszt 12 elektrycznych 32 mln
Piotrkowianie to jest kolejna sprawa do nagłosnienia za co bedziemy kredyt Pana Prezydenta spłacać za 30mln mozna by było kupić 30 nowych autobusów euro 6 .Ciemnocie jak mieszkańcom naszego miasta mozna wciskać kit .Dlaczego marka Solaris wygrał przetarg jak Man jest dużo dużo tańszy pani Marleno działaj jak to wyglada

51


Pani Prezydent!!! ~Pani Prezydent!!! (Gość)28.01.2023 12:25

No i Marlenka położyłaby całkowicie Piotrków. Przypominam, że cztery lata temu chciała wymienić cały tabor na elektryczny. Przy dzisiejszych cenach prądu byłaby to jeszcze większa katastrofa dla miasta niż dzisiejsza ciepłownia. PO w Piotrkowie tylko może zaszkodzić, taka jest prawda.

34


Zenobiusz ~Zenobiusz (Gość)29.01.2023 11:21

Auta elektryczne to zaułek bez wyjścia dla motoryzacji. Wcale nie są ekologiczne. Wprawdzie nie emitują spalin ale proces produkcji a później utylizacji zużytych ogniw jest toksyczny. Samochody elektryczne są mniej wygodne w eksploatacji z uwagi na konieczność ładowania. Taki autobus będzie musiał się co jakiś czas doładować (czytaj: będzie stał pod ładowarką pół godziny albo i dłużej). O wiele lepsze by były hybrydy.

40


CO2 ~CO2 (Gość)28.01.2023 21:36

To ile węgla na 100 km takie cudo pali?

50


go?ć_gosc ~go?ć_gosc (Gość)27.01.2023 19:11

Przekierujciez miasta na Bujny i na Wolę będziecie jezdzic jak po szybie z wiochy do prawdziwego miasta.

25


Moszczenicanin ~Moszczenicanin (Gość)28.01.2023 08:16

Jak takie tanie te autobusy w utrzymaniu, to ciekawe po ile bilety bedą. Stawiam, że będzie podwyżka !

60


dsadsad ~dsadsad (Gość)27.01.2023 12:55

Zamiast wydawać 32,6 mln za autobusy można było spłacić ciepłownię. Autobusy jeżdżą puste.

185


No to jak ~No to jak (Gość)27.01.2023 16:40

No to jak ? Skoro to mieszkańcy kupili autobusy to dlaczego jeszcze mają płacić za jazdę nimi po mieście ? Zapewnie zaraz będą podwyżki kolejne biletów.

123


go?ć_gosc ~go?ć_gosc (Gość)27.01.2023 16:27

w radomsku od 1 stycznia komunikacja miejska bezplatna dla mieszkancow. trzeba tylko wyrobic karte miejska ze jestes mieszkancem.

93


Grażyna ~Grażyna (Gość)27.01.2023 16:24

No to teraz zielonom emzetkom dojade wszendzie.

44


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat