Urzędnicy zatrudnieni przed wejściem w życie ustawy z 25 sierpnia 2006 r., skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne, mogliby nadal pracować na stanowiskach wymagających nieposzlakowanej opinii. Natomiast ci, z którymi nawiązano stosunek pracy po wejściu w życie tej ustawy,muszą spełniać wyższe standardy. Wynika to też z art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy o pracownikach
samorządowych z 2008 r. Taka sytuacja uprzywilejowałaby pewną grupę osób, co nie jest dopuszczalne ze
względu na zasadę równości. Ustawodawca przyzwalałby bowiem na to, by część urzędników mogła nadal być zatrudniona pomimo prawomocnego wyroku skazującego.
Tak stwierdził Trybunał Konstytucyjny w wyroku z 20 stycznia 2009 r. (sygn. akt P 40/07)
Po pierwsze wyrok nie jest jeszcze prawomocny i moze byc zmieniony przez sad drugiej instancji. Po drugie (i najwazniejsze) zakaz zajmowania stanowisk w administracji publicznej dotyczy przestepstw umysllnych sciaganych z oskarzenia publicznego. W tej sprawie chodzi o czyn scigany z oskarzenia prywatnego więc wyrok ma takie same skutki ja wydany przez sad cywilny.
"W działalności pozazawodowej związany m.in. ze Związkiem Miast Polskich" - znaczy się, że paktuje z innymi miastami, a w Urzędzie Miasta tylko pracuje
a tu kolejny ściemniacz: http://www.bip.piotrkow.pl/index.php?idg=2&id=245&x=20 - m.in. "opracowywanie corocznego projektu planu etatyzacji Urzędu", - Matko Przenaj - to co on k...a robi???
Tylko za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe. Sprawa z p. Piesikiem toczyła się z oskarżenia prywatnego.
Myślę, że kolejny akt oskarżenia może być z urzędu czego życzę Panu Kacperkowi.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!