Na prośbę Polskiego Zw. niewidomych miało być zainstalowane oprogramowanie mówione, informujące gdzie aktualnie znajduję się autobus. Niestety brak funduszy i tego nie ma. A takie rozwiązanie PO CO KOMU TO? I NA CO?
Jak autobus nie zatrzyma się na przystanku to na następnym nie będzie opóźniony, chyba, że na do następnego przystanku będzie dojeżdżał z prędkością patrolową tamując przy tym ruch.
Chyba baaaaardzo dawno nie jechałeś autobusem piotrkowskiego MZK. Od jakiegoś czasu spóźniają się przez: korki, objazdy, zamknięty przejazd kolejowy na ul. Słowackiego, a przede wszystkim przez "mądrych inaczej" pasażerów, którzy zamiast kupić bilet w kiosku, kupują go u kierowcy. Bardzo często zdarza się, że na jednym przystanku wsiada 5 takich pasażerów, którym kierowca musi wydawać resztę. Takie rozwiązanie to "zasługa" naszych radnych, którzy uznali, że cena biletu u kierowcy nie może być wyższa niż w kiosku, bo to jest niby sprzeczne z jakimś tam przepisem. Co ciekawe, w większości polskich miast bilet komunikacji miejskiej sprzedawany przez prowadzącego pojazd jest droższy od tego w kiosku. Przykład: ZKM Ciechanów: bilet normalny u kierowcy 3 zł, w kiosku 2,50 zł.
Orzeczenia sądów administracyjnych, i decyzje organów nadzorczych podważają podstawę prawną naliczania opłat manipulacyjnych za sprzedaż biletów przez kierowców:
http://www.goldbank.pl/finanse/20959-bilet-u-kierowcy-w-takiej-samej-cenie-jak-w-kiosku.html
http://www.faktykaliskie.pl/bez-oplaty-manipulacyjnej
http://www.4lomza.pl/index.php?wiad=26859
Proszę więc nie manipulować faktami dotyczącymi cen zakupu biletów w kiosku i u kierowcy.
30 lat po Wiedniu i Paryżu, 20 lat po Moskwie, prawie 10 lat po Krakowie, kilka lat po Warszawie... no no...
Pytanie tylko - czy jest sens? W w/w metropoliach coś przejeżdża raz na 3 minuty, w P-kowie 1 autobus na godzinę... żenada.
Lepiej byłoby, gdyby wzięli się do roboty.
Niedorzeczny pomysł z tymi tablicami. Szastanie pieniędzmi bez określonego celu. Lepiej zainwestować w mniejsze busy bo te duże są paliwożerne a jeździ nimi po kilka osób. I przede wszystkim tańsze bilety to zmobilizuje więcej osób do komunikacji zbiorowej.
w podanych linkach brak orzeczeń i decyzji na które się powołujesz więc wygląda to tak jakbyś cytował za "Faktem" :)
Co za niedorzecznosci - w każdym cywilizowanym mieście działają przystanki z wyświetlaczem i informacją dla osób niwidomych od wielu lat, a na tej wsi dopiero zamontowano jeden i jeszcze jest testowany. Wkrótce to Piotrków zaorzą i posadzą buraki.
Np. w takiej Gdyni u kierowcy kupujesz karnet 5 biletów ulgowych - to są dwa i pół przejazdu. Ciekawe rozwiązanie. W Piotrkowie za skasowanie dwóch biletów ulgowych płacisz karę. Co "kraj" to obyczaj.
Tyle, że kiosków przy przystankach u nas jak na lekarstwo. Tak, wiem - mogę kupić na zapas albo miesięczny ;)
W Kielcach tak to rozwiązali (a przynajmniej swojego czasu tak było):
- w autobusach są biletomaty,
- bilet u kierowcy można kupić w dni świąteczne, a w robocze dopiero od godziny 18:00;
- pasażer musi mieć równiuśko odliczone pieniądze na bilet, bo jeśli nie, kierowca odmawia sprzedaży i koniec.
Rozkłady elektroniczne - podoba mi się ten pomysł. Byleby tylko uchroniły się przed wandalami dłużej niż te tradycyjne rozkłady...
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!