Piotrków jak zwykle "postępowy i nowoczesny"...
Ale tam są tylko 4 tory:
- nr 1 i 3 przy peronie 2.,
- nr 2 przy peronie 1.
Czwarty tor to ten poza peronami przy dawnym posterunku kolejowym policji. On ma numer 5? A co z torem nr 4? Czyżby to kolejny przykład bałaganu na kolei?
PKP nie przynosi zysku. Moje podatki są przeznaczane na dofinansowanie PKP. Pociąg z Piotrkowa Tryb. do Zakopanego (370km) jedzie 10h (średnia 37km/h) i nie ma bezpośredniego połączenia. Po co ta firma jeszcze istnieje?
Numer toru zależy od tego op której stronie szlaku się znajduje. Tory główne to nr 1 i 2. Dodatkowe po prawej (linia jest z Warszawy do Katowic) to będą kolejno 3, 5 jak w Piotrkowie a jakby dobudować następny to byłby nr 7 czyli kolejne nieparzyste. W Piotrkowie toru nr 4 nie ma bo musiałby być na obecnym peronie pierwszym jako kolejny parzysty.
remont budynku głównego-2 lata, remont wiaty -6 miesięcy, potem będzie remont peronów a następnie budowa przejścia podziemnego, wymiana torów oraz budowa wiaty na peronie nr 2. Myślę ze powinni się zmieścić w okresie 5 lat i wtedy będzie można normalnie korzystać z dworca PKP w Piotrkowie.
ciekawe czy będą jechać przez Piotrków kibice rosyjscy z meczu we Wrocławiu na mecz w Warszawie (z Polską) - pomiędzy 8 a 12 czerwca???
- to pytanie hipotetyczne oczywiście
W sieciowym rozkładzie:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202011%20-%202012/tabela%20102%20z%2031.05.-zam.%20od%201-28.06.pdf
są specialne IC EURO 2012
Pierwsze od wielu lat pociągi wyższej kategorii niż pośpieszne. Daty by pasowały.
Żeby Was trochę "dobić" polecam zapoznać się z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_tybeta%C5%84ska
Warto zapamiętać koszt i czas realizacji tej inwestycji, aby porównać z naszymi realiami. O warunkach geograficznych nie wspomnę, bo budowa kolei na wysokości dwa razy większej niż szczyty Tatr u nas i tak nie wchodzi w rachubę...
Cytuję: "W przyszłości PKP planuje również wybudowanie w Piotrkowie przejścia podziemnego pomiędzy peronami."
Ja to słyszę już od lat pięćdziesiątych ub. wieku, kiedy to powróciła w Planie 6-letnim, stara koncepcja budowy linii Opoczno - Wieluń i całkowitej modernizacji piotrkowskiego dworca. Trzeba chyba tu wprowadzić kategorie przyszłości: I.Przyszłość, II.Daleka przyszłość, III.Bardzo daleka przyszłość, IV.Nieskończoność.
A tak przy okazji to proszę popatrzeć - ile instytucji jest zaangażowanych do realizacji tego wiekopomnego zadania (podaję tylko skróty nazw) - PKP,PLK,ZLK,CRI. A do tego ZLK musi jeszcze dostać zgodę (kogo?), aby w Piotrkowie można zbudować niższe perony. Patrząc więc historycznie, należy przewidzieć tu III kategorię.
- to do wagonu po drabinie trzeba będzie wchodzić, eh
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!