A jest ile budowniczowie, działacccee partyjne, urzedasy i okoliczni mieszkańcy nakradli: stali zbrojeniowej, cementu, paliwa, betonu, siatki, smoły, papy, folii, drewna i innych deficytowych w owym okresie towarów? Jest jak zniszczono siedliska roślin rozmaitych i różnych zwierząt? Ale to przy wielkich budowach socjalizmu było i jest normalne. Lecz jak tych tematów nie poruszono, to książka jest nie pełna. Pozdrawiam.
cyt. "Przez wieki rzeka przyciągała osadników, a jej nurt wykorzystywano do przenoszenia towarów" Coś mi się wydaje ,że z tym przenoszeniem towarów /dawnej/ to lekka przesada. Owszem być może coś tam przewożono z jednego brzegu na drugi ,ale Pilica nie nadawała się na transport towarów swoim nurtem. Powód jest banalny. Otóż to typowo nizinna rzeka o znacznym wahaniu stanu wód ,licznymi łachami ,starorzeczami itd. Wychowałem się nad Wartą w okolicach Sieradza i wiem ,że te rzeki zmienne są. Historycy sieradzcy badali ten temat / transport towarów Wartą/ i stanowczo stwierdzili ,że w XVI wieku ponoć próbowano transportować zboże /Wartą/ ,ale to się skończyło niepowodzeniem z przyczyn o którym napisałem. Zresztą nie ma w Polsce centralnej rzeki ,która by się do tego nadawała. Poza dolnym odcinkiem Warty od Konina.
Z artykułu wynika, iż książka ta jest opowieścią z cyklu o mchu i paproci, prawdziwych faktów - brak, tylko jakieś legendy, chyba nie warto zagłębiać się w tą lekturę.
Zalew zniszczył Pilicę w Sulejowie. Zabagnione, zarastające i niedostępne brzegi skutecznie wygoniły dużą część turystów. Drugim czynnikiem niszczącym turystykę w Sulejowie po 1990 roku są władze tego miasteczka. Długo można o tym pisać i podawać przykłady.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!