Nie zabrakło także innych polskich performerów. W spotanku wzięli udział jeszcze tacy artyści jak Anna Syczewska, Artur Tajber, Artur Grabowski, Bartosz Łukasiewicz, Dariusz Fodczuk, Ewa Rybska, Małgorzata Butterwick, Przemyslaw Kwiek, Władyslaw Kazmierczak, Barbara Maroń i Marcin Kościelniak.
Piotrkowianie przedstawili bogaty dorobek 10 lat Festiwalu "Interakcje", który w opinii zagranicznych fachowców jest jednym z najważniejszych wydarzeń tego typu na świecie. Przedstawiona dokumentacja foto i video, teksty krytyczne a także opinie i uwagi zarówno brytyjskich jak i polskich uczestników festiwalu pozwoliły wykreować obiektywny wizerunek tej imprezy. Piotrkowski festiwal oprócz przekrojowewgo, reprezentatywnego pokazu aktualnej twórczości uczestniczących artystów, jawi się jako platforma wymiany doświadczeń, źródło badań nad trendami i kierunkami, w które zmierza ta dyscyplina sztuki na świecie. Grupa zaprezentowała też performans odwołujący się bezpośrednio do najlepszych polskich praktyk performerskch, doskonale zinterpretowany przez licznie zgromadzoną publiczność.
W ramach projektu "I AM / JESTEM - polski performans" przeprowadzono cykl wykładów i warsztatów, prowadzonych przez polskich artystów, organizatorów i kuratorów działających w obszarze sztuki performance i teatru oraz panele dyskusyjne moderowane przez Dr Mia Lerm Hayes – historyka sztuki z University of Ulster i Dr Brian’a McAvera – specjalistę ds. sztuk wizualnych w Stranmilis University College. Uzupełnieniem części teoretycznej projektu były performansy zaproszonych gości z Polski oraz artystów lokalnych.
Międzygeneracyjny aspekt tego projektu podkreślił zmienne natury i różnorodność podejść do tej formy sztuki na przestrzeni lat. Zademonstrował również, teraźniejsze zainteresowanie tą formą artystyczną przez rozpatrzenie kontekstu, z którego się wyłoniła.
Z punktu widzenia teorii i historii sztuki polskiej, wyjątkowo wartościowym efektem rzeczowym projektu ma być publikacja dokumentująca to wydarzenie. W intencji organizatorów publikacja będzie ogólną prezentacją zarówno społecznych jak i artystycznych zjawisk towarzyszących rozwojowi sztuki performance w Polsce, posłuży do wskazania jak ta dyscyplina jest obecnie interpretowana i w jaki sposób odnosi się do podnoszenia świadomości i rozwoju sztuk wizualnych w Polsce i w Europie.
Projekt wsparty został m.in. przez Konsulat Generalny RP w Edynburgu, Instytut Adama Mickiewicza, Urząd Miasta w Belfaście oraz Arts Council Irlandii Płn.