metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
polonista ~polonista (Gość)23.01.2009 22:09

"Nie wszyscy wiedzą też, że ona już nie obowiązuje, kontrolerzy na razie upominają, nie każą - dodaje pracownica biura." Słownik ortograficzny się kłania, chyba powinno być karzą?

00


klet ~klet (Gość)24.01.2009 08:26

Piotrkowianin nie wydaje mnie się, że przyjmuję stanowisko takie samo jak Pan Czapla. Ja po prostu w odróżnieniu od Pana Czapli sugeruję by pulę 2mln zł dotacji rozdysponować w inny sposób. Moje rozwiązanie dąży do tego, że tabor MZK zamiast posiadać 18 "gratów" miał ich 7-9 w stanie bdb, którymi będą mogły podróżować osoby w tych rejonach miasta gdzie prywaciarze nie zdecydują się na kursy (brak opłacalności).
Gdy prywaciarze będą konkurować ze sobą na popularnych (dochodowych) trasach to siłą rzeczy pasażer wymusi na nich podniesienie standardów podróżowania (stan tech. autobusów, busów).
W obu przypadkach osoby na emeryturze, młodzież szkolna będzie dotowana tak jak i teraz. Z tym, że zamiast jak proponuje Pan Czapla dzielić pulę 50/50 podzielmy ją w zależności od ilości przewiezionych pasażerów (z dotacji) na danych trasach.
Tak ja to sobie wyobrażam.

00


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)24.01.2009 10:42

Ale żeby komuś dać dotację należy z nim podpisać umowę na śwadczenie usług w komunikacji miejskiej AUTOBUSAMI, a nie przerobionymi furgonami. Poza tym skończyłoby się branie kasy do czapki, a to się busiarzom, jak i niektórym radnym mającym w tym interes baaaardzo nie podoba...

00


k. ~k. (Gość)24.01.2009 11:08

Zgadzam się w zupełności z klet. Oby było więcej ludzi podobnych do niego w PT. Jak można organizować przetargi na trasy jak auta stare paliwożerne :-)). I dlatego trzeba w PT podjąć kilka śmiałych decyzji, bo rozczulacie się już przez lata nad tą sprawą.
W pierwszej kolejności postawić MZK na nogi. A oto rozwiązanie: uskładać około 6.5 miliona (wiem nie łatwo ale warto) i dofinansować MZK z komentarzem zakup NOWYCH autobusów miejskich. Jak patrzę na cenniki za tą kwotę można kupić około 10 Solarisów dobrać mniejsze/większe/oszczędne spalanie (ze względu na obciążenie). Dodatkowo złożyć wniosek o dofinansowanie z UE (widać że inne miasta dostają na ten cel). Nie będzie kłopotu przy stanie naszego taboru i ogólnoświatowej walce z ociepleniem powinni dać od ręki. Za dofinansowanie kupić z dwie hybrydy na trasy Bełchatów/Piotrków itp jeśli się nadają. Koszty się zmniejszą i nie będzie komu stawać w szranki z taką technologią.
Spokój na lata a co roku można po jednej sztuce kupować a stary sprzedawać. I tym sposobem nie będzie już problemu taboru MZK, oczywiście nie chce powiedzieć że nie będzie trzeba dopłacać ale znacznie mniej bo koszty poniesione na początku skutkują mniejszymi obciążeniami później przez lata a jakość usług się podniesie i przyjemnie będzie się wszystkim podróżować nowym autobusem i znacznie tańszym w eksploatacji. A później jak życie pokazuje prawa rynku rozwiążą wszystkie inne dręczące was od lat kwestie.
pozdrawiam i życzę kogoś odważnego w mieście.
p.s. Następny pomysł marketingowy, powstaje focus park uzgodnić z właścicielem i wspólna akcja ściągania klientów, np. W weekend podróż do focus park z Bełchatowa i Tomaszowa za 1 złotych itd.

00


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)24.01.2009 11:56

Nie z tym rozkładem i z taką taryfą biletową - potrzebny jest rozkład, w którym autobusy będą kursować w takcie, czyli w stałych odstępach czasu, a nie jak np. obecnmie linia 4 - 2 kursy 10 minut po sobie, a następny za godzinę z kawałkiem! Do tego szersza oferta biletowa, np. bilet 24-godzinny, 7-, 10-, czy 15-dniowy.
Ale przecież widać, że nikogo z UM ten temat nie interesuje - wygląda jakby prezydent i spółka chcieli doprowadzić MZK do upadłości. Wystarczy przejrzeć gazety sprzed roku - 2 lat, gdzie co rusz pojawiały się zapowiedzi nowych linii, m.in. do licznych centrów logistycznych. A co jest? - 2 kursy linii 4 przez Logistic City ( w dodatku do 30.09.2008 autobusy zajeżdżały tam tylko dowożąc do pracy, a po pracy już nie!). Do Kauflandu w Rokszycach też nie jeździ MZK, tylko jakiś Heniek starym dostawczakiem.
I jeszcze to "genialne" pociągnięcie nowego prezesa MZK z likwidacją ulg w karcie miejskiej - czy Redakcja może ustalić jak spadła sprzedaż karty miejskiej i ogólne wpływy MZK z biletów pół rku po wprowadzeniu tego "genialnego" pomysłu?
W całeym cywilizowanym świecie robi się wszystko, zeby jak najbardziej zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej, a u nas dokładnie na odwrót!
A takie kapanie co roku po 1 autobusie nic nie da - ile czasu potrzeba by na wymianę wszytskich 34 autobusów MZK, z których najmłodsze 3 mają juz 7 lat (Jelcze M081MB #05 i 06, jeśli można je nazwać autobusami ;) i Jelcz M121 #36)?

00


klet ~klet (Gość)24.01.2009 12:30

"Piotrkowianin" napisał(a):
Ale żeby komuś dać dotację należy z nim podpisać umowę na śwadczenie usług w komunikacji miejskiej AUTOBUSAMI, a nie przerobionymi furgonami. Poza tym skończyłoby się branie kasy do czapki, a to się busiarzom, jak i niektórym radnym mającym w tym interes baaaardzo nie podoba...


Twój komentarz jest bardzo dobrym podsumowaniem moich słów (pomysłu), otóż Wszystkim powinno zależeć na tym by nie dawać do czapki miedziaków ot tak sobie, a wprowadzić kasy fiskalne/paragony. Płacę w BUS'ie chcę rachunek, a właściciel BUS'a grzecznie odprowadza podatek. Ilu "lewych" właścicieli BUS'ów się wysypie?
Kto będzie chciał zarabiać będzie też dbał, zabiegał by jego BUS/AUTOBUS był w stanie bdb i zapewniał komfort podróży, a nie dodatkowe doznania na resorakach i w oparach diesla.
Komentarz do k :
Również się z Tobą zgadzam miasto powinno korzystać z dofinansowań z UE by transport był przyjazny środowisku i w tym przypadku nie widzę problemu z uzyskaniem dotacji. Wystarczą chęci, sprawna głowa i troszkę pracy z zaangażowaniem.
Odnośnie marketingu dobry pomysł. Plusem też może być reklama miasta na billboardach lub ulotkach "Piotrków Trybunalski - miasto pro ekologiczne" coś w tym sensie.
Pamiętajmy o konkurencji.

00


makler ~makler (Gość)24.01.2009 16:20

Pracę zawsze traci się ze swojej winy! Czasy komuny kiedy państwo dawało pracę już dawno się skończyły.

00


broda ~broda (Gość)24.01.2009 18:42

"makler" napisał(a):
Pracę zawsze traci się ze swojej winy! Czasy komuny kiedy państwo dawało pracę już dawno się skończyły.


Bardzo ciekawe stwierdzenie.... Powiedz to ludziom z PIOMY.

00


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat