metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)04.01.2011 01:21

"Egon" napisał(a):
P.S. czy komentarze do artykułów przegląda ktoś z Urzędu Miasta bo nie wiem czy moje wypociny dotrą tam gdzie powinny??


Nawet nie ktoś, a wręcz wszyscy czytają, co powinni. Wypociny czy nie wypociny, z pewnością nie dotrą tam gdzie gość Egon uważa, że powinny dotrzeć. One dotrą, owszem, ale, tam... (cyt. "powiedz, Jasiu, gdzie pan może pana majstra w d... pocałować..."

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)04.01.2011 01:44

Zwisa mi i powiewa cały ten zardzewiały MZK. Jak i martwym kalafiorem wiszą mi te wozy do przewożenia bydła zwane minibusami.
Skoro przez 20 lat nikt tej stajni Augiasza nie doprowadził do jakiego takiego ładu, to nie czarujmy się, nie ma co liczyć na cud. Piotrków nie doczeka się w dającej się przewidzieć przyszłości komunikacji publicznej, miejskiej, normalnej, dla ludzi.
Pochwalę się niechcący, ale i kilkanaście lat temu, a także niedawno, korzystałem z komunikacji miejskiej w Kopenhadze, wcale nie takiej znów metropolii, bo wielkości Łodzi i w innych, niewielkich nawet duńskich miastach.
Ludzie, to przepaść odległościowa, liczona w latach świetlnych!
Piotrków to już krańcowo fatalny obraz komunikacji miejskiej, w Polsce jest na ogół kiepsko, w miarę przyzwoicie funkcjonuje tylko komunikacja miejska w Warszawie, ale gdzież jej tam do tej kopehaskiej!
Zakończyć chcę tak. Cały ten problem mam w czterech literach. Korzystam z auta, biorę taksówkę, idę piechotą i cześć.
Ale strasznie mi przykro, tak zwyczajnie po ludzku żal, że w ten burdel dał się wmanewrować pan Zbigniew Stankowski.
Bo to jest uczciwy i w porządku gość. Nie wiem, po kiego grzyba było mu w to brnąć...

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)04.01.2011 01:46

"kris" napisał(a):
Może trzeba referendum jakieś przeprowadzić?


Jakie jakieś?
Konkretne: w sprawie odwołania prezydenta miasta i rady miasta.

00


assa ~assa (Gość)04.01.2011 15:11

usunac busy i zadnych strat nie bedzie

00


Doker ~Doker (Gość)05.01.2011 19:59

Proponuję wprowadzić bilety upoważniające do przejazdu określonej liczby przystanków: 3-przystankowe 2.20, 6-przystankowe za 4.40, itd. Dziś pasażer płaci dwójkę i jedzie jak panisko przez całe miasto. To generuje straty i trzeba to ukrócić.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga05.01.2011 20:53

Doker: Takie bilety już były - w wersji elektronicznej na Karcie Miejskiej od 15.12.2004 do 17.07.2008.
A w Radomsku są nadal: http://www.mpk-radomsko.pl/?q=mpk/cennik
Co ciekawe, cena biletu jest tam różna w zależności od jego nośnika - bilet papierowy (zakupiony u kierowcy, bo w kioskach już nie ma od kilku lat, jest droższy o 50 groszy):

Cytuję:
Bilet jednorazowy normalny 2,80
Karta elektroniczna normalna 2,30

. W Piotrkowie tę różnicę zniesiono, bo ktoś ze Stargardu Szczecińskiego skierował sprawę do sądu, który uznał, że jest to niezgodne z prawem. Jakimś dziwnym sposobem w MPK Radomsko cały czas to funkcjonuje, podobnie jak rabaty za większe doładowanie Karty Miejskiej. Bodajże 5 lat temu MPK Radomsko zakupiło 20 nowych autobusów. No ale tam nie ma prezydenta, którego kolega zajmuje się transportem owiec.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga09.04.2011 11:58

Cytuję:
Jeżeli zostanie wprowadzona kolejna opłata (projekt jest obecnie w Senacie) za miejsca przystankowe (za jeden autobus – 5 groszy) to obciąży to spółkę o następne 150 -160 tysięcy złotych – mówi prezes.

Chyba facet nie wie, o czym mówi: http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2011,nr,5/poz,13,ustawa-o-publicznym-transporcie-zbiorowym.html

Cytuję:
Art. 16. 1. W transporcie drogowym za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych lub dworców mogą być pobierane opłaty.
2. Stawki opłat za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych lub dworców oraz standardy, o których mowa w art. 15 ust. 1 pkt 3 lit. a, są ustalane w drodze negocjacji między gminą, na obszarze której jest usytuowany przystanek komunikacyjny lub dworzec, i właścicielem albo zarządzającym przystankiem komunikacyjnym lub dworcem.
3. Stawki opłat, o których mowa w ust. 2, powinny być ustalane z uwzględnieniem niedyskryminujących zasad dla wszystkich operatorów i przewoźników wykonujących publiczny transport zbiorowy na obszarze właściwości organizatora.
4. Za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych lub dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, mogą być pobierane opłaty. Stawka opłaty jest ustalana w drodze uchwały podjętej przez właściwy organ danej jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem niedyskryminujących zasad.
5. Stawka opłaty, o której mowa w ust. 4, nie może być wyższa niż:
1) 0,05 zł za jedno zatrzymanie środka transportu na przystanku komunikacyjnym;
2) 1 zł za jedno zatrzymanie środka transportu na dworcu.
6. Stawka opłaty, o której mowa w ust. 5, ulega zmianie w stopniu odpowiadającym planowanemu średniorocznemu wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych, ustalonemu w ustawie budżetowej na dany rok. Zmiana następuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym została ogłoszona ustawa budżetowa.
7. Opłaty, o których mowa w ust. 4, stanowią dochód właściwej jednostki samorządu terytorialnego, z przeznaczeniem na:
1) utrzymanie przystanków komunikacyjnych oraz dworców, o których mowa w ust. 4, oraz
2) realizację zadań określonych w art. 18 - w przypadku gdy organizatorem jest gmina.

00


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat