Cytuję:
To nie jest koncert życzeń.
A co jest? Wielka księga bajek dla ciemnego luda: http://www.piotrkow.pl/download.php?id=1294
Cytuję:
Cel operacyjny: Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości
Miasto systematycznie
buduje dobry klimat dla przedsiębiorczości. Oprócz budowy i modernizacji dróg, infrastruktury technicznej tworzy zasób nieruchomości pod każde formy działalności gospodarczej. Obszary pomiędzy drogą ekspresową S8 i ul. Całą oraz tereny pomiędzy ul. Orlą i Wronią są dogodnymi lokalizacjami do bezpośredniej realizacji inwestycji.
Buduje dobry klimat drastycznie podnosząc podatki.
Cytuję:
Cel operacyjny: Rozwój infrastruktury drogowej
Niezwykle istotne dla Miasta Piotrkowa Trybunalskiego jest określenie przebiegu drogi S 12, która może stanowić południową obwodnicę, w przypadku jej przebiegu przez tereny Miasta. W przypadku wyboru innego przebiegu, konieczne będzie wybudowanie przez miasto własnej południowo-wschodniej obwodnicy miejskiej w klasie G.
Kierunki działań:
 Przebudowa dróg – rozwiązań alternatywnych dla płatnej autostrady A1 - realizacja projektu „Rozbudowa korytarza transportowego łączącego przemysłową część miasta Piotrkowa Tryb. z drogą krajową Nr 1 i drogą wojewódzką Nr 484” w zakresie dot. Miasta (ul. Roosevelta, ul. Żelazna,
budowa ronda Dmowskiego- Żelazna-Armii Krajowej).
 Poprawa istniejącej infrastruktury drogowej oraz budowa nowych ciągów komunikacyjnych.
To rondo wg zapowiedzi UM miało powstać w latach 2008-2010: http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/archiwum/inwestuja-w-inwestorow,1527364,art,t,id,tm.html
Cytuję:
Inwestują w inwestorów
autor: (kw)
źródło: Polska Dziennik Łódzki
2007-09-17, Aktualizacja: 2007-09-17 05:14
Kolejne rondo zastąpi miejskie skrzyżowanie, tym razem łączące ulice Dmowskiego, Żelazną, Armii Krajowej i Górną. Przebudowa zostanie prawdopodobnie połączona z modernizacją ul. Żelaznej i budową nawierzchni ul. Niskiej.Kolejne rondo zastąpi miejskie skrzyżowanie, tym razem łączące ulice Dmowskiego, Żelazną, Armii Krajowej i Górną. Przebudowa zostanie prawdopodobnie połączona z modernizacją ul. Żelaznej i budową nawierzchni ul. Niskiej. Za tymi planami stoi ożywienie inwestycyjne terenów przy ul. Żelaznej, gdzie już wkrótce zaczną się pojawiać zakłady kolejnych firm.
Modernizacja ul. Żelaznej obejmie m.in. położenie lub wymienienie wodociągów i kanalizacji oraz wykonanie zjazdów i wjazdów na poszczególne działki, co miasto chce zrobić także z myślą o kolejnych przedsiębiorcach. Takie same cele przyświecają przebudowie skrzyżowania na rondo.
- Powstały tu dwa bloki, będą kolejne budynki, jest szkoła i będzie coraz większy ruch ulicą Żelazną - wylicza Katarzyna Szokalska, kierownik biura planowania rozwoju miasta.
Projekt, który łącznie pochłonie około 15 mln zł, ma być zrealizowany w ciągu najbliższych trzech lat.
Cytuję:
Cel operacyjny: Dbałość o wysoką jakość środowiska przyrodniczego
Z punktu widzenia mieszkańców, inwestorów i turystów dbałość o jakość środowiska przyrodniczego jest bardzo ważna, dlatego coraz istotniejsze stają się inwestycje ją polepszające, wzmacniające kapitał naturalny. Na terenach miejskich o gęstej zabudowie istotne jest wprowadzanie elementów przyrodniczych. Ich obecność ma znaczenie nie tylko przyrodnicze, ale również wypoczynkowe i rekreacyjne dla mieszkańców.
Strategia Rozwoju Miasta Piotrków Trybunalski 2020
80
Kierunki działań:

Regulacja i rewitalizacja rzeki Strawy.To miało być zaczęte w 2012 roku: http://www.piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/remont-kanalu-modernizacja-ulicy-i-nowe-rondo-w-jednym
Cytuję:
Remont kanału, modernizacja ulicy i nowe rondo w jednym
Dodano: środa, 07 marzec 2012Cały kanał rzeki Strawy na odcinku od Armii Krajowej do torów kolejowych PKP zostanie przebudowany. - Inwestycja jest konieczna, ponieważ stare belki stalowe podtrzymujące ceglany strop zardzewiały i wystąpiło zarwanie sklepienia. Taka sytuacja zaszła w dwóch miejscach. Przy wylocie Polnej do Wojska Polskiego oraz przy kamienicy na rogu ulic Polnej - Wojska Polskiego – informuje dyrektor Majczyna. W złym stanie są tez przepusty. - W najgorszym jest ten pod ul. Wojska Polskiego – dodaje.
Zgodnie z zalecaniami unijnymi, które mówią, ze odkryte kanały i rzeki stanowią naturalne korytarze przewietrzające miasto, to niektóre fragmenty Strawy zostaną odkryte. - Będzie to odcinek na skwerze im. Michała Rawity-Witanowskiego (róg Wojska Polskiego i Armii Krajowej) oraz, tak jak jest to obecnie, wzdłuż ul. Polnej – podaje Dyrektor BIiR.
Inaczej wyprofilowane zostaną skarpy, które umożliwią bieżącą konserwację rzeki. Do utwardzenia skarp zastosowane zostaną m.in. gabiony, czyli kamienie polne zamontowane w specjalne skrzynie.
Ze względu na plany inwestorów Strawa na odcinku od torów kolejowych do ul. 1 Maja zostanie zakryta. Przedsiębiorcy planują usytuowanie tam parkingów. Przy okazji uregulowana zostanie sprawa własności gruntów.
Remont koryta rzeki Strawy połączony będzie z modernizacją ulicy Wojska Polskiego, od Armii Krajowej do torów kolejowych. Powstaną nowo wyprofilowane zatoki autobusowe, azyle dla pieszych, chodniki, kanalizacja deszczowa, u zbiegu ulic: Szerokiej, Polnej i Wojska Polskiego powstanie rondo. Na całym odcinku położona zostanie nowa warstwa bitumiczna drogi.
Prace wykonywane będą etapami, tak aby nie zamykać ruchu na całym odcinku.
Rozpoczęcie prac planowane jest w drugiej połowie br. Koszty szacowane są od 5 do 7 mln zł.
40